Browsing by Author "Kayan, Mehmet Fatih"
Now showing 1 - 2 of 2
- Results Per Page
- Sort Options
Article Akademisyenlerin Bakış Açısıyla Eğitim Fakültelerindeki Değişim: Öğrenci Profili, Taban Puan Uygulaması ve Öğrenci Seçimi(2018) Kayan, Mehmet Fatih; Kozikoğlu, İshakBu çalışmanın amacı; eğitim fakültelerindeki akademisyenlerin son yıllardaeğitim fakültelerindeki öğrenci profilindeki değişim, eğitim fakültelerinegetirilen taban puan uygulaması ve eğitim fakültelerine öğrenci seçimine ilişkingörüşlerini belirlemektir. Bu araştırma, 30 akademisyenle gerçekleştirilmiştir.Araştırma verileri, yarı yapılandırılmış görüşme formuyla elde edilmiştir. Verilerinanalizinde, betimsel analiz tekniği kullanılmıştır. Araştırmanın sonucunda,akademisyenlerin son yıllarda eğitim fakültesi öğrencilerinin özellikle nitelikolarak kalitesinin daha düşük olduğunu belirttikleri; eğitim fakülteleri içinuygulanmaya başlanan taban puan uygulamasının faydalı olduğunu düşündükleri;eğitim fakültesine öğrenci seçilirken LYS’nin yeterli olmadığını, bunun yanı sıraöğrencilerin kişilik özelliklerinin, duyuşsal ve fiziki özelliklerinin de ölçülmesigerektiğini belirttikleri ortaya çıkmıştır.Article Öğretmen Seçme ve Atama Uygulaması Olarak Kamu Personeli Seçme Sınavına (Kpss) İlişkin Öğretmen Adaylarının Algıları(2017) Memduhoğlu, Hasan Basri; Kayan, Mehmet FatihBu araştırmanın amacı, Kamu Personeli SeçmeSınavı (KPSS) ve alan sınavına yönelik öğretmen adaylarının görüşlerinin incelenmesidir. Bu çalışmada amaçlı örnekleme yöntemlerinden ölçüt örnekleme kullanılmıştır. Araştırma, 12\"si Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesinin de öğrenim görmekte olan ve 4\"ü de fen-edebiyat fakültesi öğrencisi/mezunu olup pedagojik formasyon eğitimi almakta olan toplam 16 öğretmen adayı ile yürütülmüştür. Öğretmen adaylarının 6\"sı kadın, 10\"u ise erkektir. Araştırmada nitel araştırma desenlerinden olgu bilim deseni kullanılmıştır. Öğretmen adaylarının KPSS olgusuna ilişkin algıları ortaya konulmaya çalışıldığı için olgu bilim deseninin bu araştırmanın amacına uygun olduğu düşünülmektedir. Çalışmanın verileri yarı yapılandırılmış görüşme tekniğiyle toplanmıştır. Literatür taramasının yanı sıra uzman görüşlerine başvurularak hazırlanan görüşme formu araştırmacılar tarafından geliştirilmiştir. Görüşme formu 7 adet açık uçlu sorudan oluşmaktadır. Görüşmelerde elde edilen ses kayıtları doküman haline getirilmiş ve betimsel analiz tekniği kullanılarak analiz edilmiştir. Katılımcıların görüşlerini çarpıcı bir şekilde yansıtmak amacıyla sık sık doğrudan alıntılara yer verilmiştir. Çalışma bulgularına göre KPSS\"ye alan sınavının dâhil edilmesi öğretmen adaylarının tümü tarafından olumlu karşılanmıştır. Öğretmen adayları, KPSS\"nin öğretmenlik becerilerini ölçmede yetersiz kaldığını düşünmektedirler. Buna rağmen öğretmen adayları, ülkemiz şartlarında KPSS tarzı bir sınav ile atamaların yapılmasını en makul yöntem olarak görmektedirler