Browsing by Author "Kayar, Sinan"
Now showing 1 - 1 of 1
- Results Per Page
- Sort Options
Master Thesis A Meta-Synthesis Study on Digital Technologies in Science Teaching(2023) Kayar, Sinan; Erdemir, NakiGünümüzde, eğitim ve öğretimde teknolojinin artan rolü, eğitimde gelişmenin ve ilerlemenin ana omurgasını oluşturan bir rol oynamaktadır. Teknolojik gelişmelerin hızla değişmesi, dijital teknolojilerin başarılı bir şekilde öğrenme ortamlarında yerini alması ve dijital dönüşüm odaklı gelişmelerin araştırmalara etkileşimli katılımının vurgulanmasını beraberinde getirmiştir. Bu araştırmanda, meta-sentez yöntemi kullanılarak Fen öğretiminde dijital teknoloji kullanımına dair nitel araştırmaların kapsamlı bir biçimde birleştirilip değerlendirilmesi amaçlamaktadır. Araştırma kapsamında, 2019-2023 yılları arasında 'Google Akademik' ve 'TR Dizin' veri tabanlarında yer alan 1110 farklı kaynak incelenmiştir. Bununla ilgili 28 makale seçilerek detaylı bir şekilde değerlendirilmiştir. Araştırmada, dijital teknolojilerin Fen öğretimi üzerindeki etkisini anlamak için klasik teknoloji destekli öğrenme yaklaşımları, teknoloji odaklı öğrenme bileşenleri, tercih edilen teknoloji ile bütünleşik öğrenme yaklaşımları ve teknoloji odaklı sunum yöntemlerine yönelik bulgular, grafikler ve tablolar aracılığıyla sunulmuştur. Bulgular, Fen Bilimleri dersinde dijital teknolojinin benimsenmesinin öğrenme süreçlerini önemli ölçüde etkileyebileceğine inanılmaktadır. Bu araştırma, eğitimcilerin dijital teknolojiyi etkili bir şekilde kullanmalarına rehberlik etmeyi hedeflemektedir. Ayrıca, Fen Bilimleri derslerinde dijital teknoloji kullanımının öğrenme deneyimini zenginleştirme potansiyeline sahip olduğu ve öğrencilerin Fen Bilimleri konularını daha etkili şekilde öğrenmelerine katkı sağlayabileceği konusundaki tartışmalara vurgulanmıştır. Araştırmadan elde edilen bulgular ışığında, gelecekte yapılacak araştırmalara ve politika yapıcılara yönelik bazı önerilerde bulunulmuştur.