Browsing by Author "Kendir, Saim Sabah"
Now showing 1 - 3 of 3
- Results Per Page
- Sort Options
Article Facebook Reklamlarının Satın Alma Niyeti ve Reklamın İlgi Çekiciliğine Yönelik Tutum Üzerindeki Etkisinin Araştırılması(2021) Aydın, İbrahim; Kendir, Saim SabahBu çalışmanın amacı Facebook reklamlarının, reklamın ilgi çekiciliğine (FRİÇ) yönelik tutum ve satın alma niyeti (SAN) üzerindeki etkilerini farklı demografik değişkenleri de ele alarak araştırmaktır. Çalışmanın evreni Van’ın Erciş ilçesinde yaşayanlardır. Örneklem ise basit seçkisiz yöntem ile ulaşılan 427 kişidir. Çalışmanın bağımlı değişkenleri Facebook reklamlarının ilgi çekiciliği ve satın alma niyeti iken bağımsız değişkenleri cinsiyet, eğitim durumu, yaş ve elde edilen gelirdir. Elde edilen sonuçlara göre Facebook reklamlarının ilgi çekici olmadığı ve satın alma niyeti üzerinde olumlu etkisinin olmadığı görülmüştür. Kadınlar ve erkekler arasında Facebook reklamlarının ilgi çekiciliğine yönelik tutum ve satın alma niyetine olan etkisine yönelik bir farklılığa rastlanmamış, farklı gelir düzeylerine sahip olanlarda ise Facebook reklamlarının ilgi çekiciliğe yönelik tutumda ve satın alma niyetine olan etkide farklılığın olduğu görülmüştür. Elde edilen verilerin analizi için tek örneklem t testi, tek yönlü çok değişkenli varyans analizi ve tek faktörlü varyans analizi kullanılmıştır. Çalışmada kullanılan ölçekler, bu amaca uygun çalışmalardan alınıp, uyarlama yapılarak kullanılmıştır.Article Facebook'ta Verilen Reklamların, Reklam Güvenilirliği ve Bilgilendiriciliği Üzerindeki Etkisinin Araştırılması(2022) Kendir, Saim Sabah; Karataş, İbrahim Atilla; Aydın, İbrahim; Dülek, BulutBu çalışmanın başlıca amacı Facebook’ta verilen reklamların, reklam güvenilirliği ve bilgilendiriciliği üzerindeki etkilerini farklı demografik değişkenleri de göz önünde bulundurarak araştırmaktır. Çalışmanın evreni Van’ın Erciş ilçesinde yaşayanlardır. Örneklem ise basit seçkisiz yöntem ile ulaşılan 426 kişidir. Çalışma verileri 2019’un ekim ve kasım aylarında yüz yüze anket yoluyla toplanmıştır. Çalışmanın bağımlı değişkenleri Facebook’ta verilen reklamların güvenilirliği (FRG) ve bilgilendiriciliği (FRB) iken bağımsız değişkenleri cinsiyet, eğitim durumu, yaş ve elde edilen gelirdir. Elde edilen sonuçlara göre Facebook’ta verilen reklamların bilgilendirici ve güvenilir olmadığı görülmüştür. Kadınlar ve erkekler arasında Facebook’ta verilen reklamların güvenilirliği ve bilgilendiriciliğine yönelik tutumda bir farklılığa rastlanmamış, farklı gelir düzeylerine sahip olanlarda ise Facebook’ta verilen reklamların güvenilirliği ve bilgilendiriciliğine yönelik tutuma olan etkisinde farklılığın olduğu görülmüştür. Elde edilen verilerin analizi için tek örneklem t testi, tek yönlü çok değişkenli varyans analizi ve tek faktörlü varyans analizi kullanılmıştır. Çalışmada kullanılan ölçekler, bu amaca uygun bir çalışmadan alınıp, uyarlama yapılarak kullanılmıştır.Master Thesis Investigation of the Effect of Facebook Ads on Attitude Towards Advertising, Attitude Towards Information in Advertising and Purchase Intention(2021) Kendir, Saim Sabah; Aydın, İbrahimBu çalışmanın başlıca amacı Facebook reklamlarının; reklamın bilgilendirici özelliğini, reklamın güvenilirliğini, reklamın ilgi çekiciliğine yönelik tutumlar üzerindeki etkilerini ve satın alma niyeti üzerindeki etkilerini farklı demografik değişkenleri de göz önüne alarak araştırmaktır. Araştırmanın evrenini Van'ın Erciş ilçesinde yaşayanlar oluşturmakta ve örneklemini ise basit tesadüfi yöntem ile seçilen 422 kişi oluşturmaktadır. Çalışma verileri 2019'un ekim ve kasım aylarında yüz yüze anket yoluyla toplanmıştır. Çalışmanın bağımsız değişkenleri; cinsiyet, yaş, eğitim durumu ve elde edilen gelir iken; bağımlı değişkenler ise Facebook reklamlarının bilgilendirici özelliği, Facebook reklamlarının güvenilirliği, Facebook reklamlarının ilgi çekiciliği ve satın alma niyetidir. Elde edilen sonuçlara göre Facebook reklamlarının bilgilendirici olmadığı, güvenilir olmadığı, ilgi çekici olmadığı ve bu reklamların satın alma niyeti üzerinde olumlu etkisinin olmadığı görülmüştür. Bağımsız değişkenler göz önüne alındığında, bazı sonuçlarda farklı demografik gruplara ait olanların Facebook reklamlarının; bilgilendirici özelliği, güvenilirliği, ilgi çekiciliği ve satın alma niyetinde ankete katılanların benzer şekilde etkilendikleri, bazı sonuçlarda ise demografik gruplar arasında farklılıkların olduğu anlaşılmıştır. Kadınlar ve erkekler arasında, Facebook reklamlarının bilgilendirici özelliğine güvenilirliğine, ilgi çekiciliğine yönelik tutum ve satın alma niyetine olan etkisine yönelik bir farklılığa rastlanmamış; farklı gelir düzeylerine sahip olanlarda ise Facebook reklamlarının bilgilendirici özelliği, güvenilirliği, ilgi çekiciliğe yönelik tutumda ve satın alma niyetine olan etkide farklılığın olduğu görülmüştür. Elde edilen verilerin analizi için tek örneklem t testi, tek yönlü çok değişkenli varyans analizi ve tek faktörlü varyans analizi kullanılmıştır. Tez çalışmasında kullanılan ölçekler, bu amaca uygun çalışmalardan alınıp, uyarlama yapılarak kullanılmıştır.