Browsing by Author "Keser, Hafize"
Now showing 1 - 2 of 2
- Results Per Page
- Sort Options
Research Project Eğitim Fakültelerindeki Öğrenci Bağlılığı Profilinin Belirlenmesi ve Öğrenci Bağlılığı ile Teknoloji Entegrasyonu Arasındaki İlişkinin İncelenmesi(2017) Yiğit, Emrullah; Aykat, Şükrü; Güngör, Fisun; Keser, Hafize; Artun, Hüseyin; Günüç, SelimBu çalışmada; Türkiye’nin farklı coğrafi bölgelerinde yer alan yükseköğretim kurumuna bağlı üniversitelerde; kampüs olanakları/koşulları ile bu olanaklardan öğrencilerin ne derece faydalanabildiği ve öğrenci bağlılığı arasındaki ilişkinin belirlenmesi, fakülte ve dersliklerin teknolojik altyapısı ve öğrenci bağlılığı arasındaki ilişkinin belirlenmesi, öğretim elemanının derste teknolojiyi kullanma yeterliği ve öğrenci bağlılığı arasındaki ilişkinin belirlenmesi, kampüs, dersler ve teknoloji entegrasyonuna ilişkin faktörler ve öğrenci bağlılığı arasındaki ilişkilerin belirlenmesi ve Türkiye’nin farklı coğrafik bölgelerinde bulunan üniversitelerin kampüs yapısına göre öğrenci bağlılığı düzeyindeki farklılıkların incelenmesi amaçlanmıştır. Çalışmada nicel yöntem kullanılmıştır. Çalışmanın katılımcıları rastgele bir şekilde tabakalı örnekleme yöntemi ile belirlenmiştir. Veriler 26 ildeki devlet üniversitelerin toplanmıştır. Her eğitim fakültesine bağlı 400’er öğrenci olmak üzere toplamda 10.400 (26*400) öğrenciye ölçme araçları yollanmıştır. Veri toplama aracı olarak, Öğrenci Bağlılığı Ölçeği (ÖBÖ), Kampüs İklimi Kontrol Listesi (KİKOL) (öğrenci ve Araştırmacı formu), Teknolojik Altyapı Kontrol Listesi (TAKOL) ve Öğretim Elemanlarının Teknoloji Entegrasyonu Yeterliğine Yönelik Öğrenci Algısı Ölçeği (TEÖAÖ) kullanılmıştır. Tüm veriler SPSS 18.0 paket programı ile analiz edilmiştir. Elde edilen öğrenci bağlılığı, kampüs olanaklarını değerlendirme, kampüs olanaklarından faydalanma ve teknoloji entegrasyonuna ilişkin veriler ile frekans ve yüzde gibi betimleyici istatistikler, ortalama, korelasyon ve güvenirlik analizleri yapılmıştır. Öğrencilerin kampüs olanaklarından faydalanma düzeyi, öğretim elemanlarının teknoloji entegrasyonu gerçekleştirme durumu ile öğrenci bağlılığı ve alt faktörleri arasında korelasyon değerleri incelendiğinde, genel olarak tüm bölge ve üniversitelerde bu değişkenler arasında anlamlı bir korelasyon olduğu; diğer bir deyişle öğrencilerin kampüs olanaklarından faydalandıkları ve teknoloji entegrasyonu gerçekleştirildiği zaman kampüse, derslere, öğrenmeye ve kısacası üniversite yaşamına yönelik öğrenci bağlılıklarının arttığı sonucuna ulaşılmıştır.Article Examining the Relationship Between Student Engagement and Campus Climate: a Case in Turkey(Sage Publications inc, 2022) Gunuc, Selim; Artun, Huseyin; Yigit, Emrullah; Keser, HafizeSeveral variables have been examined in relation to student engagement at universities in the past decades. However, the number of studies conducted especially with larger groups of participants to examine certain variables such as gender, accommodation, transportation to campus, and reasons for university choice is limited. In addition, there is almost no such research carried out in the context of the Turkish society. The study aimed to examine the relationship between student engagement and campus climate with a large group of participants from all over Turkey. The study was carried out using the survey research design. The research sample covered all the geographical regions in Turkey. The sample included 7,802 students in total. In the study, the Demographic Variable Form, Student Engagement Scale, and Campus Climate Checklist were used as the measurement tools. Finally, a significant correlation was found between the university campus climate and student engagement.