Browsing by Author "Keskin, Sinan"
Now showing 1 - 13 of 13
- Results Per Page
- Sort Options
Article E-öğrenme Ortamlarında Öğrenen Özelliklerine Dayalı Etkileşim Profillerinin Belirlenmesi(2017) Yurdugül, Halil; Şahin, Muhittin; Özgür, Adem; Keskin, SinanÖğrenenlerin e-öğrenme ortamlarındaki etkileşimlerine dayalı profillerinin belirlenmesi öğretim tasarımında ve e-öğrenme ortamlarının tasarlanmasında önemli bir yere sahiptir. Etkileşim profilleri, farklı özelliklere sahip e-öğrenenlerin e-öğrenme ortamlarındaki etkileşimlerini ifade etmektedir. Bu araştırmada güdülenme ve öğrenme stratejileri açısından öğrenenlerin e-öğrenme ortamlarındaki etkileşim profillerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırma altı hafta boyunca Bilgisayar Ağları ve İletişim dersini alan 65 öğrenen ile yürütülmüştür. Öğrenenler ders bağlamında öğrenme yönetim sistemi (ÖYS) olarak Moodle ortamını kullanarak e-öğrenme yaşantıları geçirmiştir. Bu ortamda öğrenenler ders ile ilgili içerikler, tartışma ortamları, değerlendirme görevleri ve öğretici ile etkileşime girmişlerdir. Araştırma verileri; öz bildirim (bilişsel strateji ve güdülenme kaynakları) ve etkileşim verilerinin veri tabanında tutulmasıyla elde edilmiştir. Öğrenenlerin öğrenme stratejileri içerisinde yer alan bilişsel stratejileri olarak yineleme, açımlama ve düzenleme; güdülenme kaynakları olarak ise görev değeri ve sınav kaygısı ele alınmıştır. Etkileşim verileri ise Moodle ortamındaki öğrenen-öğrenen, öğrenen-öğretici, öğrenen-içerik, öğrenen-değerlendirme etkileşimleri olmak üzere dört tema altında incelenmiştir. Verilerin analizinde ilk olarak öğrenen etkileşimlerine dayalı bir sıralama yapılmıştır. Bu sıralamayı yapabilmek için gri ilişki analizi (grey relation analysis) kullanılmıştır. Öğrenenlerin etkileşim profilleri ile bilişsel stratejiler ve motivasyon kaynakları arasındaki bağıntının incelenebilmesi amacıyla optimal ölçekleme (optimal scaling) analizinden yararlanılmıştır. Bu analiz sonucuna göre; yüksek etkileşimde bulunan öğrenenlerin açımlama ve düzenlemeye dayalı bilişsel stratejilerinin yüksek olduğu, düşük etkileşimde bulunan öğrenenlerin ise düşük açımlama ve düzenleme bilişsel stratejilerine sahip oldukları gözlenmiştir. Bununla birlikte, güdülenme kaynağı olarak görev değeri yüksek olan öğrenenlerin ise genellikle yüksek düzeyde yineleme stratejilerini kullandıkları görülmüştür. Düşük etkileşim düzeyinde de olsa; sınav kaygısı yaşayan öğrenenlerin daha çok etkileşime girdikleri, sınav kaygısından uzak olan öğrenenlerin ise daha az etkileşime girdikleri bulgusuna ulaşılmıştır. Bu bulguların sonucunda öğrenenlerin tercih ettikleri bilişsel stratejilerin e-öğrenme ortamlarındaki etkileşimleri üzerinde önemli bir etken olduğu ortaya çıkmıştır.Article Ebeveynlerin Dijital Ebeveynlik Yeterlilikleri: Sosyoekonomik Farklılıklar ve Teknoloji Deneyimi Bağlamında Bir İnceleme(2024) Akan, Salman; Keskin, Sinan; Şener, KübraEbeveynler çocuklarına interneti ve teknolojiyi nasıl doğru kullanacakları ile ilgili bilgi verebilmeleri, yol gösterebilmeleri, onları sanal dünyadaki tehlikelerden koruyabilmek için belli yeterliklere sahip olmalıdır. Dijital ortamlarda çocukların çeşitli risklerden korunması ve o risklere karşı tedbirlerin alınması konusu ebeveynlerin sorumluluğunda olup dijital ebeveynlik kavramı ile açıklanmaktadır. Bu araştırmada teknoloji erişimi ve sosyoekonomik açılardan birbirinden farklı olan İstanbul ve Ağrı illerinde yaşayan velilerin dijital ebeveynlik yeterlikleri incelenmiştir. Araştırmada nicel araştırma yöntemlerinden ilişkisel araştırma modeli kullanılmıştır. Bu araştırmanın çalışma grubunu iki lisenin velileri oluşturmaktadır. Çalışma grubu 252 kadın ve 183 erkek olmak üzere 435 ebeveynden oluşmuştur. Veri toplama aracı olarak kişisel bilgi formu ve ebeveynlerin dijital ebeveynlik yeterlikleri ölçeği kullanılmıştır. Verilerin analizinde t-testi, ANOVA ve Spearman korelasyon katsayısı kullanılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre velilerin sosyal medya kullanımları ve dijital ebeveynlik yeterlikleri illere göre farklılaşmaktadır. Araştırma sonucunda kadın ve erkek velilerin benzer dijital ebeveynlik yeterliliğine sahip olduğu görülmüştür. İnternet kullanım deneyimi ile dijital ebeveynlik arasında Ağrı ilindeki veliler için bir ilişki gözlemlenirken İstanbul ilindeki veliler için anlamlı bir ilişki görülmemiştir. Buna göre özellikle dezavantajlı bölgeler için teknoloji sahipliği, deneyim gibi faktörler dijital uçurumu her geçen gün daha fazla derinleştirdiği ileri sürülebilir. Ayrıca bu bölgelerdeki çocukların dijital ebeveynlikten daha fazla yoksun kaldıkları da söylenebilir. Özellikle ebeveynlerin teknoloji sahipliği ve kullanımının düşük olduğu bölgelerde; çocukların dijital okuryazarlık, iletişim ve güvenlik konularında okullar tarafından desteklenmesi önerilmektedir.Article The Effect of Knowledge Sharing, Attitude, and Satisfaction on Novice University Students? Online Learning Achievement(Anadolu Univ, 2023) Keskin, Sinan; Gunbatar, Mustafa Serkan; Cavus, HayatiIn the academic year 2020-2021, students who had been accepted onto a university in Turkiye began their studies with the use of emergency remote teaching (ERT). The aim of this study is to examine the causal relationship between academic achievement, online course satisfaction, attitudes towards online learning and knowledge sharing behaviors of these novice university students in terms of the emergency remote teaching process. This research was designed to make use of correlational research methods. The study group consisted of 437 freshmen students studying in the Faculty of Education at a public university in Turkiye. Research data were collected using the Knowledge Sharing Behavior scale, the Online Course Satisfaction scale, the Online Learning Attitude scale, and a learning achievement test. Research data were analyzed using descriptive statistics, Pearson correlation analysis, and path analysis. The results showed that general acceptance, knowledge receiving, individual awareness and perceived usefulness significantly affected online course satisfaction. On the other hand, knowledge giving and application effectiveness factors did not significantly affect online course satisfaction. It is noteworthy that individual awareness, which compares face-to-face teaching activities with ERT to identify the preferences and awareness of the students, had a negative impact on their satisfaction. Finally, it was determined that online course satisfaction had a significant but low-level effect on learning achievement. In order to increase student satisfaction with regard to the ERT process, it is recommended that the university makes the opportunities more visible and provide support for students' acceptance of the process. Future avenues and precautions about designing the ERT courses have been suggested in light of the research findings.Master Thesis The Effects of Interactive Instructional Videos on Video Engagement and Cognitive Load(2022) Akan, Salman; Keskin, SinanÖğretimsel materyallere eklenen her bir bileşen öğrencilerin çalışan bellek kaynaklarının daha fazla kullanılmasına neden olmaktadır. Benzer şekilde bu bileşenler öğretim sürecinden öğrencinin kopmasına neden olabilmektedir. Bu çalışmada bu durumlar göz önünde bulundurularak öğretimsel videolara çeşitli etkileşim ögeleri eklenerek oluşturulan etkileşimli videoların bilişsel yük ve video kapılma üzerine etkisi incelenmiştir. Yarı deneysel yöntem kullanılarak gerçekleştirilen bu araştırmanın çalışma grubunu Van ilinin İpekyolu ilçesindeki bir ortaokulda öğrenim gören 6. sınıf düzeyindeki öğrenciler oluşturmuştur. Altı haftalık bir zamandan oluşan deneysel süreçte 83 kişiyle çalışma gerçekleştirilmiştir. Deneysel süreçte öğrenciler öğrenme yönetim sistemi üzerinden deney grubu için etkileşimli ve kontrol grubu için etkileşimsiz videoların yayınlandığı bir ders ile öğrenme sürecini gerçekleştirmiştir. Çalışmada veri toplama aracı olarak araştırmacılar tarafından geliştirilen başarı testi, Karadeniz ve Kılıç (2004) tarafından Türkçe'ye uyarlanan 'Bilişsel Yük Ölçeği' ve Deryakulu ve diğerleri (2019) tarafından Türkçe'ye uyarlanan 'Video Kapılma Ölçeği' kullanılmıştır. Verilerin analizinde iki faktörlü ANOVA, bağımsız örneklem t-testi ve levene testine başvurulmuştur. Araştırma sonucunda, akademik başarı açısından her iki grubun da gelişim gösterdiği ve benzer bir gelişimle süreci tamamladığı gözlenmiştir. Bilişsel yük açısından ise etkileşimli ve etkileşimli olmayan videolarla öğrenim gerçekleştiren öğrenci gruplarının ikisinde de benzer düzeylerde bilişsel yüklenmenin oluştuğu görülmüştür. Son olarak video kapılma açısından incelendiğinde ise gruplar arası sadece dikkat boyutunda etkileşimli olmayan videolar lehine bir farklılığın oluştuğu görülmüştür. Buna göre videolara eklenen etkileşim ögelerinin bilişsel yüklenmeye neden olmadığı, kapılma açısından ise sadece dikkat boyutunda olumsuz bir etkisinin olduğu söylenebilir. Buna göre dikkati etkileyen etkileşim türlerini ve ögelerini incelemek adına daha ileri çalışmalar yapılması önerilmektedir.Article Eğitsel Veri Madenciliği ve Öğrenme Analitikleri Bağlamında E-öğrenme Verilerinde Aykırı Gözlemlerin Belirlenmesi(2019) Aydın, Furkan; Yurdugül, Halil; Keskin, SinanE-öğrenme teknolojilerinin sağladığı en önemli yararlardan birisi de öğrenme sürecindeki etkileşim verilerinin kayıt edilmesidir. Bu verilere dayalı örüntülerin keşfedilmesi (eğitsel veri madenciliği), keşfedilen örüntülerin öğrenme sürecine ilişkin iyileştirmelerde ve aynı zamanda öğretim tasarımında kullanımı (öğrenme analitikleri) günümüzde önemli bir konu olarak ortaya çıkmıştır. Ancak kayıt edilen her veri sağlıklı bir öğrenme verisi anlamına gelmemektedir. Bu nedenle analiz aşamasından önce aykırı gözlemlerin belirlenmesi ve düzeltmelerin yapılması doğru sonuçlara ulaşılmasında önemli bir yere sahiptir. Aykırı gözlemler, verilerin oluşma sürecinde (real-time) belirlenebileceği gibi süreç sonunda elde edilen veri kümelerinden de belirlenebilmektedir. Bu araştırmada bir e-öğrenme ortamından elde edilen eğitsel veriler üzerinde aykırı gözlem belirleme yöntemlerinin kullanımı ele alınmıştır. Araştırmada bir ders döneminde kullanılan Moodle öğrenme yönetim sistemi (ÖYS) log kayıtları veri kümesi olarak kullanılmıştır. Veri kümesi, 65 öğrencinin hiper-metin, video, değerlendirme, SCORM ve forum etkileşimlerine ilişkin toplam etkileşim süresinden oluşmaktadır. Aykırı gözlem verilerinin belirlenmesinde Z, Grubbs, Rosner, kutu grafiği ve Hampel yöntemi kullanılmıştır. Bu çalışmada aykırı gözlem verileri hazır paket programlar kullanılmadan hesaplama çizelgeleri üzerinden işlemler yapılarak belirlenmiştir. Yapılan analizlerin sonucunda yöntemlere göre aykırı (anormal) gözlem sayılarının değiştiği görülmüştür. Buradan elde edilen deneyimler ve veri tabanı yapısı göz önünde bulundurulduğunda Z yöntemi ve kutu grafiği yöntemlerinin bir e-öğrenme sisteminde uygulama anında aykırı gözlemlerin tespiti amacıyla diğer yöntemlere göre daha kolay uygulanabilir olduğu, bir başka ifadeyle bu yöntemlerin makineye öğretiminin daha işlevsel olduğu görülmüştür. Bununla birlikte diğer yöntemlerin ise bir hipotez sınaması gerektirmesi ve daha duyarlı sonuçlar vermesi yönünden önemli bir avantaja sahip olduğu göz önünde bulundurulmalıdır.Article Etkileşimli Öğretimsel Videoların Başarı, Bilişsel Yük ve Video Kapılma Üzerine Etkisi(2023) Akan, Salman; Keskin, SinanBu çalışmada öğretimsel videolara çeşitli etkileşim ögeleri eklenerek oluşturulan etkileşimli videoların başarı, bilişsel yük ve video kapılma üzerine etkisi incelenmiştir. Yarı deneysel yöntem kullanılarak gerçekleştirilen bu araştırmanın çalışma grubunu bir ortaokulun 83 öğrencisi oluşturmuştur. Öğrenciler bir öğrenme yönetim sistemi üzerinden deney grubu için etkileşimli ve kontrol grubu için etkileşimsiz videoların yayınlandığı bir ders ile altı haftalık deneysel sürece katılmışlardır. Araştırma sonucunda, başarı açısından her iki grubun da anlamlı bir şekilde gelişim gösterdiği ancak gruplar arasında bir farklılığın olmadığı belirlenmiştir. Bilişsel yük açısından, etkileşimli ve etkileşimsiz videolarla öğrenen her iki öğrenci grubunda da benzer düzeyde bilişsel yüklenmenin gerçekleştiği görülmüştür. Son olarak video kapılma açısından değerlendirildiğinde gruplar arasında sadece dikkat boyutunda etkileşimsiz videolar lehine bir sonuç elde edilmiştir. Özetle videolardaki etkileşim ögelerinin ekstra bilişsel yük oluşturmadığı, dikkat boyutunda olumsuz bir etkisinin olabileceği söylenebilir.Article Impact of Family Support and Perception of Loneliness on Game Addiction Analysis of a Mediation and Moderation(Igi Global, 2019) Sahin, Muhittin; Keskin, Sinan; Yurdugul, HalilThis study aims to analyse the psychological constructs of loneliness and family support on game addiction among children, who are a major risk group for game addiction. The study explores: a) the effect of the secondary-school students' perception of family support on game addiction; b) the mediation effect of the feeling of loneliness experienced by children in the effect of family support on game addiction; and c) the moderating effect of gender on the mediation model. The study group is composed of 575 students studying in a secondary school in the city of Ankara. For the analysis of the data, the study employed factorial and structure validity analyses, a reliability analysis, a structural equation model, and mediator and moderator variable analyses. The study concluded that although family support had a significant effect on game addiction, a major part of such effect resulted from the individual's perception of loneliness, which was more evident among the female students.Article Investigating the Relationship Between Cyberbullying and Perceived Family Support in Middle-School Students in Relation To Gender, Frequency of Internet Use, and Grade(Turkish Green Crescent Soc, 2018) Yigit, Mehmet Fatih; Keskin, Sinan; Yurdugul, HalilBullying is classified as physical, verbal, and indirect bullying. However, with technology becoming increasingly widespread in human life, the contexts of bullying have recently expanded with the emergence of cyberbullying. Family support, the most important resource of social support for young age groups in particular, is thought to be an important structure in preventing cyberbullying. This study investigates the relationship between perceived family support and cyberbullying, in addition to the levels of cyberbullying and perceived family support according to the demographic characteristics of gender, grade, and frequency of Internet use. The study group is composed of middle school students who are considered at high risk for being involved in cyberbullying. Descriptive and correlational research methods have been adopted in this study, with 223 students from the 5th, 6th, 7th, and 8th grades of three different educational institutions participating in the study. Data have been collected using a personal information form, the Cyberbullying Scale, and the Perceived Social Support Scale. In examining the relationships between variables, the Spearman rank correlation coefficient has been used. In addition, the Kruskal-Wallis and Mann-Whitney U tests have been utilized for comparing average scores. Findings reveal that, regardless of students' gender, as the grade and frequency of Internet use increase, perceived family support decreases and cyberbullying behaviors increase. A moderate and negative correlation has also been determined to exist for students' cyberbullying levels with their perceived levels of family support.Article Online Learners' Interactions and Social Anxiety: the Social Anxiety Scale for E-Learning Environments (Sase)(Routledge Journals, Taylor & Francis Ltd, 2023) Keskin, Sinan; Sahin, Muhittin; Uluc, Sait; Yurdugul, HalilSocial sharing in virtual learning environments differs from real environments, resulting in a need for a specialized data collection tool related to social anxiety in these environments. This study seeks to develop a scale to identify the levels of social anxiety experienced in e-learning. The study group consists of 275 students who have previously experienced an online or a blended learning environment. The data were analyzed through exploratory factor analysis, confirmatory factor analysis, convergent and divergent validity tests. The interpersonal interactions of learners in online environments were considered in developing the tool. Two subscale forms were created to identify the levels of social anxiety in learner-learner interaction and learner-instructor interaction. Each subscale of the Social Anxiety Scale for E-Learning Environments (SASE) consists of 23 items and three subfactors. These sub-factors are called negative evaluation, somatic symptoms and avoidance of interaction. The analyses indicate that the SASE is a reliable and valid measurement tool useful for assessing the social anxiety levels of online learners.Article A Quantitative Content Analysis of Turkish State Universities' Official Websites in Terms of Their Preparedness and Actions During Emergency Distance Education in the Early Phase of the Covid-19 Pandemic Period(Springer, 2022) Keskin, Sinan; Cinar, Murat; Demir, OmerMost universities worldwide had to temporarily interrupt face-to-face education and start Emergency Distance Education (EDE) due to the COVID-19 outbreak. It is useful to identify the difficulties and problems that universities faced in this process in order that they can carry out a similar process more efficiently in the future. Therefore, this study aimed to conduct an in vivo examination of EDE from the institutional perspective within the scope of universities during the pandemic period in Turkey. To this end, all state university websites were searched according to 27 criteria which were determined to set out the EDE readiness status of universities. The results revealed that higher education institutions had difficulty in providing sufficient pedagogical and technical guidance to academic staff due to the rapid transition. With respect to students, distance course contents, activities and announcements were not equitably accessible for students from foreign countries and those with disabilities owing to the lack of information and communications technology (ICT) tools, internet connection, translation, etc. A remarkable number of higher education institutions preferred the features of distance education tools such as cost, familiarity, stability, availability of technical support, and short preparation time rather than their pedagogical affordances.Article Social Anxiety in E-Learning: Scale Validation and Socio-Demographic Correlation Study(Springer, 2022) Alsudais, Ali S.; Alghamdi, Abdullah S.; Alharbi, Abdullrhman A.; Alshehri, Atif A.; Alzhrani, Mustafa A.; Keskin, Sinan; Althubaiti, Alaa M.During the ongoing coronavirus disease 2019 pandemic, over 1.5 billion students worldwide have been deprived of access to traditional learning. This situation has necessitated the use of social distancing-based educational methods; consequently, a tremendous shift towards e-learning has been observed. This study assesses medical students' social anxiety levels in e-learning environments. The study was conducted in two phases. In the first phase, the original Turkish Social Anxiety Scale for E-Learning Environments (SASE) was adapted in English and tested for validity and reliability. This instrument has two subscales: social anxiety in learner-learner interaction and in learner-instructor interaction. In the second stage, we explored the associations of gender, age, and perceived academic performance with medical students' social anxiety levels in e-learning environments. A total of 325 responses were analysed. Consistent with the original version, the adapted scale is a reliable and valid measure of social anxiety in e-learning. Social anxiety in e-learning was related to gender (p = 0.008) and age (p = 0.013). Social anxiety levels were higher in students with lower perceived performance during e-learning compared to students with enhanced performance, but the difference was not significant. The SASE is a useful instrument for evaluating social anxiety in e-learning environments across English educational frameworks. Considering the shift in social interaction environments, efforts are required to reduce medical students' social anxiety levels and enhance learning.Article Social Anxiety in Online Instructional Discussion Forums: the Role of Participation Styles and Ict Infrastructure(Anadolu Univ, 2024) Cinar, Murat; Demir, Omer; Keskin, SinanExamination of the personal characteristics (i.e., gender, participation styles) of participants and the technical infrastructure (i.e., device type, internet connection type) of Instructional Discussion Forums (IDFs) can provide functional clues for mitigating social anxiety in these settings. In this context, this research investigated variances in learners' participation styles and social anxiety in IDFs in terms of gender and ICT availability. In addition, it explored the predictive relationships between participation styles and social anxiety. A sample of 272 freshman undergraduate students discussed various topics related to Internet ethics for three weeks through an IDF. The results indicated that participation styles differed by gender and ICT availability in several respects. First, handheld devices and cellular internet connections exerted a mediumsize effect on social anxiety. Further, "to get information" and "to fulfill requirement" purposes in the "Why" dimension of participation styles had a small predictive relationship with social anxiety, as did "analytical" and "practical" participation approaches in the "How" dimension. Of these, only the "to get information" purpose negatively predicted social anxiety. Overall, participation styles accounted for 19.1% of the variance in social anxiety. Based on the findings, future directions and practical implications are suggested for both researchers and practitioners.Article Üniversite Uluslararası Yayın Performansının Bibliyometrik Analizler ile İncelenmesi: Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Örneği(2022) Celik, Berkan; Keskin, Sinan; Kayrı, MuratÜniversitelerin performanslarını ölçmek için çeşitli metrikler kullanılmaktadır. Yayın performansının ölçülmesi bu metriklerin en yaygın olanlarından biridir. Bu çalışmanın amacı üniversitelerin akademik performanslarının bibliyometrik verilere dayalı olarak incelenmesine ilişkin örnek bir model ortaya koymaktır. Bu bağlamda Van Yüzüncü Yıl Üniversitesinin uluslararası yayın performansını bibliyometrik ve betimleyici analizler kullanarak bilimsel haritalama ve performans analizi kapsamında incelenmiştir. Veri seti Web of Science (WOS) veri tabanı üzerinden mensup olunan kurum bilgisi Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi olan tüm araştırmalar içerisinden yalnızca makaleler filtrelenerek 8734 sonuç kullanılarak oluşturulmuştur. Araştırma 2022 yılı Nisan ayına kadar olan SCI/SCI-Expanded, SSCI, ESCI ve AHCI indekslerinde taranan makalelerinin bibliyometrik verilerini kapsamaktadır. En çok yayın yapılan dergiler, WOS araştırma alanları, anahtar sözcükler ve metin verilerine dayalı bibliyometrik haritalar incelendiğinde araştırmaların çoğunlukla Sağlık ve Fen Bilimleri alanlarında gerçekleştirildiği belirlenmiştir. Ortak yazarlı çalışmalardaki ortaklıklar incelendiğinde yayınların önemli bir kısmının çok yazarlı olduğu ve ortakların YYÜ ve yakın coğrafyadaki kurumlarda görev yaptığı bulunmuştur. Özellikle gelişmiş ülkeler ile uluslararası ortaklı araştırmaların yayın atıf oranlarının diğerlerine kıyasen yüksek olduğu bulunmuştur. Buna göre uluslararası ortaklıkların nitelik açısından çalışmalara katkısının olduğu da aşikârdır. Bu araştırmada YYÜ, bibliyometrik verilere dayalı olarak performans değerlendirilmesi kapsamında örnek bir durum olarak ele alınmıştır. Gelecek araştırmalarda hedef performansı sergileyen bir üniversite ile karşılaştırmalı olarak bibliyometrik analizlerinin yapılmasının karar vericilere daha fazla bilgi sunabileceği düşünülmektedir.