Browsing by Author "Kocakaya, Serhat"
Now showing 1 - 13 of 13
- Results Per Page
- Sort Options
Master Thesis Analysis of Secondary School 9th, 10th and 11th Grade Physics Course Books in Terms of Content and Apperance and Taking Views of Teachers and Students(2012) Kotluk, Nihat; Kocakaya, SerhatBu çalışmada, yeni öğretim programına göre hazırlanan 9. 10. ve 11.sınıf fizik ders kitaplarının incelenmesi, kitaplar hakkında öğretmen ve öğrenci görüşlerinin alınması amaçlanmıştır.Bu çalışmanın iki boyutu vardır. Birinci boyut kitapların incelenmesidir. Kitapların incelenmesi aşamasında 60 maddeden ve 8 alt başlıktan oluşan ?Fen Bilimleri Değerlendirme Ölçeği? kullanılmıştır. İkinci boyut ise kitaplar hakkında öğretmen ve öğrenci görüşlerinin alınmasıdır. Araştırmada veriler anket tekniği ile toplanmıştır. Öğretmen görüşlerinin alınması için beşli likert tipi 30 sorudan oluşan ?Fizik Ders Kitabı Değerlendirme Ölçeği? kullanılmıştır. Araştırmada öğrenci görüşlerinin alınması için ise uzman görüşleri alınarak hazırlanan 16 sorudan oluşan bir ölçek kullanılmıştır.Araştırmanın çalışma grubunu 2010-2011 eğitim-öğretim yılında Van ili merkezinde bulunan liselerde görev yapan ve bu çalışma için rastgele seçilen 21 fizik öğretmeni ve bu okulların 9. 10. ve 11. sınıflarından rastgele seçilen 644 öğrenci oluşturmaktadır.Araştırma sonucunda, öğretmenler fizik ders kitapları hakkında (içerik, resimler, hazırlık ve değerlendirme, öğrenci ve laboratuar etkinlikleri) olumlu görüş bildirmişlerdir. Araştırma sonucunda, öğrenciler fizik ders kitapları hakkında olumlu görüş bildirmişlerdir.Araştırmacı, ölçekte yer alan 60 soru için 9. 10. ve 11. sınıf fizik ders kitaplarında yer alan tüm ünitelerde incelemelerde bulunmuştur. 9. sınıf fizik ders kitabında yer alan 6 ünite, 10. sınıf ders kitabında yer alan 5 ünite ve 11. sınıf ders kitabında yer alan 6 ünite, her soru için ayrı ayrı değerlendirilmiş, gerekli yerlerde kitaplarda yer alan resimler kullanılmıştır. Ünitelerde tespit edilen eksiklikler çözüm önerileriyle birlikte sunulmuştur.Sonuç olarak araştırmacı kitaplar hakkında (kitabın genel fiziksel özellikleri, dış kapak özellikleri, iç kapak özellikleri, hazırlık çalışmaları, değerlendirme çalışmaları, içeriği, yöntem ile ilgili ölçütleri ve diğer özellikleri açısından) olumlu görüş bildirmiştir.Master Thesis Creating the Interactive E-Book, the Candidate Teachers' Thoughts and Experiences About the E-Book Use in the Future(2019) Boynukara, Meriç; Kocakaya, SerhatBu çalışmanın amacı Bilişim Teknolojileri öğretmen adaylarının etkileşimli e-kitap oluşturulması sürecindeki deneyimlerini ve gelecekteki etkileşimli e-kitap kullanım durumlarına yönelik görüşlerini belirlemektir. Çalışma grubunu 2017-2018 döneminde Eğitimde Materyal Tasarımı ve Kullanımı dersini almış olan ve çalışmaya gönüllü olarak katılan 16 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Çalışma grubundaki öğretmen adaylarına etkileşimli e-kitap oluşturmaya yarayan uygulama ve etkileşimli e-kitabın yapım aşamaları anlatılmıştır. Öğretmen adaylarından, 2018-2019 öğretim yılı güz dönemi içerisindeki Özel Öğretim Yöntemleri dersi kapsamında proje ödevi olarak etkileşimli e-kitap oluşturmaları ve kullanmaları istenmiştir. Öğretmen adaylarının etkileşimli e-kitap oluşturması ve kullanmasının ardından çalışma kapsamında yapılacak tüm aşamalar bittikten sonra, öğretmen adaylarının etkileşimli e-kitap hakkındaki görüşleri yapılandırılmış sorulardan oluşan bir görüş formu yardımı ile toplanmıştır. Bu formlardan elde edilen veriler detaylı olarak incelenmiştir. Elde edilen bulgulara göre öğretmen adaylarının büyük bir çoğunluğu atandığında etkileşimli e-kitapları kendi derslerinde kullanacağını ifade etmiştir. Etkileşimli e-kitap hazırlarken karşılaşılan en büyük zorluğun kullanılan uygulamaya yabancılık çekmeleri ve en sıkıcı tarafının titiz bir tasarım ortaya koymanın olduğunu belirtmişlerdir. Ayrıca öğretmen adayları etkileşimli e-kitap hazırlamanın en eğlenceli yanının öğrenciler için faydalı ve özgün bir şey yapmak olduğunu ve etkileşimli e-kitap kullanılan derslerin ilgi çekici olduğunu düşünmektedirler. Aynı zamanda öğretmen adayları yazılı ve sözlü anlatımın yoğun olduğu pedagoji derslerinin etkileşimli e-kitap kullanmak için uygun olduğunu ve bu derslerde etkileşimli e-kitabın daha faydalı olacağı kanaatindedirler. Anahtar Sözcükler Eğitimde materyal tasarımı, etkileşimli e-kitap, z-kitap, proje tabanlı öğrenmeMaster Thesis Effect of the Learning in Stations Technique on 7th Grade Secondary School Students? Achievement on Science and Technology Course(2012) Benek, İbrahim; Kocakaya, SerhatBu çalışmada, İstasyonlarda Öğrenme Tekniğinin öğrencilerin Fen ve Teknoloji dersindeki başarılarına olan etkisi araştırılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, 2010-2011 eğitim-öğretim yılı II. döneminde, Van ili merkez ilçesinde bulunan Vali Mithat Bey İlköğretim Okulu ile Bey Üzümü İlköğretim Okulunun 7. sınıflarında öğrenim gören toplam 79 öğrenci oluşturmaktadır.Araştırmada, deneysel desenin ön-test son-test kontrol gruplu modeli kullanılmıştır. Deney grubu (30 kişi), kontrol-1 grubu (24 kişi) ve kontrol-2 grubu (25 kişi) ders öğretmenleri tarafından tesadüfi olarak seçilmiştir.Uygulama sürecinde, kontrol grubu öğrencileriyle dersler öğretim programında (yapılandırmacı öğrenme) öngörülen etkinlikler yapılarak işlenirken, deney grubundaki öğrencilerle bu konular ?İstasyonlarda Öğrenme Tekniği? kullanılarak işlendi. Deney grubundaki öğrenciler, 3-4 kişiden oluşan 8 özdeş gruba ayrıldı. Bu gruplar hazırlanan 11 öğrenme istasyonunda, öğretmen (araştırmacı) rehberliğinde, haftada 4 ders saati ile 2 hafta boyunca, 15-20 dakikalık sürelerde dönüşümlü olarak çalışmışlardır.Bu çalışmada öğrenci başarılarındaki değişmeleri ölçmek için ?Işık? ünitesinin ?Işığın Soğurulması?, ?Beyaz Işık Gerçekten Beyaz Mıdır? ve ?Işığın Kırılması? konuları ile ilgili çoktan seçmeli 23 sorudan oluşan ?Işık Başarı Testi? geliştirildi. Geliştirilen ?Işık Başarı Testi? tüm gruplara ön-test ve son-test olarak uygulandı. Ayrıca ?Işık Başarı Testi?, deney grubuna son testten 6 hafta sonra da hatırda tutma testi olarak yeniden uygulanmıştır.Araştırmada, ?Işık Başarı Testi?ne ek olarak; öğrencilerin istasyon merkezlerindeki çalışma sürecinde performanslarını gözlemlemek için 4'lü Likert tipi tamamı olumlu 10 maddeden oluşan ?İstasyon Gözlem Formu? ve öğrencilerin istasyon merkezlerindeki çalışmalarla ilgili görüşlerini almak için 13 sorudan oluşan ?İstasyon Tekniği Görüşme Formu? olmak üzere iki ölçme aracı daha kullanıldı.Çalışma sonunda, grupların başarıları karşılaştırıldığında, deney grubundaki öğrencilerin kontrol gruplarındaki öğrencilere oranla başarılarını daha fazla arttırdığı gözlenmiştir (P<0.05). Bu sonuç ?İstasyonlarda Öğrenme Tekniği?nin öğrenci başarılarını arttırmada normal müfredata oranla daha fazla katkı yaptığı şeklinde yorumlanmıştır. Ayrıca, deney grubunun son-test ve hatırda tutma testi karşılaştırıldığında, her iki test arasında istatistiksel açıdan anlamlı bir fark görülmemiştir (P>0.05). Bu durum, İstasyonlarda Öğrenme Tekniğinin kalıcı öğrenmeyi sağladığı şeklinde yorumlanmıştır.Gözlem formundaki tüm maddeler için, öğrencilerin deneysel süreç içerisinde gösterdikleri davranışsal becerilerin yüksek düzeylerde olduğu, kullanılan tekniğin gözlem formundaki maddelere verilen cevaplar bazında öğrenci davranışlarına olumlu katkılar sağladığı söylenebilir. ?İstasyon Tekniği Görüşme Formu? ile öğrencilerin % 93'ünden elde edilen veriler analiz edildiğinde, öğrencilerin bu tekniği sevdikleri, bu teknik ile çalışmaktan zevk aldıkları, İstasyonlarda Öğrenme Tekniğinin Fen ve Teknoloji öğretiminde faydalı bir teknik olduğu ve bu tekniğin diğer derslerde de kullanılmasının faydalı olacağı sonucuna varılmıştır.Ayrıca, bu çalışmada, deneysel çalışmalarda iç geçerliliği tehdit eden en önemli etkenlerden olan John Henry ve Hawthorne etkileri kontrol altına alınmaya çalışılmıştır.Anahtar Kelimeler: İstasyonlarda Öğrenme Tekniği, Fen ve Teknoloji, Işık.Article The Effects of Computer-Assisted Instruction Designed According To 7e Model of Constructivist Learning on Physics Student Teachers' Achievement, Concept Learning, Self-Efficacy Perceptions and Attitudes(Anadolu Univ, 2010) Kocakaya, Serhat; Gonen, SelahattinThe purpose of this study was to investigate the effects of a Computer-Assisted Instruction designed according to 7E model of constructivist learning(CAI7E) related to "electrostatic" topic on physics student teachers' cognitive development, misconceptions, self-efficacy perceptions and attitudes. The study was conducted in 2006-2007 academic year and was carried out in three different classes taught by the same teacher, in which there were 79 2nd, 3rd and 4th grade university students, in central city of Diyarbakir in Turkey. An experimental research design including the electrostatic achievement test (EAT), the electrostatic concept test (ECT), physics attitude scale (PAS) and self-efficacy perception scale (SEPS) was applied at the beginning and at the end of the research as pre-test and post-test. After the treatment, general achievement in EAT increased (P<0.05), but not all of subgroup. Difference between pre-test and post-test both knowledge and application levels of cognitive domain was found significant (P<0.05), but not in comprehension level. This result showed that using CAI7E in teaching electrostatic topic was very effective for physics student teachers already learned this topic in several physics course to reach knowledge and application levels of cognitive domain. Analysis of electrostatic concept test (ECT); CAI7E changed students' misconceptions related to electrostatic and electric field positively (P<0.05) and additionally change was found in SEPS (P<0.05). It was also found out that there was no change about students' attitudes towards physics (P>0.05).Article Fen ve Teknoloji Öğretiminde Kullanılan İstasyon Tekniğinin Başarıya ve Kalıcılığa Etkisi(2019) Benek, İbrahim; Kocakaya, SerhatBu çalışmada, istasyonlarda öğrenme tekniğinin öğrencilerin Fen ve Teknoloji dersindeki başarılarına olan etkisi araştırılmıştır. Araştırmanın örneklemini, 2010-2011 eğitim-öğretim yılı II. döneminde, Türkiye’nin doğusunda bulunan iki ilköğretim okulunun 7. sınıfında öğrenim gören toplam 79 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada biri deney, ikisi kontrol grubu olmak üzere toplam üç ayrı grup ders öğretmenleri tarafından rastgele olarak seçilmiştir. Araştırmada, ön-test son-test kontrol gruplu model kullanılmıştır. Uygulama sürecinde, kontrol grubu öğrencileriyle dersler fen ve teknoloji dersi öğretim programında öngörülen etkinlikler yapılarak işlenirken, deney grubundaki öğrencilerle bu konular istasyonlarda öğrenme tekniği kullanılarak işlenmiştir. Bu çalışmada, öğrenci başarılarındaki değişmeleri ölçmek için araştırmacılar tarafından çoktan seçmeli 23 sorudan oluşan “Işık Başarı Testi” geliştirilmiş ve geliştirilen bu test tüm gruplara ön-test ve son-test olarak uygulanmıştır. Ayrıca “Işık Başarı Testi”, deney grubuna son testten 6 hafta sonra kalıcılık testi olarak yeniden uygulanmıştır. Veriler analiz edildiğinde, istasyonlarda öğrenme tekniğinin öğrenci başarılarına, kontrol gruplarına oranla daha fazla katkı yaptığı ve kalıcı öğrenmeyi sağladığı sonucuna varılmıştır (P<0,05). Ayrıca bu çalışmada, deneysel çalışmalarda iç geçerliliği tehdit eden en önemli etkenlerden olan John Henry ve Hawthorne etkileri kontrol altına alınmaya çalışılmıştır.Master Thesis An Investigation of Science Learning Approaches of the Secondary School Students With Regard To Some Variables (example of Van Province)(2018) Gündüz, Duygu; Kocakaya, SerhatBu çalışmanın amacı, ortaokul öğrencilerinin fen öğrenme yaklaşımlarını bazı değişkenler açısından incelemektir. Çalışmanın türü nicel araştırma türlerinden olan tarama araştırmasıdır. Bu doğrultuda öğrencilerle alakalı bazı bilgiler elde edilmiş ve öğrencilerin öğrenme yaklaşımları cinsiyet, sınıf düzeyi, anne eğitim durumu, baba eğitim durumu, ailenin gelir düzeyi, sevilen ders, kitap türü, okuduğu kitap sayısı, ev ve çalışma odası değişkenlerine göre incelenmiştir. Bu çalışmaya 2018-2019 eğitim öğretim yılında Van ilindeki devlet ortaokullarının 5.6.7 ve 8. sınıflarında öğrenim gören ortaokul öğrencileri katılmıştır. Çalışmada veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından geliştirilen bir 'kişisel bilgi formu' ve bir de Lee ve diğerleri (2008) tarafından geliştirilen Aydın ve Damar (2014) tarafından Türkçeye uyarlanan likert tipi 'Fen Öğrenme Yaklaşımları Ölçeği' kullanılmıştır. Fen öğrenme yaklaşımları ölçeği 5-li Likert tipi olup '1-kesinlikle katılmıyorum' ile '5- kesinlikle katılıyorum' arasında değişen seçenekler sunmaktadır. Ölçek, derin güdü, derin strateji, yüzeysel güdü ve yüzeysel strateji olmak üzere 4 faktörden oluşmakta ve 24 madde içermektedir. Bu çalışmadaki nicel verilerin analizi için frekans, yüzde, Man Whitney U ve Kruskal Wallis H testi kullanılmıştır. Fen öğrenme yaklaşımları ölçeğinin toplamından elde edilen puanların ortalaması 81,88 olarak bulunmuştur. Bu rakamın daha rahat yorumlanabilmesi için bu puan madde sayısına bölündüğünde 3,41 değeri bulunur. Bu değer de katılıyorum şeklinde yorumlanmıştır. Bu bulgudan çalışmaya katılan öğrencilerin fen öğrenme yaklaşımlarının iyi düzeyde olduğu sonucuna ulaşılır. Öğrencilerin fen öğrenme yaklaşımları çalışmada incelenen değişkenlere göre karşılaştırıldığında anne eğitim düzeyi, sevilen kitap türü, ev ve çalışma odası değişkenlerine göre çalışmada yer alan öğrencilerin fen öğrenme yaklaşımları farklılık göstermezken (P>.05) Sevilen ders değişkenine göre derin güdü alt boyundaki anlamlı farklılığın olduğu, bu farklılığın ise fen dersini en çok seven öğrenciler ile Türkçe, matematik, İngilizce ve sosyal bilgiler dersini seven öğrenciler arasında fen dersini en çok seven öğrenciler lehine olduğu görülmüştür (P<,05). Sevilen ders değişkenine göre yüzeysel strateji alt boyundaki anlamlı farklılığın Türkçe dersini en çok seven öğrenciler ile din dersini en çok sevenler arasında Türkçe dersini en çok sevenler lehine, matematik dersini en çok seven öğrenciler ile fen dersini en çok seven arasında matematik dersini en çok sevenlerin lehine, matematik dersini en çok seven öğrenciler ile din dersini en çok sevenler arasında matematik dersini en çok sevenler lehine, fen dersini en çok seven öğrenciler ile din dersini en çok seven arasında fen dersini en çok sevenler lehine, ingilizce dersini en çok seven öğrenciler ile din dersini en çok seven öğrenciler arasında ingilizce dersini en çok sevenler lehine, sosyal dersini en çok seven öğrenciler ile din dersini en çok sevenler arasında sosyal dersini en çok seven öğrenciler lehine olduğu görülmüştür (P<,05). Kitap sayısı değişkenine göre derin güdü alt boyundaki anlamlı farklılığın aylık 5 kitap okuyan ile 1, 2 ve 4 kitap okuyan öğrenciler arasında 5 kitap okuyan öğrencilerin lehine olduğu görülmüştür (P<,05). Gelir değişkenine göre yüzeysel strateji alt boyundaki anlamlı farklılığın 4000 TL üzeri gelire sahip olan aileler ile 0-1000 TL ve 3000-4000 TL arası gelire sahip olan aileler arasında 4000 TL üzeri gelire sahip olan aileler lehine anlamlı farklılık olduğu görülmüştür (P<,05). Baba eğitim durumu değişkenine göre yüzeysel strateji alt boyundaki anlamlı farklılığın okuma-yazma bilmeyen babalar ile ortaokul mezunu, lise mezunu ve üniversite ve üstü mezunu babalar arasında okuma-yazma bilmeyen babalar aleyhine, üniversite ve üstü eğitim düzeyine sahip babalar ile okur-yazar ve üniversite mezunu babalar arasında üniversite ve üstü eğitim düzeyine sahip babalar lehine olduğu görülmüştür (p<,05). Sınıf düzeyi değişkenine göre derin güdü alt boyundaki anlamlı farklılığın 5. Sınıf ile 7. Sınıf arasında 5. Sınıf lehine, 6. Sınıf ile 7. Sınıf arasında 7. Sınıf lehine, 7. Sınıf ile 8. Sınıf arasında 7. Sınıf lehine olduğu görülmüştür. (P<,05). Cinsiyet değişkenine göre yüzeysel güdü haricinde toplam ve diğer alt boyutlarda farklılığın kadınların lehine olduğu görülmüştür (P<,05).Master Thesis Middle School Students' Thoughts About Out-Of Stem Activities and the Group Studies During These Activities(2019) Öztürk, Nurda Ulfer; Kocakaya, SerhatBu çalışmada, ortaokul öğrencilerinin katıldıkları Fen, Teknoloji, Mühendislik ve Matematik (FeTeMM) içerikli okul dışı etkinlikler ile ilgili düşünceleri ve bu etkinlikler sonrası öğrencilerin yaptıkları grup çalışmaları hakkındaki görüşleri incelenmiştir. Çalışma kapsamında ortaokul öğrencilerine yönelik bir 'Bilim Şenliği' düzenlenmiş ve çalışmaya 2015- 2016 eğitim öğretim yılında bir ortaokulda öğrenim gören 20 öğrenci katılmıştır. Katılımcılar şenlik sürecince belirlenen 6 etkinliği gerçekleştirmişlerdir. Etkinlikler başlamadan önce ve tüm etkinlikler bittikten sonra öğrencilere açık uçlu soruların yer aldığı formlar uygulanmıştır. Her etkinlik bitiminde ise öğrencilerin etkinliği grup çalışması bağlamında değerlendirdiği bir üçlü likert tipi ölçek uygulanmıştır. Uygulanan formlardan elde edilen verilerin çözümlenmesinde içerik analizi kullanılmıştır. Likert tipi ölçeğin analizinde ise betimsel analizler yapılmıştır. Yapılan incelemelerin sonucunda, öğrencilerin ölçekteki maddelere verdikleri cevapların ortalamalarının tüm etkinlikler için 'çok iyi' düzeyde olduğu ve FeTeMM içerikli okul sonrası etkinliklerin grup çalışmalarına ve öz değerlendirmeye olumlu yönde yansıdığı görülmüştür. Açık uçlu soruların yer aldığı formlar incelendiğinde ise öğrencilerin FeTeMM içerikli etkinlikleri beğendikleri ve bu etkinlikler ile kavramları daha iyi anladıklarını belirtmişlerdir. Ayrıca öğrencilerin çoğunluğu meslek tercihlerini FeTeMM alanlarında yapmak istediklerini belirtmişlerdir.Article Ortaokul Öğrencilerinin Matematiğe Yönelik Tutumlarına Etki Eden Değişkenlerin Yapısal Eşitlik Modeli İle İncelenmesi(2018) Okuyucu, Mehmet Ata; Kocakaya, Serhat; Uzunyol, Bilal; Öner, MusaBu çalışma da, ortaokul öğrencilerin matematiğe yönelik tutumları sınıf düzeyi,destekleme ve yetiştirme kursu alma durumu, anne eğitim düzeyi, baba eğitim düzeyi, aileningelir düzeyi ve matematik başarısı değişkenlerine göre incelenmesi amaçlanmıştır. Çalışmada,veri toplama aracı olarak “Matematiğe Yönelik Tutum Ölçeği” ve araştırmacılar tarafındangeliştirilen kişisel bilgi formu kullanılmıştır. Bu araştırmanın örneklemini, 2016-2017 eğitim-öğretim yılının bahar yarıyılında Van ilinde bulunan 3 farklı ortaokulun beşinci, altıncı, yedincive sekizinci sınıflarında öğrenim gören ve seçkisiz yöntemle seçilen 323 öğrencioluşturmaktadır. Verilerin analizinde yapısal eşitlik modeli kullanılmıştır. Analiz sonuçlarınagöre; öğrencilerin sınıf düzeyleri ile 1. dönem matematik başarısının, matematiğe yöneliktutumları üzerinde doğrudan bir etkiye sahip olduğu gözlenmiştir. Öğrencilerin anne eğitimdüzeyi, baba eğitim düzeyi, destekleme ve yetiştirme kursu alma durumu ve aile gelir düzeyi,matematiğe yönelik tutumları üzerinde dolaylı bir etkiye sahip olduğu belirlenmiştir. Ayrıca,beşinci sınıfta okuyan öğrencilerin matematik tutum puanlarının sekizinci sınıfta okuyanöğrencilere göre daha yüksek olduğu tespit edilmiştir.Article Pre-Service Physics Teachers' Views on Designing and Developing Physics Digital Stories(Univ Barcelona, Res Group Educ & Virtual Learning, Digital Educ Observatory, 2016) Kocakaya, Serhat; Kotluk, Nihat; Karakoyun, FeritThe aim of this study is to determine the pre-service physics teachers' views on the effect of designing and developing physics digital stories (DST) on improving their 21st century skills. The study is a qualitative research carried out with 13 pre-service physics teachers, who participated in the course of designing and developing DST, during 6 weeks, at Yuzuncu Yil University, Turkey, in the spring term of 2013-2014 academic year. Data were collected using semi-structured interviews and were examined by descriptive analysis technique focusing on the themes. The major findings of the study are that they developed their many 21st century skills; such as ICT (information and communication technologies) skills, critical thinking, problem solving; planning, self-control, responsibility, production; communication, cooperation, and collaboration when creating their digital stories. Thus, to design and develop digital stories have a positive effect on pre-service physics teachers' skills, and improve many 21st century skills.Article Researching and Evaluating Digital Storytelling as a Distance Education Tool in Physics Instruction: an Application With Pre-Service Physics Teachers(Anadolu Univ, 2016) Kotluk, Nihat; Kocakaya, SerhatAdvances in information and communication technology in 21st century have led to changes in education trends and today new concepts such as computer, multimedia, audio, video, animation and internet have become an indispensable part of life. The storytelling is the one of approach which is allowed to using technology in educational field. The aim of this study is to define the use of digital storytelling in physics instruction as a distance education tool. In this respect, the literature related to digital storytelling was analyzed and for applying it in practice, 13 pre-service teachers from department of physic education were trained on digital storytelling for 6 weeks in spring term of 2013-2014 academic year. Following the process of instruction, pre-service teachers created and shared digital stories in YouTube and evaluated all of them. Furthermore, opinions of the pre-service teachers were asked on digital story telling As a result of the analysing the DST videos and opinions of pre-service teacher, it is expected that using digital storytelling as distance education tool will be efficacious.Article A Structural Equation Modeling on Factors of How Experienced Teachers Affect the Students' Science and Mathematics Achievements(Hindawi Ltd, 2014) Kocakaya, Serhat; Kocakaya, FeritThe main purpose of this study was to propose a model for how elementary school students' science and mathematics achievements in their schools and in Level Determination Exam (SBS) depend on the number of teachers and expert teachers in their schools. The sample of the study was 5672 elementary students for the purpose of the study, the number of teachers and expert teachers who worked in sample schools has been defined as independent variables, and students' science and mathematics achievements in their schools and in SBS exam have been defined as dependent variables. The data obtained from school administrations were analyzed using structural equation modeling to analyze relations among students' science and mathematics grades in their schools and science and mathematics achievements in SBS exam and the number of teachers and expert teachers in their school. As a result of the analysis, it has been observed that established model has acceptable fit indices and an increasing number of teachers and expert teachers have positive effects on students' science and mathematics achievements.Article Teachers' Views About Culturally Relevant Education in Turkey: a Mixed Methods Study(2019) Kotluk, Nihat; Kocakaya, SerhatThe purpose of this study is to examine teachers' views about culturallyrelevant education (CRE) in Turkey. The study was carried out as a sequentialexploratory mixed method design. Since both quantitative and qualitative data wereobtained, sampling was achieved in two phases: Quantitative, random-stratifiedsampling and qualitative, purposive sampling. The quantitative data were obtainedfrom 1302 teachers who teach in Van, Diyarbakır, Konya, Antalya, İzmir, İstanbul,and Trabzon provinces. The qualitative study group consisted of 28 teachers whowere selected after analyzing quantitative data accordance with maximum diversityand outliers sampling. Quantitative data were collected by means of scale that weredeveloped by the researchers. Qualitative data were obtained from interviews with28 teachers who have highest and lowest scores on the scale. Descriptive statisticswere used in the analysis of quantitative data, while descriptive analysis and contentanalysis were used in the analysis of qualitative data. According to results, theteachers in Turkey have positive thoughts about CRE and have some concerns. Someof the teachers think that CRE is necessary, while the others think that CRE mayadversely affect the education system and the structure of society. It may be usefulto look at teachers training programs in terms of culturally relevant educationprinciples in Turkey.Article Türkiye için Alternatif Bir Anlayış: Kültürel Değerlere Duyarlı Eğitim(2018) Kotluk, Nihat; Kocakaya, SerhatBu çalışmanın amacı, Kültürel Değerlere Duyarlı Eğitim (KDDE) anlayışını literatüredayalı olarak kapsamlı bir şekilde incelemek ve KDDE'yi Türkiye'nin sahip olduğu kültürelfarklılıklar bağlamında Türkiye için alternatif bir eğitim anlayışı olarak tartışmaktır. Araştırma,nitel araştırma yöntemlerinden doküman analizine dayalı olarak yapılmıştır. Veriler,araştırmacılar tarafından yaklaşık üç yıl süren (2015-2018) ulusal ve uluslararası alan yazıntaramaları sonucu toplanmıştır. Araştırmada KDDE'nin önemli temsilcilerine ait 15 makale ve5 kitap temel veri kaynağı olarak kullanılmıştır. Araştırmalar sonucunda; Türkiye EğitimSistemi içerisinde engellilik, sosyoekonomik düzey, etnik kimlik, anadil, dini inanç gibikültürel ve bireysel farklılıklara sahip çok sayıda öğrenci bulunduğu, Türkiye'de eğitimdeeşitsizliğin; cinsiyet, yaşanılan yerleşim yeri (kır ya da kent), kardeş sayısı, evde konuşulan dil,okul türleri, okulların devlet okulu veya özel okul olup olmaması, sosyoekonomik altyapı veöğrencilerin bulunduğu coğrafi bölgeler gibi birçok faktöre bağlı olduğu, Türkiye'de farklı okulve kademelerde öğrenim gören mülteci öğrenci sayısının bir hayli fazla olduğu ve eğitimsisteminde bu tür farklılıklardan dolayı birçok problem yaşandığı belirlenmiştir. Türkiye'ninsahip olduğu kültürel farklılıklar, çokkültürlü yapı, eğitim sisteminde bulunan engelli vemülteci öğrenci sayısı, eğitimde eşitsizlik raporları, herkes için eğitim ve eğitimde feda edilecektek bir fert yoktur anlayışı doğrultusunda; Türkiye'de daha kapsayıcı alternatif eğitim anlayışlarına ihtiyaç olduğu söylenebilir. Özellikle eğitimde fırsat eşitliği ve eğitimde kültürelfarklılıklar bağlamında Kültürel Değerlere Duyarlı Eğitim anlayışı bu ihtiyaçlara cevapverebilir. Bu çalışmanın, özellikle benzer konularda çalışma yapacak araştırmacılara, eğitimprogramcılarına, öğretmen eğitimcilerine ve eğitim politikacılarına teorik anlamda kaynakteşkil etmesi beklenmektedir.