Browsing by Author "Korkmazer, Fuat"
Now showing 1 - 2 of 2
- Results Per Page
- Sort Options
Master Thesis Corporate Reputation Influence on Employees? Organizational Commitment: an Application at Van Education and Research Hospital(2011) Korkmazer, Fuat; Saydan, RehaBu çalışmada, birey düzeyinde kurumsal itibar algılamasının, çalışanların örgütsel bağlılıklarını hangi düzeyde etkilediği incelenmektedir. Bu anlamda, ?Çalışanların algıladıkları kurumsal itibarın, bireylerin örgütsel bağlılıkları üzerinde olumlu etkiye sahiptir? önermesi yapılmıştır. Kavramlar arasında ön görülen ilişki ilgili yazında, bireysel ihtiyaçlar, motivasyon, sosyal kimlik kuramı ve sosyal mübadele yaklaşımı bağlamında kurgulanmaktadır.Çalışmada, yazında yer alan teorik ve görgül tespitlerden hareketle Sağlık Bakanlığı Van Eğitim ve Araştırma Hastanesi'nde çalışan 217 personel üzerinde yürütülen saha araştırmasında, çalıştıkları kuruma ilişkin itibar algılamaları, çalışanların duygusal örgütsel bağlılıkları ve örgütsel özdeşleşmeleri diğer paydaş algılamaları sınırlı tutularak ölçekler vasıtasıyla sınanmıştır.Elde edilen veriler üzerinde yürütülen analizlerde, çalışanların algıladıkları kurumsal itibarın duygusal örgütsel bağlılıkları üzerinde olumlu etkiye sahip olduğu ve duygusal örgütsel bağlılığın algılanan kurumsal itibar ile örgütsel özdeşleşme ilişkisinde aracı rol üstlendiği tespit edilmiştir.Article Kurumsal İtibar Algısının Örgütsel Bağlılık Üzerindeki Etkisi: Sağlık Sektöründe Bir Uygulama(2018) Saydan, Reha; Korkmazer, FuatKüreselleşme, gelişen teknoloji, iletişim kanallarındaki çeşitlenme ve bunlarabağlı olarak işletme paydaşlarının bilinç düzeyindeki artış, beklentilerde farklılığa yolaçmıştır. Çalışanlar sadece ücretlerinin zamanında ödenmesini beklemez, kendileriiçin bir değer yaratılmasını beklerler. Diğer bir deyişle, çalışanların desteğinikazanmadan kurumlar için güçlü itibar sahibi olmak mümkün değildir. Bu nedenle güçlükurumsal itibara sahip olmak isteyen kurumlar, öncelikle bu gerçeğin farkında olmalıdır.Sağlık sektörü, insan hayatını ilgilendiren kritik bir çalışma alanıdır. Yapılan basit birhata insan hayatına mal olacağı için bu alanda çalışanlar da kritik bir öneme sahiptir.Kendilerini sağlık personelinin ellerine teslim eden hastalar başvurdukları sağlıkkurumuna ve çalışanlarına güven duyarak tedavi yoluna gitmektedirler. Bu güvenisarsan sıradan bir durum sağlık kurumlarının müşterisi olan hastaların bu kurumutercih etmemesine (kurumun müşteri kaybına) neden olmaktadır. Dolayısıyla kurumsalitibarını korumak ve yükseltmek isteyen sağlık kuruluşlarının iç müşteri olançalışanlarına örgütsel bağlılıklarını arttıracak kaliteli bir çalışma ortamı sağlamalarıönem arz etmektedir.Bu çalışmada birey düzeyinde kurumsal itibarın algısının, bireyin çalıştığıkuruma duyduğu bağlılığı nasıl etkilediği incelenmektedir. Bu amaçla kamuya bağlı birhastanede çalışan 217 sağlık personelinin kurumsal itibara yönelik düşüncelerininörgütsel bağlılık üzerindeki etkisi değerlendirilmek amaçlanmıştır. Elde edilen verilerüzerinde yürütülen analizlerde, çalışanların algıladıkları kurumsal itibarın duygusalörgütsel bağlılıkları üzerinde olumlu etkiye sahip olduğu ve duygusal örgütsel bağlılığınalgılanan kurumsal itibar ile örgütsel özdeşleşme ilişkisinde aracı rol üstlendiği tespitedilmiştir.