Browsing by Author "Kotluk, Nihat"
Now showing 1 - 8 of 8
- Results Per Page
- Sort Options
Master Thesis Analysis of Secondary School 9th, 10th and 11th Grade Physics Course Books in Terms of Content and Apperance and Taking Views of Teachers and Students(2012) Kotluk, Nihat; Kocakaya, SerhatBu çalışmada, yeni öğretim programına göre hazırlanan 9. 10. ve 11.sınıf fizik ders kitaplarının incelenmesi, kitaplar hakkında öğretmen ve öğrenci görüşlerinin alınması amaçlanmıştır.Bu çalışmanın iki boyutu vardır. Birinci boyut kitapların incelenmesidir. Kitapların incelenmesi aşamasında 60 maddeden ve 8 alt başlıktan oluşan ?Fen Bilimleri Değerlendirme Ölçeği? kullanılmıştır. İkinci boyut ise kitaplar hakkında öğretmen ve öğrenci görüşlerinin alınmasıdır. Araştırmada veriler anket tekniği ile toplanmıştır. Öğretmen görüşlerinin alınması için beşli likert tipi 30 sorudan oluşan ?Fizik Ders Kitabı Değerlendirme Ölçeği? kullanılmıştır. Araştırmada öğrenci görüşlerinin alınması için ise uzman görüşleri alınarak hazırlanan 16 sorudan oluşan bir ölçek kullanılmıştır.Araştırmanın çalışma grubunu 2010-2011 eğitim-öğretim yılında Van ili merkezinde bulunan liselerde görev yapan ve bu çalışma için rastgele seçilen 21 fizik öğretmeni ve bu okulların 9. 10. ve 11. sınıflarından rastgele seçilen 644 öğrenci oluşturmaktadır.Araştırma sonucunda, öğretmenler fizik ders kitapları hakkında (içerik, resimler, hazırlık ve değerlendirme, öğrenci ve laboratuar etkinlikleri) olumlu görüş bildirmişlerdir. Araştırma sonucunda, öğrenciler fizik ders kitapları hakkında olumlu görüş bildirmişlerdir.Araştırmacı, ölçekte yer alan 60 soru için 9. 10. ve 11. sınıf fizik ders kitaplarında yer alan tüm ünitelerde incelemelerde bulunmuştur. 9. sınıf fizik ders kitabında yer alan 6 ünite, 10. sınıf ders kitabında yer alan 5 ünite ve 11. sınıf ders kitabında yer alan 6 ünite, her soru için ayrı ayrı değerlendirilmiş, gerekli yerlerde kitaplarda yer alan resimler kullanılmıştır. Ünitelerde tespit edilen eksiklikler çözüm önerileriyle birlikte sunulmuştur.Sonuç olarak araştırmacı kitaplar hakkında (kitabın genel fiziksel özellikleri, dış kapak özellikleri, iç kapak özellikleri, hazırlık çalışmaları, değerlendirme çalışmaları, içeriği, yöntem ile ilgili ölçütleri ve diğer özellikleri açısından) olumlu görüş bildirmiştir.Article The Effect of Focus Group Discussions on Pre-Service Teachers' Teaching Experiences and Practices: a Mixed Methods Study(Gate Assoc Teaching & Education-gate, Switzerland, 2017) Memduhoglu, Hasan Basri; Kotluk, Nihat; Yayla, AhmetThe aim of this study is to investigate the effect of providing feedback to pre-service teachers' (PSTs) through focus group discussion on PSTs' self-efficacy perception about teaching experiences and practices, to determine problems encountered during teaching practice by means of focus group discussion and to develop suggestions about solving these problems. This study was applied with 12 PSTs in two different schools during 12 weeks. Quantitative and qualitative data were gathered and analyzed. For quantitative data, non-parametric statistics and for qualitative data, descriptive analyses were used. As a result of the study, in experimental group, focus group discussion has significant and positive impact on PSTs' self-efficacy perception. Moreover, in interviews with PSTs, they stated that focus group discussion enabled them to make progress in topics such as lesson planning, classroom management, and teaching strategies.Article Ortaöğretim 9. Sınıf Fizik Öğretim Programının Tyler'ın Hedefe Dayalı Değerlendirme Modeline Göre Değerlendirilmesi(2016) Kotluk, Nihat; Yayla, AhmetBu çalışmada 2013 yılında TTKB tarafından güncellenen ortaöğretim 9. sınıf fizik öğretim programında yer alan kazanımlar dikkate alınarak öğrencilerin bu kazanımlara ulaşma düzeyi belirlenmiştir. Çalışmada Tyler'ın hedefe dayalı değerlendirme modeli kullanılmıştır. Araştırma 2014-2015 eğitim-öğretim yılında Van ili merkezinde bir lisenin 9. sınıfında okuyan 32 öğrenci ve 1 öğretmen ile 10 haftalık bir süreçte yürütülmüştür. Veri toplama aracı olarak gözlem, görüşme ve başarı testi kullanılmıştır. Geçerlik ve güvenirlik çalışması yapılan başarı testi araştırmacı tarafından geliştirilmiştir. Başarı testi hem ön-test hem de son-test olarak uygulanmıştır. Kazanımların ulaşılma düzeyinin belirlenmesinde madde güçlük indeksi kullanılmıştır. Verilerin analizinde ilişkili örneklemler için t-testi, gözlem ve görüşme verileri için betimsel analiz kullanılmıştır. Son olarak programın öğrenci başarısı üzerindeki etkisine Cohens' d testi ile bakılmıştır. Çalışmada ön-test ile son-test puan ortalamaları arasında son-test lehine anlamlı fark bulunmuştur. Ancak çalışmada öğrencilerin programda yer alan 13 kazanımdan sadece 5'ine ulaştığı ve bu haliyle kazanımların sadece % 38'ine ulaşıldığı belirlenmiştir. Öğretmen, programın mevcut şartlarda uygulanmasının zor olduğunu belirtmiştir. Dolayısıyla programda belirlenen kazanımları kazandırmada daha etkili öğrenme-öğretme süreçlerinin tasarlanması, deneyler ve etkinlikler için okulda laboratuvar bulunmaması durumunda aynı kazanımı kazandırmayı sağlayacak alternatif yöntem ve tekniklerin program içerisinde belirtilmesi gerekmektedir.Article Pre-Service Physics Teachers' Views on Designing and Developing Physics Digital Stories(Univ Barcelona, Res Group Educ & Virtual Learning, Digital Educ Observatory, 2016) Kocakaya, Serhat; Kotluk, Nihat; Karakoyun, FeritThe aim of this study is to determine the pre-service physics teachers' views on the effect of designing and developing physics digital stories (DST) on improving their 21st century skills. The study is a qualitative research carried out with 13 pre-service physics teachers, who participated in the course of designing and developing DST, during 6 weeks, at Yuzuncu Yil University, Turkey, in the spring term of 2013-2014 academic year. Data were collected using semi-structured interviews and were examined by descriptive analysis technique focusing on the themes. The major findings of the study are that they developed their many 21st century skills; such as ICT (information and communication technologies) skills, critical thinking, problem solving; planning, self-control, responsibility, production; communication, cooperation, and collaboration when creating their digital stories. Thus, to design and develop digital stories have a positive effect on pre-service physics teachers' skills, and improve many 21st century skills.Article Researching and Evaluating Digital Storytelling as a Distance Education Tool in Physics Instruction: an Application With Pre-Service Physics Teachers(Anadolu Univ, 2016) Kotluk, Nihat; Kocakaya, SerhatAdvances in information and communication technology in 21st century have led to changes in education trends and today new concepts such as computer, multimedia, audio, video, animation and internet have become an indispensable part of life. The storytelling is the one of approach which is allowed to using technology in educational field. The aim of this study is to define the use of digital storytelling in physics instruction as a distance education tool. In this respect, the literature related to digital storytelling was analyzed and for applying it in practice, 13 pre-service teachers from department of physic education were trained on digital storytelling for 6 weeks in spring term of 2013-2014 academic year. Following the process of instruction, pre-service teachers created and shared digital stories in YouTube and evaluated all of them. Furthermore, opinions of the pre-service teachers were asked on digital story telling As a result of the analysing the DST videos and opinions of pre-service teacher, it is expected that using digital storytelling as distance education tool will be efficacious.Article Teachers' Views About Culturally Relevant Education in Turkey: a Mixed Methods Study(2019) Kotluk, Nihat; Kocakaya, SerhatThe purpose of this study is to examine teachers' views about culturallyrelevant education (CRE) in Turkey. The study was carried out as a sequentialexploratory mixed method design. Since both quantitative and qualitative data wereobtained, sampling was achieved in two phases: Quantitative, random-stratifiedsampling and qualitative, purposive sampling. The quantitative data were obtainedfrom 1302 teachers who teach in Van, Diyarbakır, Konya, Antalya, İzmir, İstanbul,and Trabzon provinces. The qualitative study group consisted of 28 teachers whowere selected after analyzing quantitative data accordance with maximum diversityand outliers sampling. Quantitative data were collected by means of scale that weredeveloped by the researchers. Qualitative data were obtained from interviews with28 teachers who have highest and lowest scores on the scale. Descriptive statisticswere used in the analysis of quantitative data, while descriptive analysis and contentanalysis were used in the analysis of qualitative data. According to results, theteachers in Turkey have positive thoughts about CRE and have some concerns. Someof the teachers think that CRE is necessary, while the others think that CRE mayadversely affect the education system and the structure of society. It may be usefulto look at teachers training programs in terms of culturally relevant educationprinciples in Turkey.Article Türkiye için Alternatif Bir Anlayış: Kültürel Değerlere Duyarlı Eğitim(2018) Kotluk, Nihat; Kocakaya, SerhatBu çalışmanın amacı, Kültürel Değerlere Duyarlı Eğitim (KDDE) anlayışını literatüredayalı olarak kapsamlı bir şekilde incelemek ve KDDE'yi Türkiye'nin sahip olduğu kültürelfarklılıklar bağlamında Türkiye için alternatif bir eğitim anlayışı olarak tartışmaktır. Araştırma,nitel araştırma yöntemlerinden doküman analizine dayalı olarak yapılmıştır. Veriler,araştırmacılar tarafından yaklaşık üç yıl süren (2015-2018) ulusal ve uluslararası alan yazıntaramaları sonucu toplanmıştır. Araştırmada KDDE'nin önemli temsilcilerine ait 15 makale ve5 kitap temel veri kaynağı olarak kullanılmıştır. Araştırmalar sonucunda; Türkiye EğitimSistemi içerisinde engellilik, sosyoekonomik düzey, etnik kimlik, anadil, dini inanç gibikültürel ve bireysel farklılıklara sahip çok sayıda öğrenci bulunduğu, Türkiye'de eğitimdeeşitsizliğin; cinsiyet, yaşanılan yerleşim yeri (kır ya da kent), kardeş sayısı, evde konuşulan dil,okul türleri, okulların devlet okulu veya özel okul olup olmaması, sosyoekonomik altyapı veöğrencilerin bulunduğu coğrafi bölgeler gibi birçok faktöre bağlı olduğu, Türkiye'de farklı okulve kademelerde öğrenim gören mülteci öğrenci sayısının bir hayli fazla olduğu ve eğitimsisteminde bu tür farklılıklardan dolayı birçok problem yaşandığı belirlenmiştir. Türkiye'ninsahip olduğu kültürel farklılıklar, çokkültürlü yapı, eğitim sisteminde bulunan engelli vemülteci öğrenci sayısı, eğitimde eşitsizlik raporları, herkes için eğitim ve eğitimde feda edilecektek bir fert yoktur anlayışı doğrultusunda; Türkiye'de daha kapsayıcı alternatif eğitim anlayışlarına ihtiyaç olduğu söylenebilir. Özellikle eğitimde fırsat eşitliği ve eğitimde kültürelfarklılıklar bağlamında Kültürel Değerlere Duyarlı Eğitim anlayışı bu ihtiyaçlara cevapverebilir. Bu çalışmanın, özellikle benzer konularda çalışma yapacak araştırmacılara, eğitimprogramcılarına, öğretmen eğitimcilerine ve eğitim politikacılarına teorik anlamda kaynakteşkil etmesi beklenmektedir.Article Yenilenmiş Bloom Taksonomisine Göre Modern Fizik Başarı Testinin Geliştirilmesi Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması(2016) Kotluk, Nihat; Yayla, AhmetBu çalışmanın amacı, ortaöğretim fizik programında yer alan modern fizik konusu ile ilgili Yenilenmiş Bloom Taksonomisi'ne göre çoktan seçmeli sorulardan oluşan geçerli ve güvenilir bir başarı testi geliştirmektir. Bu çalışma, iki aşamada gerçekleştirilmiştir. Birinci aşamada, testteki her bir maddenin Yenilenmiş Bloom Taksonmisi'nde yer alan bilişsel süreç ve bilgi boyutuna uygunluk düzeyi belirlenmiştir. İkinci aşamada, güvenirlik ve geçerlik çalışmalarını yapmak amacıyla başarı testi, 2013-2014 eğitim öğretim yılı bahar döneminde, Van il merkezinde faaliyet gösteren beş farklı okulda 165 öğrenciye uygulanmıştır. Başarı testinin geçerliliğini sağlamak için, alanında uzman iki fizik eğitimcisi ve bir program geliştirme uzmanı ile Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı liselerde fizik öğretmeni olarak görev yapan ve en az beş yıl deneyime sahip üç fizik öğretmeninin görüşü alınmıştır. Başarı testinin güvenirliliğini belirlemek için ise Sperman-Brown'ın testi iki eşdeğer yarıya bölme yöntemi kullanılmış ve güvenirlik katsayısı ? = .716olarak bulunmuştur. Güvenirlik ve geçerlik çalışmaları sonunda 25 maddeden oluşan bir başarı testi geliştirilmiştir