Browsing by Author "Mahmood, Harem Kareem"
Now showing 1 - 1 of 1
- Results Per Page
- Sort Options
Master Thesis A. J. Hoge Training Program for Teaching English Toteenagers(2020) Mahmood, Harem Kareem; Torusdağ, GülşenBu çalışma, dinleme, okuma, yazma ve konuşma gibi İngilizce dil becerilerini ve dilbilgisi, kelime bilgisi ve telaffuz gibi dil alanlarını öğretmek için modern bir dil öğretim sistemine giriş niteliğindedir. Bu öğretim sistemi 2008 yılından bu yana Zahmetsiz İngilizce Kulübü Müdürü A. J. Hoge tarafından arkadaşları Kristin Dodd' ve Joe Weiss ile birlikte San Francisco-California'da geliştirildi. Stephen Krashen (1981) ve Dr. J. Marvin Brown (1984). tarafından yapılan dil öğretimi araştırmalarına dayanarak Zahmetsiz İngilizce Sistemi'ni yarattılar. Bu çalışmanın amacı, dil becerilerini pratik olarak öğretmek için A. J. Hoge öğretim programının rolünü ortaya koymaktır. Bu amaçla çalışmada, öğretmenlerin Irak'ta sınıfta karşılaştıkları sorunlar açıklanmaktadır. Makalenin amacı, 13 ila 15 yaşları arasındaki gençlere yabancı dil olarak İngilizce öğretme sürecinde mini hikayelerin rolünü göstermektir. Zahmetsiz İngilizce, İngilizce dil öğretimini teorikten pratiğe doğru değiştirecek ve öğrencinin kişisel ve akademik dil kullanımını geliştirecektir. Bu sistemin temel amacı, Kuzey Iraklı öğrencilerin İngilizce dil becerilerini geliştirirken günlük İngilizce'ye odaklanmaktır. Yöntem A. J. Hoge, Blaine Ray, Tony Robbins ve Dr. Ashley Hastings ve Dr. Brenda Murp gibi kişisel gelişim yazarlarından ve eğitmenlerinden yararlanır. Zahmetsiz Sistem mantıklıdır çünkü herhangi bir ülkedeki anadili konuşanlar zamanlarının çoğunu günlük dillerini konuşarak geçirirler. Zahmetsiz İngilizce sistemi, öğrencilere bu sistemin 6 ila 12 ay arasında uygulanması gerektiğini önermektedir. Dersler, öğrencilerin konuşmalarını hızlı ve zahmetsizce geliştirmelerini sağlamak için tasarlanmıştır. Kuzey Irak'ta son yıllarda İngilizce dil öğretiminde Dilbilgisi Çeviri Sistemi kullanılmaktadır. Uygulamada, öğrenciler daha çok dilbilgisi kurallarına, çeviriye ve kelime ezberlemeye odaklanır. Sistem öğrencilerin İngilizce dil becerilerine, özellikle konuşma becerilerine fayda sağlamaz, çünkü öğrenciler her zaman kendi dillerinde düşünür ve tercüme ederler. Bu, korku, stres ve diğer psikolojik engeller olmadan otomatik olarak konuşmak için bir engeldir. Diğer yandan, Zahmetsiz İngilizce Sistemi öğrencilere eğlence, oyun ve çeşitli pratik aktivitelerle öğretir. Bu sistem dilbilgisini bilinçli ve analitik olarak öğretmez; bunun yerine ilginç mini hikayeler kullanarak dilbilgisini öğretir. Blaine Ray tarafından geliştirilen bir hikaye tekniği kullanarak, öğretmen birçok kolay soru sorarak bir hikaye oluşturur. Bu tekniğin önemi, öğrencileri belirli bir hikaye hakkında daha hızlı cevap vermeleri için eğitmektir. Dil becerilerini mini hikayeler aracılığıyla öğretmek için bazı adımlar vardır. Birincisi, öğrenci hikayeyi dikkatle dinler, ikincisi, öğretmen hikayeyi okur; üçüncüsü, öğretmen dil becerilerini öğretmek için soru-cevap tekniği kullanır. Örneğin, öğretmenin bir maymun hakkında bir hikayesi vardır ve sınıfa, 'Bir maymun vardı. Bir maymun var mıydı? ' Öğrenciler, 'evet, bir maymun vardı' diye bağırır. Sonra öğretmen sorar, Bir maymun mu yoksa bir kız mı vardı? Öğrenciler hemen bağırır, 'Bir maymun, bir maymun.' Öğretmen der ki, ah, bir maymun var. Adı neydi? Burada öğretmen bunu bilmiyor, bu yüzden öğretmen hızlı bir şekilde tahmin ediyor, John veya Jim. Öğretmen mümkün olduğunca çabuk cevap verir. Zahmetsiz Sistem öğrencinin İngilizce düşünmesine yardımcı olur ve bu soru-cevap yöntemi yirmi dakika sürer. Öğretmen soru sayısını artırabilir. Bu şekilde, öğretmen öğrencileri sınıfta daha enerjik ve aktif hale getirebilir. Zahmetsiz Sistem öğrencinin dil becerilerini öğretmeye odaklanır. Mükemmel konuşmanın anahtarı bir kerede çok hikaye değil, bir hikayeyi çok kez dinlemektir. Öğrenciler bu kurallara uyarlarsa, İngilizce'yi anadil konuşucusu gibi konuşurlar. Bu araştırmaya, 'Kuzey Irak'ta öğrenciler okulda on iki yıl İngilizce dersi aldıktan sonra neden İngilizce dil becerilerini öğrenemiyorlar?' sorusu üzerine karar verilmiştir. Bu araştırmada, araştırmacı on altı teknik kullandı ve bu problemi çözmek için dil becerilerini öğretti. Bu yöntem Hawler Eğitim Akademisi'nde İngilizce dersinde kontrol ve deneysel olmak üzere iki gruba uygulanmıştır. Kontrol grubunda araştırmacı geleneksel İngilizce dil öğretim yöntemini uygulamıştır. Deney grubunda, araştırmacı A. J. Hoge eğitim programını uygulamıştır. Uygulama her iki grup için iki aylık bir dönemi kapsamaktadır. Araştırmacı bu süreci başarıyla gerçekleştirmiştir. A. J. Hoge eğitim programını uygulamadan önce deney grubunun ilk sınav not ortalaması 66.68 iken A. J. Hoge eğitim programını uyguladıktan sonra deney grubunun ikinci sınav not ortalaması 78.64'tür. 1. çiftte, A. J. Hoge eğitim programının, öğrencilerin dilini ve kişisel becerilerini pratik ve zahmetsizce geliştirdiğini görebiliriz. Geleneksel dil öğretim yöntemi uygulanmadan önce kontrol grubunun ilk sınav not ortalaması 61.56 iken geleneksel yöntem uygulandıktan sonra control grubunun ikinci sınav not ortalaması 65.56'dır. Kontrol grubunda, geleneksel yöntemin öğrencinin dilini ve kişisel becerilerini geliştirmek için güçlü olmadığını görebiliriz, çünkü pratik değildir. Anahtar Kelimeler: A. J. Hoge Zahmetsiz İngilizce Yöntemi, Dil Becerileri, Soru-Cevap tekniği.