Browsing by Author "Mahmood, Hazhar Kareem"
Now showing 1 - 1 of 1
- Results Per Page
- Sort Options
Master Thesis The Influence of Bologna Process on Promoting Learners' Scientific Level: a Sample of Soran University(2021) Mahmood, Hazhar Kareem; İşleyen, Şakir; Husseın, Rizgar SaeedKuzey Irak yeni bir eğitim sistemi ile gelişim göstermektedir, Kuzey Irak hükümeti Avrupa Yüksek Öğretim sistemi ile ana hedefi Bologna sürecinin bir parçası olmak için bu sistemi uygulamaktadır. Kuzey Irak Yüksek Öğretim sistemindeki reformlar ülke için gerekli olmasının yanı sıra değişimin olumlu sonuçları görülmektedir. Bu araştırmanın amacı, Bologna Sürecinin Kuzey Irak'ta öğrenci bilgisini üzerindeki etkisini anlamaktır. Anket sistemi ile yapılan çalışmada öğrenci kabul edildikten sonra fakülte, yaş, cinsiyet, durum ve diğer ilgili değişkenlere odaklanan öğrencinin kabul stratejisine göre hazırlanmış anket soruları sonuçları SPSS programı kullanarak analizler yapılmıştır. Kuzey Irak'ta uygulanan yeni eğitim sisteminin öğrenci eğitim seviyesi üzerindeki etkisini analiz etmek için Ki-Kare ve Lojistik Regresyon yöntemleri kullanılmıştır. Uygulama anket yöntemi ile Soran Üniversitesinde 5 fakültede yapılmış ve toplamda 204 öğrenci katılım göstermiştir. Yapılan analizler sonucunda yeni eğitim sisteminin öğrenci eğitim düzeyleri üzerinde anlamlı sonuçlar verdiği gözlemlenmiştir. Anahtar Kelimeler: Bologna Süreci, Ki-Kare, Lojistik Regresyon