Browsing by Author "Mazlum, Muhammed Mehmet"
Now showing 1 - 4 of 4
- Results Per Page
- Sort Options
Article Eğitim Denetmenlerinin İletişim Becerilerine İlişkin Öğretmen Algıları(2015) Acar, Muhyettin; Mazlum, Muhammed Mehmet; Memduhoğlu, Hasan BasriBu araştırmanın amacı, eğitim denetmenlerinin iletişim becerilerine ilişkin öğretmen algılarını belirlemektir. Genel tarama modelindeki araştırma nicel yöntemle yapılmıştır. Araştırmanın örneklemi, Van il merkezindeki beş eğitim bölgesinden oranlı tabakalı-seçkisiz yöntemlerle belirlenen ve ortaokullarda görev yapan 240 öğretmenden oluşmaktadır. Katılımcıların en az bir defa denetim geçirmiş olmaları ölçütü esas alınmıştır. Araştırmanın verileri Özgözgü (2008a) tarafından geliştirilen, Müfettişlerin İletişim Becerileri Ölçeği kullanılarak elde edilmiştir. Çalışmada öğretmenlerin görüşlerine göre eğitim denetmenlerinin, iletişim becerilerini ara sıra sergiledikleri; denetmenlerin iletişim becerilerine ilişkin öğretmen görüşleri arasında cinsiyet, öğrenim durumu ve branş alanına göre herhangi bir farklılığın olmadığı sonucuna ulaşılmıştır. Ancak, öğretmenlerin mesleki kıdemleri ve denetim geçirme sayıları arttıkça, denetmenlerin iletişim becerilerine ilişkin algılarının düştüğü görülmüştürMaster Thesis Examining School Principals' Moral Behaviors and Teachers' Organizational Alienation Levels With Chaid Analysis(2014) Mazlum, Muhammed Mehmet; Memduhoğlu, Hasan BasriBu araştırmanın amacı öğretmenlerin örgütsel yabancılaşma düzeyleri ile okul müdürlerinin moral davranışları arasındaki ilişkiyi belirlemektir. Bu amaç doğrultusunda öğretmenlerin örgütsel yabancılaşma düzeylerine etki eden değişkenler ile okul müdürlerinin moral davranış sergilemelerine ilişkin öğretmen algıları üzerinde etkili olan değişkenler araştırılmıştır. Araştırmada genel tarama modellerinden betimsel tarama ve ilişkisel tarama desenleri kullanılmıştır. Araştırmanın evreni 2013-2014 eğitim-öğretim yılında Van ve Konya illerinin merkez ilçelerinde yer alan kamu ilköğretim okullarında görev yapan öğretmenlerden oluşmaktadır. Araştırmada, merkez ilçelerdeki öğretmen sayısının evreni temsil ettiği oranda öğretmene ulaşmak hedeflendiğinden; örneklem seçiminde, oranlı tabakalı-seçkisiz yöntem kullanılmıştır. Buna göre araştırmanın örneklemi Van ve Konya illerinin merkez ilçelerinde yer alan kamu ilköğretim okullarında görev yapan toplam 1200 öğretmenden oluşmaktadır. Araştırma verileri; Eryılmaz (2010) tarafından geliştirilen Örgütsel Yabancılaşma Ölçeği, Balay (2011) tarafından geliştirilen Moral Erdemler Ölçeği ve araştırmacı tarafından hazırlanan Kişisel Bilgi Formu kullanılarak elde edilmiştir. Verilerin analizinde, SPSS paket program yardımıyla, betimsel istatistiksel ölçüleri (aritmetik ortalama, standart sapma, standart hata, varyans, frekans ve yüzde) ve parametrik olmayan verilerde kullanıma uygun olan Spearman Rho Analizi ile CHAID Analizi ve İki Aşamalı Kümeleme Analizi (Two Step Cluster) kullanılmıştır. Analizler sonucunda öğretmenlerin örgütsel yabancılaşmaları ile okul müdürlerinin moral/ahlaki davranışları arasında negatif yönde anlamlı bir ilişki bulunmuştur. Yapılan iki ayrı CHAID Analizi bulgularına göre öğretmenlerin örgütsel yabancılaşma düzeyleri üzerinde önemli etkiye sahip olan değişkenlerin; öğretmenlerin, okul müdürlerinin moral davranışlarına ilişkin algıları, medeni durum, yaşamın daha çok geçirildiği yerleşim yeri, okul türü, aidiyet hissedilen bölge, mesleki kıdem ve görev yapılan şehir olduğu bulunmuştur. CHAID Analizi bulgularına göre öğretmenlerin, okul müdürlerinin moral/ahlaki davranış sergilemelerine ilişkin görüşleri üzerinde önemli etkiye sahip olan değişkenler ise; görev yapılan şehir, cinsiyet, görev yapılan okulda çalışılan yıl, aynı okul müdürü ile birlikte çalışılan yıl, yaşamın daha çok geçirildiği yerleşim yeri ve medeni durum olarak belirlenmiştir. Öğretmenlerin öğrenim durumu ve branş alanı değişkenlerinin ise kurulan modeller içerisinde önemli bir etkiye sahip olmadığı görülmüştür. Anahtar Kelimeler: Örgütsel yabancılaşma, Öğretmen, Okul müdürü, Moral erdem, Moral davranış, CHAID Analizi.Article Türkiye ve İtalya Eğitim Sistemlerinin Karşılaştırılması(2017) Mazlum, Muhammed MehmetGünümüz cumhuriyet rejimlerinin temellerinin atıldığı ülke olarak kabul edilen İtalya; tarihi, uygarlıkları, siyasi gelişmeleri, turizmi, sanayisi, modası, mutfağı, mimarisi, sanatı, edebiyatı ve üniversiteleri gibi pek çok alanda Avrupa'nın en önemli ülkelerinden birisi olmuştur. İtalya'nın sahip olduğu köklü tarih ve kültürel mirasın yanı sıra eğitim alanındaki yüksek gelişmişlik endeksi, bu ülkedeki eğitim sistemini araştırmaya değer kılmaktadır. Alanyazın taraması ile gerçekleştirilen betimsel tarama modelindeki bu çalışmanın amacı; İtalya eğitim sistemini ortaya koymak, Türk eğitim sistemi ile karşılaştırmalı olarak inceleyerek çıkarımlarda bulunmaktır. Bu doğrultuda araştırmada öncelikle İtalya'nın coğrafi, sosyal ve siyasi yapısı açıklanmış, İtalya eğitim sistemi; yönetsel ve okul yapılanması ile süreç boyutu dikkate alınarak incelenmiştir. Buna göre her iki ülkede de eğitimin amaçları büyük ölçüde benzerlik gösterse de yönetsel yapılanma incelendiğinde İtalya'da bölgelere daha fazla yetki devredildiği görülmektedir. İtalya; mesleki liselere katılım ve lise mezun oranı açısından Türkiye'ye göre bariz şekilde farklılık göstermektedir. Ayrıca öğretmen ve okul yöneticilerinin sosyalleşme süreçleri, Türkiye'dekinin aksine İtalya'da büyük ölçüde planlı etkinliklere dayanmaktadırArticle Views of Teachers and Academicians About Alternative Education Applications in Turkey(Turkish Education Assoc, 2015) Memduhoglu, Hasan Basri; Mazlum, Muhammed Mehmet; Alav, OzlemThe purpose of the present study is to explore the views of teachers, academicians and graduate students about alternative education/school applications and applicability of these applications in Turkey. The current study is a qualitative study. The data were collected through focused group discussion and interviews and semi-structured interview form was used. The sample of the study consisted of 25 individuals including 13 academicians at Yuzuncu Yil University and 2 graduate students in Education Sciences, and 10 teachers working in Van province. The data were analyzed by descriptive analysis technique. With respect to the findings, alternative education is a new concept for the participants and they have complication for this concept. Also, the participants have different views about the applicability of alternative education in Turkey. In this respect, alternative education applications have the potential to cause great discussions.