Browsing by Author "Muhafiz, Eda Nur"
Now showing 1 - 2 of 2
- Results Per Page
- Sort Options
Master Thesis The Effect of Training on Childhood Vaccines Given To Expectant Mothers on Vaccine Hesitation and Vaccine Literacy: a Randomised Controlled Experimental Study(2024) Muhafiz, Eda Nur; Bulduk, MehmetBu araştırma anne adaylarına gebelik sürecinde araştırmacı tarafından verilen 'Çocukluk Çağı Aşılarında Tereddütlere Yönelik Eğitim Kılavuzu' destekli yüz yüze eğitim girişiminin aşı tereddüdü ve aşı okuryazarlığına etkisinin değerlendirilmesi amacıyla yapılmıştır. Araştırma, Türkiye' nin doğusunda bulunan bir ilin Aile Sağlığı Merkezi (ASM)' de 12.06.2024-19.12.2024 tarihleri arasında ön test/son test randomize kontrol gruplu deneysel olarak yapılmıştır. Araştırmanın evrenini, Ağustos 2024-Ekim 2024 tarihleri arasında il merkezinde bulunan en geniş gebe popülasyonuna sahip ASM' ye bağlı gebelerden evren özelliklerine uyan gebeler oluşturmaktadır. Yapılan G*Power analizinde 80 gebenin yeterli olacağı belirlenmiş olup çalışma 85 gebenin katılımı ile tamamlanmıştır. Katılımcılar raslantısal örneklem yöntemiyle iki gruba ayrılmıştır. Deney grubu (S=42) ve kontrol grubu (S=43) gebeden oluşmaktadır. Deney grubunda bulunan gebelere hazırlanan eğitim materyali ile girişim uygulanmıştır. Gebe tanıtıcı bilgi formu, Aşı Tereddüdü 5'li Likert Ölçeği (ATÖ) ve Çocukluk Çağı Aşıları İçin Aşı Okuryazarlığı Ölçeği (AOÖ) veri toplama aracı olarak kullanılmıştır. Veriler SPSS V26 programı ile analiz edilmiştir. Çalışmanın bütün aşamalarında bilimsel etik ilkelere bağlı kalınmıştır. Deney ve kontrol grubunun tanımlayıcı özellikler açısından benzer olduğu belirlenmiştir. Girişim öncesi deney ve kontrol grubunun ATÖ puanlarının benzer olduğu, girişim sonrası kontrol test ve son testte ise deney grubu lehine artışın olduğu ve bu durumun istatistiksel fark oluşturduğu bulunmuştur (p<0,001). Girişim öncesi deney ve kontrol grubunun AOÖ puanlarının benzer olduğu, girişim sonrası kontrol test ve son testte ise deney grubunda artışın olduğu ve bu durumun istatistiksel fark oluşturduğu saptanmıştır (p<0,001). Girişimin anne adaylarında aşı okuryazarlığı düzeyini artırarak aşı tereddüdü düzeyini azaldığı belirlenmiştir. Geleceğin birer annesi olan gebelerin çocukluk çağı aşılarına yönelik tereddütlerini gidermek için eğitimlerin yaygınlaştırılmasının hem annelerde tereddüdü gidererek gönül rahatlığının sağlanması hem de çocuğun en temel hakkı olan sağlığının korunması kapsamındaki aşılarından mahrum edilmesinin önüne geçilmesi sağlanabilir.Article Relationship Between Nursing Students' Levels of Liking Children and Self-Efficacy in Paediatric Medication Administration(Bmc, 2024) Bulduk, Mehmet; Can, Veysel; Muhafiz, Eda NurBackground Medication management is a critical aspect of nursing, in particular with respect to paediatric patients, in whom medication errors are prevalent. Enhancing competence in this area requires not only general nursing skills but also targeted educational interventions and emotional support. This study aims to examine the relationship between nursing students' levels of liking children and their self-efficacy in paediatric medication administration, thereby exploring the impact of emotional factors on clinical competence. Methods This descriptive study was conducted with 308 nursing students in their second, third and fourth years of study at a state university in eastern Turkey between December 2022 and February 2023. Data were collected using the Student Descriptive Information Form, the Barnett Liking of Children Scale and the Medication Administration Self-Efficacy Scale. Statistical analysis included the Mann-Whitney U test, the Kruskal-Wallis H test, Dunn's test for multiple comparisons and Spearman's rho correlation coefficient. Results The mean age of the participants was 21.82 +/- 1.94 years, and 68.8% were female. The mean Medication Administration Self-Efficacy Scale score was 52.97 +/- 15.27, and the mean Liking of Children Scale score was 66.65 +/- 15.8. No significant relationship was found between the total score on the Liking of Children Scale and the score on the drug preparation subdimension (p > 0.05). However, a positive but weak correlation was found between the total score on the Liking of Children Scale and the score on the drug administration subdimension (r = 0.137; p < 0.05). Similarly, a positive but weak relationship was identified between the total score on the Liking of Children Scale and the score on the Medication Administration Self-Efficacy Scale (r = 0.123; p < 0.05). Conclusions Nursing students' liking of children is positively, although weakly, associated with their self-efficacy in paediatric medication administration. This result suggests that emotional factors, such as affinity for children, may be relevant when designing nursing education programmes, particularly in paediatric care settings .