Browsing by Author "Nart, Sima"
Now showing 1 - 3 of 3
- Results Per Page
- Sort Options
Conference Object Determining the Antecedents of Marketing Competencies of Smes for International Market Performance(Elsevier Science Bv, 2014) Kanibir, Huseyin; Saydan, Reha; Nart, SimaMarketing scholars and practitioners have questioned the relationship between marketing activities and firm performance. However, the entrepreneurial vision as a background factor for marketing activities designed and implemented has not been linked to firm performance. By doing this, the authors investigate the relationship between the invisible and visible parts of market performance in the context of SMEs' international marketing process. The leading effort in this study is to explore the marketing capabilities as the antecedents of the performance in international markets, and also to understand the relationship between entrepreneurial vision of SMEs and their marketing capabilities. A research model developed by the authors is employed for empirical analyses based on 209 questionnaires from SMEs in manufacturing industry. (C) 2014 The Authors. Published by Elsevier Ltd.Article İşlevsel Bir Pazarlama Aracı Olarak Yıkama ve Bakım Etiketleri (Kadın Tüketicilerin Bakım Etiketi ve Sembollerini Algılama Davranışları)(2006) Kanıbir, Hüseyin; Nart, Sima; Saydan, RehaKonfeksiyon ürünlerinin üzerine iliştirilen tanımlayıcı etiketler mamullerin hangi yarı mamullerden yapıldığını, giysinin beden ölçüsünü, bakım yapılırken dikkat edilmesi gereken hususlar ile üreticinin adını ve adresini taşır. Bakım etiketleri ise, giysi veya ev tekstil ürünlerinin üzerine iliştirilen bakım talimatlarını içerir Ülkemizde tekstil ürünleri üzerinde yer alan etiketlerdeki yıkama talimatlarını içeren grafik sembollerin, toplumun çoğunluğu tarafından bilinmediği, bundan dolayı da birçok tekstil ürününün kullanılamaz hale geldiği ya da zarar gördüğü yapılan araştırmalar sonucunda ortaya çıkmıştır (Tüketici bülteni,2004: 4). Bu çerçevede araştırmanın amacı, tekstil ürünleri üzerinde yer alan bakım sembollerinin tüketiciler tarafından nasıl algılandığı sembollerin tanınma durumu bakım sırasında karşılaşılan problemler ve nedenleri ile bu problemlere çözüm önerileri getirmektir.Article Online Tüketimi Teşvik: Sanal Ortamda Tüketici İkna Süreci ve Belirleyicileri(2009) Nart, Sima; Saydan, RehaÖzet: İnternetin bir satış ve pazarlama mecrası olarak işletmelere sunduğu avantajlar belirgin olmakla birlikte, burada asıl sorun; \"yeni çağın yeni tüketicileri\" olarak adlandırılabilecek olan internet kullanıcılarının fiziksel ortamdaki rakipler yerine sanal mağazalara yönelmeleri için ikna edilmeleridir. Bu çerçevede denilebilir ki, sanal mağazacılığın başarısı; \"sanal ortamda bir ikna süreci yapılaııdırabilme becerisi\" ile yakından ilişkilidir. İkna sürecinin başarıyla yapılandırılabilmesi için, tüketicilerin online satın alma davranışına yönelik tutumlarını oluşturan faktörlerin neler olduğu üzerinde durulmalıdır. Bu faktörler, tasarlanacak, bir ikna sürecinin temel yapı taşları olarak düşünülebilir. Bu çalışma, tüketicilerin online alışverişe yönelik tutumu ile buna etki edebilecek olası faktörleri bir arada ele alan bir modele dayanmaktadır. Gerekli veriler, çeşitli internet sitelerinin forum sayfalarına üye olan 219 katılımcıdan anket yöntemi ile elde edilmiştir. Model çerçevesinde geliştirilen hipotezler faktör ve regresyon analizleri uygulanarak test edilmiştir.