1. Home
  2. Browse by Author

Browsing by Author "Oktay, Bahar"

Filter results by typing the first few letters
Now showing 1 - 1 of 1
  • Results Per Page
  • Sort Options
  • Loading...
    Thumbnail Image
    Master Thesis
    Examination of the Relationship Between Preschool Teachers' Beliefs on Developmentally Appropriate Practice and Their Job Satisfaction
    (2023) Oktay, Bahar; Sak, İkbal Tuba Şahin
    Bu çalışmada okul öncesi öğretmenlerinin gelişime uygun uygulamalara yönelik inançları ile mesleki doyumları arasındaki ilişkinin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın evrenini Van ili ve ilçelerinde Millî Eğitim Bakanlığına bağlı bağımsız anaokulları ve ilkokul bünyesindeki anasınıflarında görev yapan okul öncesi öğretmenleri; örneklemini ise bu evrenden seçkisiz örnekleme yöntemiyle seçilen 400 okul öncesi öğretmeni oluşturmaktadır. Çalışma kapsamında veri toplama araçları olarak kişisel bilgi formu, Gelişime Uygun Uygulamalar Öğretmen İnanç Ölçeği (GUUÖİÖ) ve Mesleki Doyum Ölçeği (MDÖ) kullanılmıştır. Verilerin analizinde, Bağımsız Örneklemler İçin t-Testi, Tek yönlü varyans analizi ve Pearson Momentler Çarpımı kullanılmıştır. Araştırmanın sonunda, okul öncesi öğretmenlerinin gelişime uygun uygulamalara yönelik inançlarının ve mesleki doyumlarının yüksek olduğu bulunmuştur. Ayrıca gelişime uygun uygulamalara yönelik inançları ile mesleki doyumları arasındaki ilişki incelendiğinde, okul öncesi öğretmenlerinin gelişime uygun uygulamalara ilişkin inançları toplamı ile mesleki doyumları toplamı arasında pozitif yönlü düşük düzey anlamlı bir ilişki bulunmuştur. Anahtar sözcükler: okul öncesi öğretmenleri, gelişime uygun uygulamalar, öğretmen inançları, mesleki doyum.