1. Home
  2. Browse by Author

Browsing by Author "Peker, Hüseyin"

Filter results by typing the first few letters
Now showing 1 - 2 of 2
  • Results Per Page
  • Sort Options
  • Loading...
    Thumbnail Image
    Article
    Ahşap Esaslı Kompozit Levha Malzemeleri Yüzey Renk Özellikleri Üzerine Sıcak Su Buharının Etkileri
    (2025) Ayata, Ümit; Zor, Mustafa; Ulay, Göksel; Camlibel, Osman; Peker, Hüseyin
    Bu çalışmada, HDF, MDF ve yonga levhalarına ait renk parametrelerinin sıcak su buharı uygulaması karşısında meydana gelen değişleri incelenmiştir. Sıcak su buharı, çalışmada seçilen levha türlerinin yüzeyine homojen şekilde olacak uygulanmış ve yapılan işlem sonrasında renk değişimleri bir renk cihazı ile ölçülmüştür. Elde edilen sonuçlar, sıcak su buharının özellikle MDF ve HDF üzerinde daha belirgin renk değişimlerine yol açtığını göstermektedir. Kırmızılık (a*), ışıklılık (L*), ve sarılık (b*) değerlerinde önemli artışlar gözlenmiş, özellikle MDF’de sarılık ve kırmızılık değerlerinde büyük değişimler elde edilmiştir. Buna ek olarak, renk tonu açısında ise (ho) belirgin bir azalma ve renk doygunluğu (C*) değerlerinde artış tespit edilmiştir. Sıcak su buharı uygulaması sonrasında, Yonga levha, MDF ve HDF levhalarında sırasıyla 1.42, 8.01 ve 9.25’lik ∆E* değerlerine ulaşılmış, MDF orta düzeyde bir değişim göstermiş, HDF levha en yüksek renk değişimini sunarken ve Yonga levha ise en düşük renk değişimini vermiştir. Bu bulgular, sıcak su buharı uygulamasının, MDF ve HDF gibi malzemelerin estetik özelliklerini değiştirdiğini ve bu değişimin kontrollü bir şekilde yönetilebileceğini ortaya koymaktadır. Çalışmada kullanılan sıcak su buharı uygulamasının herhangi bir kimyasal madde kullanımına gerek kalmadan yüzey özelliklerini değiştirebilmesi için kullanılabileceği ve aynı zamanda çevre dostu bir yöntem sergilediği belirlenmiştir.
  • Loading...
    Thumbnail Image
    Master Thesis
    Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersi Lise I - II – III Müfredatının Öğretmen ve Öğrenciler Açısından Amaç ve Metod Bakımından İncelenmesi
    (1996) Acuner, Haci Yusuf; Peker, Hüseyin
    This study has been aimed to examine in the high schools, the curriculum of the lesson of religion culture and moral didactics with views of teacher and student connected with purpose and method. The Study has been made in Van during the educational year of 1994-1995. The researcher had applied the guestionnire on both 275 students and 22 teachers of religion culture and moral didactics. The results indicated that the content of religion culture and moral didactics can not realize the purposes of the lesson. The purposes of this lesson must be again formed for making the behavior development of the student. The books of lesson and class hour have not been sufficient. So purposes of the lesson have» not completely been attained. if the curriculum of the religion culture and moral didactics have been formed again and the class hour increased and the lesson was made applicably, we would have believed it to be more productive.