Browsing by Author "Rol, Serkan"
Now showing 1 - 3 of 3
- Results Per Page
- Sort Options
Article Covid-19 Pandemisi ve Turizm Üzerindeki Etkileri(2020) Alaeddınoğlu, Faruk; Rol, SerkanYen൴ t൴p b൴r koronav൴r s olan Cov൴d-19, çok kÕsab൴r s re ൴çer൴s൴nde b t n d nyayÕ etk൴s൴ altÕnaalmÕú, y zb൴nlerce ൴nsanÕn hayatÕnÕ kaybetmes൴-ne ve m൴lyarlarca ൴nsanÕn ¿z൴ksel ve ruhsalsa÷lÕ÷ÕnÕn bozulmasÕna neden olmuútur. D nyanÕn ekonom൴k ve sosyal yaúamÕnÕ der൴ndenetk൴leyen bu salgÕn g nlerce soka÷a çÕkmayasaklarÕ ൴lan ett൴rm൴ú, esk൴y൴ unutturup yen൴Master Thesis Examining the Relationship Between the Perceived E-Service Quality of Accommodation Businesses and the Intention To Make Direct Reservations(2022) Rol, Serkan; Alaeddinoğlu, FarukAraştırmanın temel amacı, otel web sitelerinin e-hizmet kalitesinin, tüketicilerin bu siteler üzerinden doğrudan rezervasyon yapma niyetleri üzerindeki etkisinin incelenmesidir. Ayrıca araştırmada, tüketicilerin bu sitelere ilişkin e-memnuniyet ve e-güven algılarının, e-hizmet kalitesi ile doğrudan rezervasyon yapma niyeti arasında aracılık rolü üstlenip üstlenmediği irdelenmiştir. Bu doğrultuda, Türkiye'de görev yapmakta olan turizm akademisyenleri ulaşılabilir evrenini, online anketi yanıtlayan 393 akademisyen ise örneklemi oluşturmaktadır. Araştırmada çoklu aracılık modeli benimsenmiştir. Bu kapsamda hipotezlerin testi aşamasında SPSS.24 ve AMOS.24 programlarından yararlanılmıştır. Değişkenler arasındaki ilişkilerin tespiti için korelasyon ve regresyon analizleri, aracılık etkisinin incelenmesinde de PROCESS programı ile aracılık analizi uygulanmıştır. Araştırmada elde edilen sonuçlara göre, otel web sitelerinin e-hizmet kalitesi ile tüketicilerin e-memnuniyet ve e-güven algıları, doğrudan rezervasyon yapma niyetlerini pozitif yönde ve anlamlı olarak etkilemektedir. Ayrıca otel web sitelerinin e-hizmet kalitesi, tüketicilerin e-memnuniyet ve e-güven algılarını da artırmaktadır. Araştırmada ulaşılan bir diğer sonuç ise, tüketicilerin otel web sitelerine yönelik e-memnuniyet ve e-güven algılarının, bu sitelerin e-hizmet kalitesinin doğrudan rezervasyon yapma niyeti üzerindeki etkisine kısmi olarak aracılık etmesi, diğer bir ifadeyle bu etkiyi artırmasıdır. Bu sonuçlar, konaklama işletmelerinin doğrudan rezervasyon oranlarını artırmada, otel web sitelerinin e-hizmet kalitesinin yanı sıra, kullanıcıların bu sitelere yönelik memnuniyet ve güven algılarının da önemli bir faktör olduğunu göstermektedir.Article Sürdürülebilir Alternatif Bir Konaklama Yaklaşımı: Albergo Dıffuso Modeli(2023) Rol, Serkan; Uygur, Selma MeydanBu çalışma, sürdürülebilir bir konaklama yaklaşımı örneği olarak Albergo Diffuso modelini incelemeyi amaçlamaktadır. Bu amaç doğrultusunda ilk olarak konaklama işletmelerinde sürdürülebilirlik ve Albergo Diffuso (AD) modeli ile ilgili bilgi sunulmuştur. Dağınık otel konseptiyle tarif edilen bu model, genellikle küçük tarihi kasabalarda, kırsal kesimlerde ve dağ köylerinde bulunan yerleşim alanları için daha uygundur. Çalışmada nitel araştırma yöntemi benimsenerek bütünleştirici literatür incelemesi uygulanmış ve Albergo Diffuso modelinin sürdürülebilirliğin temel boyutları olan çevresel, sosyal ve ekonomik açılardan faydaları ele alınmıştır. Veri tabanlarında ‘Albergo Diffuso’ anahtar kelimeleri ile yapılan tarama sonucunda toplamda 148 çalışmaya ulaşılmış ve konu ile doğrudan ilgili 28 çalışmanın tam metinleri üzerinden bütünleştirici literatür incelemesi tamamlanmıştır. Araştırmada AD modelinin çevresel, sosyal ve ekonomik bağlamlarda bölgeye olumsuz bir etki yapmayacağı, dahası bunların korunmasına ve güçlendirilmesine katkıda bulunacağı sonucuna ulaşılmıştır. AD modelinin çevresel, sosyal ve ekonomik faydaları göz önünde bulundurulduğunda; bu konaklama yaklaşımının az gelişmiş kırsal bölgelerin sürdürülebilir kalkınmasında önemli bir katkısının olabileceği söylenebilir.