1. Home
  2. Browse by Author

Browsing by Author "Rol, Serkan"

Filter results by typing the first few letters
Now showing 1 - 4 of 4
  • Results Per Page
  • Sort Options
  • Loading...
    Thumbnail Image
    Article
    Covid-19 Pandemisi ve Turizm Üzerindeki Etkileri
    (2020) Alaeddınoğlu, Faruk; Rol, Serkan
    Yen൴ t൴p b൴r koronav൴r s olan Cov൴d-19, çok kÕsab൴r s re ൴çer൴s൴nde b t n d nyayÕ etk൴s൴ altÕnaalmÕú, y zb൴nlerce ൴nsanÕn hayatÕnÕ kaybetmes൴-ne ve m൴lyarlarca ൴nsanÕn ¿z൴ksel ve ruhsalsa÷lÕ÷ÕnÕn bozulmasÕna neden olmuútur. D nyanÕn ekonom൴k ve sosyal yaúamÕnÕ der൴ndenetk൴leyen bu salgÕn g nlerce soka÷a çÕkmayasaklarÕ ൴lan ett൴rm൴ú, esk൴y൴ unutturup yen൴
  • Loading...
    Thumbnail Image
    Master Thesis
    Examining the Relationship Between the Perceived E-Service Quality of Accommodation Businesses and the Intention To Make Direct Reservations
    (2022) Rol, Serkan; Alaeddinoğlu, Faruk
    Araştırmanın temel amacı, otel web sitelerinin e-hizmet kalitesinin, tüketicilerin bu siteler üzerinden doğrudan rezervasyon yapma niyetleri üzerindeki etkisinin incelenmesidir. Ayrıca araştırmada, tüketicilerin bu sitelere ilişkin e-memnuniyet ve e-güven algılarının, e-hizmet kalitesi ile doğrudan rezervasyon yapma niyeti arasında aracılık rolü üstlenip üstlenmediği irdelenmiştir. Bu doğrultuda, Türkiye'de görev yapmakta olan turizm akademisyenleri ulaşılabilir evrenini, online anketi yanıtlayan 393 akademisyen ise örneklemi oluşturmaktadır. Araştırmada çoklu aracılık modeli benimsenmiştir. Bu kapsamda hipotezlerin testi aşamasında SPSS.24 ve AMOS.24 programlarından yararlanılmıştır. Değişkenler arasındaki ilişkilerin tespiti için korelasyon ve regresyon analizleri, aracılık etkisinin incelenmesinde de PROCESS programı ile aracılık analizi uygulanmıştır. Araştırmada elde edilen sonuçlara göre, otel web sitelerinin e-hizmet kalitesi ile tüketicilerin e-memnuniyet ve e-güven algıları, doğrudan rezervasyon yapma niyetlerini pozitif yönde ve anlamlı olarak etkilemektedir. Ayrıca otel web sitelerinin e-hizmet kalitesi, tüketicilerin e-memnuniyet ve e-güven algılarını da artırmaktadır. Araştırmada ulaşılan bir diğer sonuç ise, tüketicilerin otel web sitelerine yönelik e-memnuniyet ve e-güven algılarının, bu sitelerin e-hizmet kalitesinin doğrudan rezervasyon yapma niyeti üzerindeki etkisine kısmi olarak aracılık etmesi, diğer bir ifadeyle bu etkiyi artırmasıdır. Bu sonuçlar, konaklama işletmelerinin doğrudan rezervasyon oranlarını artırmada, otel web sitelerinin e-hizmet kalitesinin yanı sıra, kullanıcıların bu sitelere yönelik memnuniyet ve güven algılarının da önemli bir faktör olduğunu göstermektedir.
  • Loading...
    Thumbnail Image
    Article
    Impact of E-Service Quality on Direct Booking Intentions in Hotels: The Mediating Effects of E-Satisfaction and E-Trust
    (Emerald Publishing, 2025) Rol, Serkan; Alaeddinoğlu, Faruk
    Purpose Despite the increasing trend of online hotel bookings, understanding the factors that influence consumers’ intentions to book directly through hotel websites remains essential. This study aims to investigate the effect of e-service quality in hotel websites on consumers’ direct booking intention, as well as the underlying mechanism involving e-satisfaction and e-trust perceptions. Design/methodology/approach This study used a quantitative methodology using a structured online survey approach. To quantify the role of mediation, PROCESS macro was used. Since the study aimed to examine multiple mediation effects, Model 4 with a parallel mediation model was applied. Findings Based on a survey of 393 participants, this study reveals a significant relationship between e-service quality and consumers’ direct booking intention. In addition, perceptions of e-satisfaction and e-trust partially mediate the impact of e-service quality, underscoring its pivotal role in enhancing direct bookings for accommodation businesses. Practical implications Hoteliers should prioritize enhancing e-service quality and fostering positive e-satisfaction and e-trust perceptions to increase direct bookings; in doing so, they can lessen their reliance on intermediaries. Originality/value This study contributes significantly to existing knowledge of direct booking intention by examining the associations between e-service quality, e-satisfaction, e-trust and direct booking intention on hotel websites. © 2025 Elsevier B.V., All rights reserved.
  • Loading...
    Thumbnail Image
    Article
    Sürdürülebilir Alternatif Bir Konaklama Yaklaşımı: Albergo Dıffuso Modeli
    (2023) Rol, Serkan; Uygur, Selma Meydan
    Bu çalışma, sürdürülebilir bir konaklama yaklaşımı örneği olarak Albergo Diffuso modelini incelemeyi amaçlamaktadır. Bu amaç doğrultusunda ilk olarak konaklama işletmelerinde sürdürülebilirlik ve Albergo Diffuso (AD) modeli ile ilgili bilgi sunulmuştur. Dağınık otel konseptiyle tarif edilen bu model, genellikle küçük tarihi kasabalarda, kırsal kesimlerde ve dağ köylerinde bulunan yerleşim alanları için daha uygundur. Çalışmada nitel araştırma yöntemi benimsenerek bütünleştirici literatür incelemesi uygulanmış ve Albergo Diffuso modelinin sürdürülebilirliğin temel boyutları olan çevresel, sosyal ve ekonomik açılardan faydaları ele alınmıştır. Veri tabanlarında ‘Albergo Diffuso’ anahtar kelimeleri ile yapılan tarama sonucunda toplamda 148 çalışmaya ulaşılmış ve konu ile doğrudan ilgili 28 çalışmanın tam metinleri üzerinden bütünleştirici literatür incelemesi tamamlanmıştır. Araştırmada AD modelinin çevresel, sosyal ve ekonomik bağlamlarda bölgeye olumsuz bir etki yapmayacağı, dahası bunların korunmasına ve güçlendirilmesine katkıda bulunacağı sonucuna ulaşılmıştır. AD modelinin çevresel, sosyal ve ekonomik faydaları göz önünde bulundurulduğunda; bu konaklama yaklaşımının az gelişmiş kırsal bölgelerin sürdürülebilir kalkınmasında önemli bir katkısının olabileceği söylenebilir.