Browsing by Author "Sağlam, M."
Now showing 1 - 2 of 2
- Results Per Page
- Sort Options
Other Au/N-si Schottky Diyotlarda Omik Kontak Direncinin Kapasite-Frekans (c-F) Karakteristiklerine Etkisi(2001) Temirci, C.; Türüt, A.; Sağlam, M.; Batı, B.Au/n-Si Schottky diyotlarında, düşük frekanslarda C-f karakteristiklerinde uzay yükü sığasına ilave olarak ortaya çıkan artık kapasite araştırıldı. Omik kontak direnci yüksek ve omik kontak direnci ihmal edilecek kadar düşük olmak üzere iki adet Schottky kontağı arayüzey tabakasız MS Au/n-Si diyot imal edildi. Ayrıca, Schottky kontağı arayüzey tabakalı, omik kontak direnci yüksek ve omik kontak direnci ihmal edilecek kadar düşük olmak üzere iki adet MIS diyotu yapıldı. Bu diyotların oda sıcaklığında l-V ve C-f ölçümleri alınarak karakteristikleri incelendi. Omik kontak direnci düşük ve arayüzey tabakasız diyotta, C-f eğrisinin 200 Hz 'den 2.0 MHz 'e kadar sabit kaldığı gözlendi. Omik kontak direnci düşük arayüzey tabakalı diyotta artık sığa değerinin düşük olduğu, buna karşılık Omik kontak direnci yüksek arayüzey tabakasız diyotta ise artık sığa değerinin daha büyük ve hem Omik kontak direnci yüksek hem de arayüzey tabakalı diyotta ise artık sığa değeri en büyük olarak tespit edildi. Bu gözlemlere göre Au/n-Si Schottky diyotlarında, C-f karakteristiklerinde düşük frekanslarda görülen uzay yükü sığasına ilave kapasitenin sadece arayüzey hallerinden ileri gelmediği, bunun yanında omik kontak direncinin belirgin bir katkısının olduğu ve artık sığanın sadece arayüzey hallerinin bir ölçüsü olamayacağı sonucuna varıldı.Article Examination of the Effect of Consumer Comments on E-Commerce Sites on Continuance Intention To Online Shopping Within the Scope of Social Exchange Theory(Inderscience Publishers, 2024) Habiboğlu, Ö.; Çelik, Z.; Sağlam, M.The present study examines the importance of consumer comments for continuance intention on the e-commerce sites they shop at based on social exchange theory (SET). In the conceptual model, the effect of consumer comments on continuance intention to shop online on the e-commerce site was investigated within the framework of sense of self-worth, reputation, reciprocity, propensity to trust, and satisfaction. A total of 226 valid questionnaires were collected from participants. SPSS 25 and Process Macro 4.0 were used for data analysis. The findings from this study show that consumers’ sense of self-worth affects reputation and reciprocity. These concepts affect shopping satisfaction on the e-commerce site, and satisfaction positively affects the continued intention to shop online on the e-commerce site. Also, the moderating role of propensity to trust in this relationship is not significant. As a result of the study, the findings were discussed, and theoretical and practical implications and future work directions were included. Copyright © 2024 Inderscience Enterprises Ltd.