Browsing by Author "Sahin, Nefise Ozlen"
Now showing 1 - 2 of 2
- Results Per Page
- Sort Options
Article The Effects of Fish Meal Replacement by Yeast Based Nucleotides on Growth, Body Composition and Digestive Enzyme Activity in Rainbow Trout Juveniles (Onchorchyncus Mykiss)(Israeli Journal of Aquaculture-bamidgeh, 2014) Hunt, Arzu Ozluer; Yilmaz, Ferbal Ozkan; Engin, Kenan; Berkoz, Mehmet; Gunduz, Suna Gul; Yalin, Serap; Sahin, Nefise OzlenThis 60 day study investigated the effects of organically certified nucleotide yeast-derived protein source (Nu-Pro (R)) on growth, feed efficiency, fillet proximate composition and digestive enzymes in rainbow trout (Onchorhyncus mykiss). Diets were isonitrogenous and isocaloric. Three experimental diets wherein 20%, 40% and 60% of the fish meal content was replaced by Nu-Pro (R), were compared to the control diet in which the crude protein content was anchovy fish meal and corn gluten meal. The rainbow trout (initial weight 27 g/fish) were fed twice daily in 200-l Aqaria. Live weight gain increase ranged from 125-195% in fish fed the experimental diets. Results indicated that up to 40% fish meal protein can be replaced by Nu-Pro (R) without compromising growth rates, feed efficiency or the fillet biochemical composition in the rainbow trout. The effect of the dietary Nu-Pro (R) supplementation on digestion was partly observed by assaying the activity of pepsin, intestinal amylase, trypsin and lipase. Apart from amylase activity, results indicated that dietary supplementation of nucleotides is beneficial and may also have differential effects upon digestive enzyme activities.Article Stres ve Menopozun Öğrenme Üzerindeki Etkileri(2019) Berkoz, Mehmet; Eroğlu, Pelin; Yalın, Serap; Sahin, Nefise Ozlen; Reşitoğlu, Bora; Beydağı, Hüseyin; Çömelekoğlu, ÜlküAmaç: Bu çalışmada stres ve menopozun birlikte, öğrenme işlevi üzerindeki etkileriaraştırılmıştır. Yöntem: Çalışmada, 60 adet dişi Wistar-Albino sıçan kullanılmıştır. Bu sıçanlarrandomize olarak kontrol (Grup I), deneysel immobilizasyon stres modeli (Grup II), deneyselmenopoz modeli (Grup III) ve deneysel menopoz modeli + deneysel stres modeli (Grup IV)olmak üzere her bir grupta 15’er hayvan bulunan 4 gruba ayrılmıştır. Tüm sıçanların uzundönemdeki bilişsel ve motor yetileri davranış deneyleri (açık alan ve Morris su tankı) iledeğerlendirilmiştir. Ayrıca hipotalamus-hipofiz-adrenal ekseninin geribildirim işlevinde merkezikonumunda olan kortikosteroid reseptör (Glukokortikoid reseptörü ve mineralokortikoidreseptörü) gen ekspresyonu mRNA izolasyonu ve cDNA sentezi takibinde SYBR Greenkullanılarak eş zamanlı PCR yöntemiyle incelenmiştir. Bulgular: Tüm grupların kendi içindegünlere göre ortalama yükseltiyi bulma sürelerinin karşılaştırmasında, birinci günden 4. günekadar, tüm gruplarda her günün ortalama yükseltiyi bulma sürelerinin bir önceki gündenistatistiksel olarak anlamlı düzeyde kısa olduğu saptanmıştır (p<0.001). Güne göre yükseltiyibulma sürelerinin gruplar arasında karşılaştırmasında istatistiksel olarak anlamlı bir farksaptanmamıştır (p>0.05). Açık alan deneyinde ortalama katedilen mesafenin gruplara görekarşılaştırmasında grup II en düşük ortalamaya sahip olmasına karşın, gruplar arasındaistatistiksel olarak anlamlı bir fark bulunamamıştır (p>0.05). Hipokampal dokuda hemglukokortikoid reseptörünün hem de mineralokortikoid reseptörünün gen ekspresyonu tümgruplarda kontrol grubuna kıyasla düşük bulunmuştur. Ancak bu düşüş istatistiksel olarakanlamlı bulunamamıştır (p>0.05). Sonuç: Bu sonuç akut immobilizasyon stresin ve deneyselmenopoz modelinin öğrenme üzerinde etkili olmadığını düşündürmüştür.