Browsing by Author "Savaş, Ekrem"
Now showing 1 - 8 of 8
- Results Per Page
- Sort Options
Doctoral Thesis Absolute Summability Methods(2005) Şevli, Hamdullah; Savaş, EkremÖZETMUTLAK TOPLANAB LME METOTLARIŞEVL , HamdullahDoktora Tezi , Matematik Anabilim DalıTez Danışmanı: Prof. Dr. Ekrem SAVAŞEkim 2005, 76 sayfaAltı bölümden oluşan bu çalışmanın birinci bölümünde konuya hazırlayıcınitelikteki bilgilere ve konu ile ilgili olarak daha önce yapılmış çalışmalara kısacadeğinilmiş, ikinci bölümünde ise daha sonraki bölümlerde kullanılacak olan bazıtemel tanım ve teoremler verilmiştir.Bu çalışmanın üçüncü bölümünde, A k kümesi tanımlanarak bilinen bazıözel matris metotlarının A k dan A k ya bir dönüşüm yani bu matris metotlarınınk -ıncı kuvvetten mutlak konservatif oldukları gösterilmiştir.Dördüncü bölümde ise Rhaly matrisleri yardımıyla k -ıncı mertebedenmutlak Rhaly toplanabilme metotları tanımlanmış ve bunların A k dan A k ya birdönüşüm oldukları gösterilmiştir.Beşinci bölümde, herhangi bir faktorabıl matrisin A k üzerinde sınırlıolması için yeter şartları veren bir teorem ispatlandı. Ağırlıklı ortalama matrisi veRhaly matrisleri faktorabıl matrisler olduklarından bu matrisler için öncekibölümlerde ispatlanan teoremler sonuç olarak elde edildi.Son bölümde ise herhangi bir normal matrisin A k dan A k ya bir dönüşümolmasını veren genel teoremler ispatlandı ve üçüncü bölümde özel matris metotlarıiçin ispatlanan teoremlerin bir kısmı sonuç olarak elde edildi.Anahtar kelimeler : Ağırlıklı ortalama matrisi, Cesáro matrisi, Hausdorffdönüşümleri, Konservatif matris, Mutlak toplanabilme, Nörlund matrisi, Rhalymatrisleri, Sonsuz seriler.iArticle Lise Birinci Sınıflar Arasında Matematik Başarısında ve Matematiğe Karşı Olan Tutumdaki Cinsiyet Farklılığı(2005) Savaş, Ekrem; Duru, AdemBu çalışmada, Van il merkezindeki lise birinci sınıf öğrencilerinin matematik başarıları ve matematiğe karşı olan tutumları araştırıldı. Üç liseden, 61'i erkek 62'si kız olacak şekilde rasgele (tarafsız) 123 öğrenci seçildi ve onların matematik başarıları ve matematiğe karşı olan tutumları kız ve erkek öğrencilere göre karşılaştırıldı. Analizler, matematik testinde kız ve erkeklerin ortalama puanları arasında anlamlı bir farkın olmadığını gösterdi. Matematiğe karşı olan tutumda, kız ve erkeklerin ortalama puanları arasında anlamlı bir farklılığın olmadığı fakat kızların matematikle ilgili meslek ilgilerinin erkeklere göre daha fazla olduğu, görüldü. Bu çalışmanın sonuçları kültürel farklılığın ışığında tartışıldı. Son olarak, matematikte ve eğitimde cinsiyet farklılığını önlemek veya azaltmak için önerilerde bulunuldu.Other On Statistically Convergent Sequences of Fuzzy Numbers(1999) Savaş, EkremIn this paper, some equivalent alternative conditions are obtained for a sequence of fuzzy numbers to be statistically Cauchy.Master Thesis Primary Education Classess the Factors Affect the Success in Mathematics Education(2006) Özen, Hamiyet; Savaş, EkremÖZETTÜRKİYE'DE ETKİLİ MATEMATİK ÖĞRETİMİ İÇİN 1968-2005YILLARI ARASINDA GELİŞTİRİLEN İLKÖĞRETİM (1-5) MATEMATİKÖĞRETİM PROGRAMLARININ İNCELENMESİÖZEN, HamiyetYüksek Lisans Tezi, Ortaöğretim Fen ve Matematik Alanları Eğitimi Anabilim DalıTez Danışmanı: Prof. Dr. Ekrem SAVAŞEkim 2005, 72 sayfaBu araştırma 1968'den itibaren geliştirilen programlara göre 2005ilköğretim matematik programının (1-5) ne gibi olumlu ve olumsuz yönleriolduğunu incelemek amacıyla yapılmıştır. Araştırmada uygulayıcı öğretmenlerin veilköğretim müfettişlerinin görüşlerini toplayarak 2005 ilköğretim matematikprogramının uygulamadaki bugünkü durumu incelenmiştir.Araştırmada öğretmenlerin ve ilköğretim müfettişlerinin 2005 ilköğretimmatematik programı(1-5) hakkında verdikleri cevaplara göre şu sonuçlar eldeedilmiştir:1- Program sınıf seviyelerine uygun olup, matematik dersini cazip halegetirmekte ve öğrencilerin başarısını arttırmaktadır.2- Programa eklenen konular ve programda yer alan etkinliklermatematik dersini öğrenmeyi kolaylaştırmaktadır.3- Okullarda takip edilen matematik ders kitapları öğrenci seviyesineuygun olmakla beraber programı uygularken ders kitapları dışındayardımcı kaynaklar kullanılmakta ve programda öğrencilerin algıladıklarıkonularda plan dışına ve konu seviyesinin üstüne çıkmak gerekmektedir.4- Araç-gereç temin etmede ve birleştirilmiş sınıflarda etkinlikleruygulanırken zorluklarla karşılaşılmaktadır.5- Programın içeriği yoğun olmamakla birlikte programdaki etkinlikleriçin daha çok süreye ihtiyaç duyulmakta fakat ders için ayrılan süreyetersiz kalmaktadır.Anahtar kelimeler: Matematik öğretimi, Matematik öğretim programıMaster Thesis The Comparison of Goverment and Private Secondary Schooll's Math Lesson Teaching Purposes' Implement Level(2006) Özdemir, Bayram; Savaş, EkremBu araştırma, ilköğretim ikinci kademe matematik öğretiminde devletokulları ve özel okullarda matematik öğretimindeki farklılıkları ve bu farklılıklarınbaşarıya etkilerinin belirlenmesi amacıyla hazırlandı.Araştırmada her iki tür okulda da öğrencilerin ön bilgileri sınanmış vedaha sonra ilgili konular işlendikten sonra konuların kavranma düzeylerininbelirlenmesi için yazılı sınavlar uygulanmıştır. Yazılı sınav sonuçlarıdeğerlendirilerek öğrencilerin öğrenmedeki farklılık nedenlerini tespit etmek içinanket hazırlanmıştır. Hazırlanan anket öğrencilere uygulanarak elde edilen verileraritmetik ortalama standart sapma ?t? testi ile analiz edilmiştir. Yapılan analizdeSPSS paket programı kullanılmıştır.Araştırmada elde edilen bulgular aşağıda özetlenmiştir:1. Öğrenci matematik öğrenmesi noktasında nasıl bir yol izlemesi hakkındayeterli bilgiye sahip değildir.2. Özellikle devlet okulu öğrencileri evde çalışma zorunluluğu hissetmiyorlar.3. Aileler eğitim-öğretim sisteminin içine yeterli derecede çekilemiyor.4. Matematik dersinin konuları hem fazla hem de daha çok işlem yığınışeklindedir.5. Devlet okullarında geç öğrenen öğrencilere yönelik bir eğitim-öğretimprogramı izlenmemektedir.6. Matematik dersinde yeterli derecede araç-gereç kullanılmamaktadır.7. Okullarda matematiksel etkinlikler yapılmamaktadır.8. Devlet okullarında öğrencilerin girecekleri sınavlara yönelik denemesınavları yeterli derecede yapılmamaktadır.9. Öğrenciler matematiğe olan genel kanaatten dolayı kaygı taşımaktadırlar.Başarı durumlarının toplum tarafından genel kanaate çevrileceğidüşüncesindeler.10. Devlet okulu öğrencisi sınıf ortamında yeterli cesarete sahip değildir.11. Devlet okulu öğrencileri imkân farklılığından dolayı okullarından memnundeğiller.Anahtar kelimeler: Devlet okulu, Matematik öğretimi, Özel okMaster Thesis The Comparison of the Success Levels of Combined Classes and Normal Classes in Mathematics(2006) Karaman, Fadıl; Savaş, EkremBu çalışmada, birleştirilmiş sınıflar ile normal sınıflarda matematikdersindeki başarı düzeyleri mukayese edilmeye çalışılmıştır. Çalışma için VanMerkezden normal sınıf ortamında öğrenim gören stasyon lköğretim Okulu 4-Bsınıfı ile birleştirilmiş sınıf uygulaması yapılan Van Merkez Değirmen Köyülköğretim Okulu 4-A sınıfı öğrencilerine test uygulanarak matematiksel işlemlerbecerisi ve problem çözme yetenekleri açısından seviyeleri ölçülmüş ve gruplarınkarşılaştırılabilir durumda oldukları tespit edilerek seçilmiştir. Test sınavı 2004 yılıKasım ayında uygulandıktan sonra SPSS 10.0 programı yardımı ile t-testiuygulanarak analiz edilmiştir.Daha sonra kendi sınıflarında öğrenime devam eden öğrencilere 2005 yılıMayıs ayında işlenen konularda matematik dersindeki başarı düzeyleri arasındakifarkı ortaya çıkarmak için son test uygulanmıştır. Son testte başarı düzeyleriarasındaki fark anlamlı çıkmıştır. Yani, müstakil sınıfların matematik dersindekibaşarı düzeyleri daha yüksek çıkmıştır.Ayrıca Van Merkezden Birleştirilmiş Sınıf Öğretimi yapan köyokullarından 43 öğretmen ile Normal Sınıf Öğretimi yapan okullardan 77 öğretmentesadüfen seçilmiştir. Bu öğretmenlere anket uygulanmış anket sonuçları SPSS 10.0programı yardımı ile analiz edilerek çalışmaya eklenmiştir.Anahtar kelimeler: Başarı düzeyi, Birleştirilmiş sınıflar, Matematiköğretimi.Master Thesis The Evaluation of the Relatonship Between Mathematics Education and Democracy(2006) Özalper, Hacer; Savaş, EkremBu araştırma, ilköğretim matematik öğretmenlerinin ders içerisindekidemokratik tutumlarının saptanması ve öğretmenlerin matematik ve demokrasiarasındaki ilişki hakkındaki düşüncelerinin öğrenilmesi amacıyla yapılmıştır.Araştırmanın evrenini 2004-2005 eğitim-öğretim yılında Van ilindekiilköğretim okulları oluşturmuştur. Bu evren içerisinden tesadüfû küme örneklemeyöntemi ile seçilen 50 ilköğretim okulunda görev yapan 95 matematik öğretmeniaraştırmanın örneklemini oluşturmuştur.Bu araştırma için gerekli veriler araştırmacı tarafından geliştirilen ölçeğinuygulanmasıyla elde edilmiştir. Ölçek üç bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümkişisel bilgiler, ikinci bölüm 19 maddeden oluşan demokratik tutum cümlelerinden,üçüncü bölüm ise matematik ve demokrasi arasındaki ilişki için matematiköğretmenlerinin düşüncelerini belirleyecek 9 maddeden oluşmaktadır.Anket ile toplanan verilerin çözümlemesi bilgisayar ortamında SPSSistatistik ve paket programı kullanılarak geliştirilmiştir. Elde edilen veriler frekans veyüzde teknikleri ile betimlenmiştir.Bu analiz çerçevesinde işlenen veriler, araştırmanın amaçları doğrultusundakarşılaştırılmış ve tartışılmıştır.Anahtar kelimeler: Demokrasi, Demokratik tutum ve matematikMaster Thesis The Factors That Effect the Succes of Mathematics Education of 6th, 7th, 8th Grades in Primary Schools(2005) Taş, Selma; Savaş, EkremÖZETİLKÖĞRETİM 6-7-8. SINIFLARDA MATEMATİK ÖĞRETİMİNDEBAŞARIYA ETKİ EDEN ETMENLERTAŞ, SelmaYüksek Lisans Tezi, Ortaöğretim Fen ve Matematik Alanları Eğitimi Anabilim DalıTez Danışmanı: Prof. Dr. Ekrem SAVAŞEkim 2005, 141 sayfaBu araştırma ilköğretim 6-7-8. sınıflarda matematik öğretiminde başarıyıetkileyen etmenleri incelemek amacıyla yapılmıştır. Araştırmada öğretmen, öğrenci,öğretim süreci, aile ve dışsal olanakların oluşturduğu etmenlerin matematik öğretimive öğrenci başarısı üzerindeki etkileri incelenmiştir.Araştırmada öğrencilerin, başarıyı etkilediği düşünülen etmenlere verdiklericevaplara göre şu sonuçlar elde edilmiştir:1- Okul türü, sınıf seviyesi ailelerin maddi durumu, ders çalışma süreleri,ders çalışma yöntemlerine göre başarıyı etkileyen etmenler arasındaanlamlı farklılıklar vardır.2- Matematik dersini başarma tutumlarına göre öğrencilerin matematikdersi konularının zorluğu hakkındaki düşünceleri ve başarı seviyelerifarklıdır.3- Öğretmenlerin dikkat çekme davranışına göre, öğrencilerin dersekatılımları arasında farklılıklar vardır.4- Ödevlerini yapma durumuna göre öğrencilerin matematik başarılarınaetkisi arasında anlamlı farklılıklar vardır.5- Temel matematik bilgi düzeyleri öğrencilerin, dersi başarmaya ilişkintutumlarını, başarı seviyelerini, ödev yapmalarını ve dersi anlamadüzeylerini etkilemektedir.6- Ailelerinin destek ve sevgisi öğrencilerin ödev yapma durumunu vebaşarıya olan inançlarını fazla etkilememektedir.7- Ailesinde yüksek öğretimde okumuş birey bulunan öğrencilerinmatematiği başarmaya inancı daha fazladır.8- Dershaneler matematik başarısını etkilemektedir.Anahtar kelimeler: Başarı düzeyi, Etmen, Matematik öğretimi,i2