Browsing by Author "Saydan, Reha"
Now showing 1 - 20 of 21
- Results Per Page
- Sort Options
Master Thesis Brand Loyalty on Convenience Goods(2012) Parmaksız, Öznur; Saydan, RehaGünümüzde, yoğun rekabet ortamındaki işletmeler başarılı olabilmek içinmevcut müşterilerini kaybetmemek ve yeni sadık müşteriler edinmek için büyük çaba sarf etmektedir.Bu nedenle marka sadakatini etkileyen etmenler ve sadık müşterilere giden yolda dikkat edilmesi gereken hususlar pazarlamacıların dikkatini çekmektedir.Bu çalışma ile marka ve marka sadakati kavramları çeşitli boyutlarıyla detaylı bir şekilde ele alınmıştır. Tezin uygulama kısmında ise; Van ilindeki ev hanımları ile anket yapılarak kolayda mallardan olan çaya olan marka sadakati ölçülmüştür.Çalışma sonucunda, kurulan model ve test edilen hipotezler doğrulanarak algılanan ürün kalitesinin marka memnuniyeti ve marka imajı üzerinden marka sadakati oluşturmaya katkısı olduğu anlaşılmıştır.Master Thesis Corporate Reputation Influence on Employees? Organizational Commitment: an Application at Van Education and Research Hospital(2011) Korkmazer, Fuat; Saydan, RehaBu çalışmada, birey düzeyinde kurumsal itibar algılamasının, çalışanların örgütsel bağlılıklarını hangi düzeyde etkilediği incelenmektedir. Bu anlamda, ?Çalışanların algıladıkları kurumsal itibarın, bireylerin örgütsel bağlılıkları üzerinde olumlu etkiye sahiptir? önermesi yapılmıştır. Kavramlar arasında ön görülen ilişki ilgili yazında, bireysel ihtiyaçlar, motivasyon, sosyal kimlik kuramı ve sosyal mübadele yaklaşımı bağlamında kurgulanmaktadır.Çalışmada, yazında yer alan teorik ve görgül tespitlerden hareketle Sağlık Bakanlığı Van Eğitim ve Araştırma Hastanesi'nde çalışan 217 personel üzerinde yürütülen saha araştırmasında, çalıştıkları kuruma ilişkin itibar algılamaları, çalışanların duygusal örgütsel bağlılıkları ve örgütsel özdeşleşmeleri diğer paydaş algılamaları sınırlı tutularak ölçekler vasıtasıyla sınanmıştır.Elde edilen veriler üzerinde yürütülen analizlerde, çalışanların algıladıkları kurumsal itibarın duygusal örgütsel bağlılıkları üzerinde olumlu etkiye sahip olduğu ve duygusal örgütsel bağlılığın algılanan kurumsal itibar ile örgütsel özdeşleşme ilişkisinde aracı rol üstlendiği tespit edilmiştir.Conference Object Determining the Antecedents of Marketing Competencies of Smes for International Market Performance(Elsevier Science Bv, 2014) Kanibir, Huseyin; Saydan, Reha; Nart, SimaMarketing scholars and practitioners have questioned the relationship between marketing activities and firm performance. However, the entrepreneurial vision as a background factor for marketing activities designed and implemented has not been linked to firm performance. By doing this, the authors investigate the relationship between the invisible and visible parts of market performance in the context of SMEs' international marketing process. The leading effort in this study is to explore the marketing capabilities as the antecedents of the performance in international markets, and also to understand the relationship between entrepreneurial vision of SMEs and their marketing capabilities. A research model developed by the authors is employed for empirical analyses based on 209 questionnaires from SMEs in manufacturing industry. (C) 2014 The Authors. Published by Elsevier Ltd.Master Thesis The Effect of Influencer Marketing on Consumer Purchase Intention(2023) Altaylı, Meriç; Saydan, RehaSosyal medyanın kullanımının artmasıyla beraber, bireyler sosyal medya aracılığıyla fikirlerini, yaşam tarzlarını yansıtmaktadır. Bireylerin satın alma davranışları da sosyal medyaya verdikleri önem doğrultusunda, bu platformlardan etkilenmektedir. Son dönemlerde en çok kullanılan platformlardan biri olan Instagram'ın popülerliğinin artması, fenomen adı verilen dijital ortamın yeni ünlülerinin ortaya çıkmasına zemin hazırlamıştır. Fenomenler Instagram'da fotoğraf, video, hikaye paylaşarak, tüketicilerin ürünü satın almadan önce bilgi edinmelerini veya tüketicinin haberi olmadığı bir ürün hakkında satın alma niyeti oluşturmalarını sağlamaktadırlar. Tüketicilerin zihninde, fenomenlere duydukları güven ve hayranlıktan ötürü reklamı yapılan ürün hakkında satın alma niyeti oluşacağı düşünülmektedir. Bu araştırmanın amacı Instagram fenomenlerinin çevrim içi kaynak güvenilirliği (güvenilirlik, uzmanlık/yetkinlik, çekicilik ve kendini ifade etme) boyutlarının tüketicinin markaya yönelik tutumu ve satın alma niyeti üzerindeki etkisini belirlemektir. Araştırmanın örneklemi, tesadüfi olmayan örnekleme yöntemlerinden biri olan kolayda örneklem yöntemi ile gerçekleştirilmiştir. Çevrim içi ve yüz yüze yolla toplanan anket ile 619 kişiye ulaşılmış ve analize uygun 434 kişinin verisi elde edilmiştir. Verilerin analizi SPSS programında gerçekleştirilmiştir. Yapılan çoklu regresyon analiz sonuçlarına göre fenomenlerin çevrim içi kaynak güvenilirliği boyutlaından güvenilirlik, uzmanlık/yetkinlik, çekicilik ve kendini ifade etme boyutlarının tüketicinin markaya yönelik tutum ve satın alma niyeti üzerinde anlamlı ve olumlu bir etkisi olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca marka tutumunun da satın alma niyeti üzerinde anlamlı ve olumlu bir etkisi olduğu tespit edilmiştir. Bununla birlikte çevrim içi kaynak güvenirliliğini oluşturan her bir boyutun demografik değişkenler açısından farklılık gösterip göstermediğini ölçmeye yönelik T-testi ve ANOVA testi uygulanmıştır. Analiz sonuçlarına göre katılımcıların marka tutumu, satın alma niyeti ve kendini ifade etme boyutuna ilişkin algılamalarının demografik değişkenlerden cinsiyet açısından farklılık gösterdiği sonucuna varılmıştır.Doctoral Thesis Examination of Consumer Behavior in the Context of Hedonic and Utilitarian Value(2024) Tığlı, Nazlı; Saydan, RehaBir mal ya da hizmet satın almak isteyen tüketiciler, elde edecekleri alışveriş değerinin hedonik ya da faydacı özelliklerini göz önünde bulundurmaktadır. Hedonik değer elde etme yönelimde olan tüketiciler; daha çok macera, zevk, heyecan duymak için alışveriş yaparken; faydacı değer elde etme yöneliminde olan tüketiciler ise; pratik, işe yarar, işlevsel, akla yatkın olmasına dikkat etmektedir. Tüketicilerin alışveriş tercihlerini hedonik ve faydacı değerin yanında; bilişsel güven, duygusal güven, duygusal anlık satın alma eğilimi, bilişsel anlık satın alma eğilimi, alışveriş iyi oluş hali ve alışveriş kötü oluş hali faktörleri de etkilemektedir. Bu çalışmada, tüketicilerin çevrimiçi alışveriş davranışları hedonik ve faydacı değer öncülüğünde; bilişsel güven, duygusal güven, duygusal anlık satın alma eğilimi, bilişsel anlık satın alma eğilimi, alışveriş iyi oluş hali ve alışveriş kötü oluş hali faktörleri esas alınarak incelenmiştir. Çalışmada çevrimiçi alışveriş yapan 390 tüketiciye, çevrimiçi anket aracılığıyla kartopu örneklem yöntemi kullanılarak ulaşılmıştır. Çalışmada araştırılan her bir faktör için ayrı ayrı ölçekler kullanılmıştır. Araştırmanın veri analiz sürecinde SPSS, JAMOVİ ve LİSREL programları kullanılarak Ortak Yöntem Varyans Yanlılığı, Frekans Analizi, Tanımlayıcı İstatistiksel Analizler, Doğrulayıcı Faktör Analizi, Güvenilirlik Analizi, Normallik Testi, Korelasyon Analizi ve Yapısal Eşitlik Modellemesi analizleri yapılmıştır. Yapılan çalışmanın sonuçlarına göre: faydacı değerin; bilişsel güven, duygusal güven, duygusal anlık satın alma eğilimi ve bilişsel anlık satın alma eğilimi üzerinde anlamlı ve olumlu bir etkisi olduğu ortaya çıkmıştır. Hedonik değerin ise; bilişsel güven, duygusal güven, duygusal anlık satın alma eğilimi ve bilişsel anlık satın alma eğilimi üzerinde anlamlı ve olumlu etkisi olduğu görülmüştür. Bu değişkenlerin hedonik ve faydacı değer ile olan ilişkilerinin yanı sıra, birbirleriyle ilişkileri de incelenmiştir.Master Thesis Factors Affecting Furniture Preference: an Application in Bursa(2019) Mehmet, Ruslan; Saydan, RehaBu çalışmada değişen tüketim olgusu genel çerçevesi ile ele alınmış ve mobilya sektöründe satın alma davranışını etkileyen faktörler anket çalışması ile değerlendirilmiştir. Bu kapsamda, ilk kez Türkiye'deki mobilya satın alma davranışlarını etkileyen bir dizi faktör nicel olarak araştırılmış olup, kadın ve erkeklerin satın alma sürecinde belirleyici buldukları faktörler kıyaslanmıştır. Bu sayede Türkiye'deki tüketicilerin genel olarak tüketim harcamalarındaki satın alma tercihlerine etki eden unsurlar hakkında da literatür'e önemli katkılar sunulmuştur. Bütün bu değerlendirmeler önceden belirlenen model ve hipotezlerin test edilmesiyle birlikte nicel olarak yürütüldü. Pilot bölge olarak yoğun mobilya üretiminin olduğu Bursa ili seçilmiştir. Bu çalışmadan elde edilen bulgular düşük ve orta statülü tüketicilerin çoğunlukla kaliteli ve uzun garanti süreli mobilyaları tercih ettiğini, yüksek statülü tüketicilerin ise yüksek fiyatlı mobilyaları tercih ettiğini göstermiştir. Bununla birlikte, çalışma, satışa sunulan mobilyaların kalitesinin tüketicilerde ilgili markaya bağlılığını arttırdığını göstermiştir. Son olarak, tüketicilerin büyük bir çoğunluğu mobilya satın alırken, yalnızca mobilyaların garanti süresi ve kalitesi değil aynı zamanda satış sonrası hizmetler gibi güven unsurlarına dikkat ettiği kaydedildi. Üreticiler tarafından oluşturulacak güven merkezli mobilya satış stratejilerinin satış başarılarını arttıracağını düşünmekteyiz.Article Global Pazarlamada Toplumsal Kültür Farklılıklarının Önemi (Çokuluslu Şirket ve Yerel Kültür Örnekleri)(2007) Kanıbir, Hüseyin; Saydan, RehaGlobal pazarlarda faaliyet gösteren işletmelerin başarısındaki en önemli faktör, hedef alınan dış pazarlarda, ihtiyaçların karşılanma biçiminin ve talep edilecek mal ve hizmetlerin neler olduğunun bilinmesidir. Bu çalışma, global pazarlarda kültürün tüketici davranışlarına etkisini ve işletmelerin başarısındaki önemini ele alan bir araştırma sürecinin birinci aşaması ve teorik kısmıdır. Bu çalışmanın ikinci aşaması ise, Türk ve Alman tüketicilerinin pazar gelenekleri, değerleri, algılama ve değerlendirme biçimleri ile tüketim tercihlerini inceleyen bir alan araştırmasını kapsamaktadırAraştırmanın birinci aşamasını oluşturan bu çalışmada, değişik ülkelerden farklı kültür örnekleri verilerek, çokuluslu işletmelerin kültürel farklılıklardan kaynaklanan pazarlama hataları sunulmaktadır.Master Thesis Green Marketing and Investigation of Green Product Purchasing Behaviors of Consumers (the Case of Van City)(2019) Yaşar, Leyla Dilara; Saydan, Rehaİlk olarak 1970'li yılların sonunda American Marketing Associotion'da dile getirilen ve tartışmaya açılan yeşil pazarlama,bu tarihten sonra birçok tanıma maruz kalmış olup hala günümüzde net ve belirgin bir tanımı bulunmamaktadır. Ancak yeşil pazarlama, gelişen teknoloji,artan sanayicilik faaliyetleri ve insanlarda gelişen çevre bilinci sonrasında daha fazla gündem oluşturmuş,üreticilerin odak noktası haline gelmiştir. Küresel ısınma tüm dünya için ciddi bir problem teşkil ederken hizmet ya da ürün pazarlaması yapan firmaların önceliği de bu problemle başa çıkma yolları bulmak ve tüketici/kullanıcının ihtiyaçlarına karşılık verirken aynı zamanda çevre dostu ürünler oluşturmaktadır. Çevre koruma bilinci pazarlama disiplininin ''yeşil pazarlama'' adını verdiği bir pazarlama alanının doğmasına neden olmuştur. Küresel ısınma, hızlı nüfus artışı, sanayileşme, hızlı tüketim ve hızlı üretim, iklim değişikliği,çevre kirliliği,doğal kaynakların tahrip edilmesi,dünyada ve ülkemizde yeşil pazarlamanın önemini gün geçtikçe daha da arttırmıştır.Master Thesis The Impact of Leadership Styles on Teacher's Jobs Satisfactions(2020) Taher, Jotyar Alı; Saydan, RehaBu çalıĢmanın amacı, liderlik stillerinin öğretmenlerin iĢleri üzerindeki etkisini incelemektir. Bu çalıĢma, araĢtırmanın niteliğine göre amaç ve betimsel anket açısından uygulamalı bir araĢtırmadır. Bu çalıĢmanın istatistiksel evreni, Süleymaniye ilindeki devlet okullarında çalıĢan 200 kiĢilik tüm öğretmenlerden oluĢmaktadır. Örneklem büyüklüğü Morgan tablosunu kullanan 127 kiĢiydi ve basit rastgele örnekleme yöntemi ile seçildi. Veriler, geçerlilik ve güvenilirliği onaylanan iki standart Liderlik Tarzları (LSMQ) ve Öğretmen ĠĢ Doyumu Ölçeği (JSST) kullanılarak toplanmıĢtır. Veriler, regresyon, T-TESTĠ ve ANOVA testi kullanılarak SPSS yazılımı ile analiz edildi. Bu çalıĢmanın sonuçları, otoriter ve demokratik liderlik tarzının ortalamasının 3 ve 2,78 olduğunu göstermiĢtir. Sonuçlar otoriter liderlik tarzının okul öğretmenlerinin iĢ doyumu üzerinde zayıf ve olumsuz bir etkiye sahip olduğunu göstermiĢtir (-0.273). Demokratik liderliğin okul öğretmenlerinin iĢ tatmini üzerindeki etkisi de doğrulanmıĢtır (0.974), bu da bu liderlik tarzının öğretmenlerin iĢ tatmini üzerinde güçlü bir etkisine iĢaret etmektedir. Ancak iĢ doyumu boyutları açısından iĢ doyumu ile kadın ve erkek, yaĢ grupları ve iĢ deneyimi arasında farklılıklar vardı. Sonuçlara göre, kadınlar arasında ücret ve meslektaĢ memnuniyeti erkeklerden daha fazladır. YaĢ, aynı zamanda denetim ve çalıĢma koĢullarının memnuniyetini de etkiler. Sonuçlar, iĢ deneyiminin iĢ tatmini ve denetleme üzerinde önemli bir etkisi olduğunu gösterdi. Anahtar Kelimeler: Liderlik Tarzları, Otokratik Liderlik, Demokratik Liderlik, ĠĢ Tatmini, Öğretmenler.Article The Impact of Social Media Advertisement Awareness on Brand Awareness, Brand Image, Brand Attitude and Brand Loyalty: a Research on University Students(int Journal Contemporary Economics & Administrative Sciences, 2019) Dulek, Bulut; Saydan, RehaDue to the more effective use of social media tools and the further advancement of the internet, marketing efforts of brands have nowadays become more personal, fun, attractive and social. This study analyzes the impact of social media advertisement awareness on brand awareness, brand image, brand attitude and brand loyalty. Participants of the study consisted of 390 students currently enrolled at Van Yuzuncu Yil University. The research model and hypothesis built for the purpose of the study were tested with structural equation modelling. Results of the analyses concluded that social media advertisement awareness has an impact on brand awareness, brand awareness has an impact on brand image, brand image has an impact on brand attitude and brand attitude has an impact on brand loyalty.Article İşlevsel Bir Pazarlama Aracı Olarak Yıkama ve Bakım Etiketleri (Kadın Tüketicilerin Bakım Etiketi ve Sembollerini Algılama Davranışları)(2006) Kanıbir, Hüseyin; Nart, Sima; Saydan, RehaKonfeksiyon ürünlerinin üzerine iliştirilen tanımlayıcı etiketler mamullerin hangi yarı mamullerden yapıldığını, giysinin beden ölçüsünü, bakım yapılırken dikkat edilmesi gereken hususlar ile üreticinin adını ve adresini taşır. Bakım etiketleri ise, giysi veya ev tekstil ürünlerinin üzerine iliştirilen bakım talimatlarını içerir Ülkemizde tekstil ürünleri üzerinde yer alan etiketlerdeki yıkama talimatlarını içeren grafik sembollerin, toplumun çoğunluğu tarafından bilinmediği, bundan dolayı da birçok tekstil ürününün kullanılamaz hale geldiği ya da zarar gördüğü yapılan araştırmalar sonucunda ortaya çıkmıştır (Tüketici bülteni,2004: 4). Bu çerçevede araştırmanın amacı, tekstil ürünleri üzerinde yer alan bakım sembollerinin tüketiciler tarafından nasıl algılandığı sembollerin tanınma durumu bakım sırasında karşılaşılan problemler ve nedenleri ile bu problemlere çözüm önerileri getirmektir.Article Kurumsal İtibar Algısının Örgütsel Bağlılık Üzerindeki Etkisi: Sağlık Sektöründe Bir Uygulama(2018) Saydan, Reha; Korkmazer, FuatKüreselleşme, gelişen teknoloji, iletişim kanallarındaki çeşitlenme ve bunlarabağlı olarak işletme paydaşlarının bilinç düzeyindeki artış, beklentilerde farklılığa yolaçmıştır. Çalışanlar sadece ücretlerinin zamanında ödenmesini beklemez, kendileriiçin bir değer yaratılmasını beklerler. Diğer bir deyişle, çalışanların desteğinikazanmadan kurumlar için güçlü itibar sahibi olmak mümkün değildir. Bu nedenle güçlükurumsal itibara sahip olmak isteyen kurumlar, öncelikle bu gerçeğin farkında olmalıdır.Sağlık sektörü, insan hayatını ilgilendiren kritik bir çalışma alanıdır. Yapılan basit birhata insan hayatına mal olacağı için bu alanda çalışanlar da kritik bir öneme sahiptir.Kendilerini sağlık personelinin ellerine teslim eden hastalar başvurdukları sağlıkkurumuna ve çalışanlarına güven duyarak tedavi yoluna gitmektedirler. Bu güvenisarsan sıradan bir durum sağlık kurumlarının müşterisi olan hastaların bu kurumutercih etmemesine (kurumun müşteri kaybına) neden olmaktadır. Dolayısıyla kurumsalitibarını korumak ve yükseltmek isteyen sağlık kuruluşlarının iç müşteri olançalışanlarına örgütsel bağlılıklarını arttıracak kaliteli bir çalışma ortamı sağlamalarıönem arz etmektedir.Bu çalışmada birey düzeyinde kurumsal itibarın algısının, bireyin çalıştığıkuruma duyduğu bağlılığı nasıl etkilediği incelenmektedir. Bu amaçla kamuya bağlı birhastanede çalışan 217 sağlık personelinin kurumsal itibara yönelik düşüncelerininörgütsel bağlılık üzerindeki etkisi değerlendirilmek amaçlanmıştır. Elde edilen verilerüzerinde yürütülen analizlerde, çalışanların algıladıkları kurumsal itibarın duygusalörgütsel bağlılıkları üzerinde olumlu etkiye sahip olduğu ve duygusal örgütsel bağlılığınalgılanan kurumsal itibar ile örgütsel özdeşleşme ilişkisinde aracı rol üstlendiği tespitedilmiştir.Article Öğretim Elemanlarının Akademik Kalite Özelliklerinin Değerlendirilmesi: Kafkas Üniversitesi İibf Örneği(2009) Açan, Bora; Saydan, RehaBu çalışmanın amacı, üniversitelerde kalite kavramının anlaşılması ve geliştirilmesi yönündeki çabalara katkı sağlamaktır. Bu amaçla Kafkas Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi öğrencilerinin öğretim elemanlarına yönelik akademik kalite beklentileri belirlenmeye çalışılmıştır. 700 öğrenci ile gerçekleştirilen bu çalışmada öğrencilerin memnuniyet seviyeleri, öğretim elamanlarından beklenilen kalite unsurları ve bu unsurların önem dereceleri belirlenmeye çalışılmıştır. Çalışmada öğretim elemanlarının akademik kalite boyutlarını açıklayan ve 28 adet ifadeyi içeren yedi boyutlu bir yapı oluşmuştur. Çalışmanın diğer bir sonucu, öğrencilerin bazı özelliklerine göre, öğretim elemanı akademik kalite boyutlarına önem verme seviyesinde farklılıklar görüldüğüdür.Article Online Tüketimi Teşvik: Sanal Ortamda Tüketici İkna Süreci ve Belirleyicileri(2009) Nart, Sima; Saydan, RehaÖzet: İnternetin bir satış ve pazarlama mecrası olarak işletmelere sunduğu avantajlar belirgin olmakla birlikte, burada asıl sorun; \"yeni çağın yeni tüketicileri\" olarak adlandırılabilecek olan internet kullanıcılarının fiziksel ortamdaki rakipler yerine sanal mağazalara yönelmeleri için ikna edilmeleridir. Bu çerçevede denilebilir ki, sanal mağazacılığın başarısı; \"sanal ortamda bir ikna süreci yapılaııdırabilme becerisi\" ile yakından ilişkilidir. İkna sürecinin başarıyla yapılandırılabilmesi için, tüketicilerin online satın alma davranışına yönelik tutumlarını oluşturan faktörlerin neler olduğu üzerinde durulmalıdır. Bu faktörler, tasarlanacak, bir ikna sürecinin temel yapı taşları olarak düşünülebilir. Bu çalışma, tüketicilerin online alışverişe yönelik tutumu ile buna etki edebilecek olası faktörleri bir arada ele alan bir modele dayanmaktadır. Gerekli veriler, çeşitli internet sitelerinin forum sayfalarına üye olan 219 katılımcıdan anket yöntemi ile elde edilmiştir. Model çerçevesinde geliştirilen hipotezler faktör ve regresyon analizleri uygulanarak test edilmiştir.Master Thesis Problems and Solution Proposals of Vocational and Technical Anatolian High Scholl Accounting and Finance Field Students and Application in the Province of Van(2019) Akın, Rahmi; Saydan, RehaTürkiye'de mesleki ve teknik anadolu lisesinde (MTAL) öğrenim gören öğrencilerin iş piyasasına girebilmeleri, kendilerini ifade edebilmeleri, iş hayatına adapte olabilmeleri kapsamlı bir mesleki eğitimden geçmektedir. Öğrenciler 4 yıl boyunca MTAL' de seçmiş oldukları alan ve dallar doğrultusunda mesleğe yönelik dersler almaktadır. Bunlardan biri de muhasebe ve finansman bölümüdür. Bu bölümde öğrenciler gerek bilgisayar laboratuvarında, gerekse sınıflarda kendi alan ve dallarına göre meslek dersleri görmektedir. Lise 9. 10. ve 11. sınıflarda ağırlıklı olarak meslek dersleri ve genel kültür derslerini görmektedirler. 12. Sınıfta öğrenciler haftanın 2 günü okulda eğitim görmekte diğer günler ise 'İşletmelerde Beceri Eğitimi(İBE)' kapsamında kamu kurumlarında ve özel sektörde staj görmektedirler. Öğrencilerin beceri eğitimi sırasında bir çok sorunla karşılaştıkları görülmektedir. Van ilinde daha önce stajyer öğrenciler için herhangi bir araştırmanın yapılmadığı tespit edilmiştir. Araştırmanın amacı 2018-2019 eğitim öğretim yılında MTAL' de muhasebe ve finansman eğitimi alan ve İBE kapsamında staja giden öğrencilerin uygulamada karşılaştıkları sorunları tespit etmek ve ortaya çıkan problemler için çözüm önerileri getirmektir. 2018-2019 eğitim öğretim yılında staja giden toplam 167 öğrenciye anket çalışması yapılmıştır. Araştırma Van ilinde MTAL' de okuyan muhasebe ve finansman bölümü öğrencilerine yönelik gerçekleştirilmiştir. Yapılan analizler sonucu öğrencilere yönelik anket çalışması yapılmış olup bu çalışma SPSS programıyla analiz edilmiştir. Çalışmanın sonucunda; araştırmaya katılan öğrencilerin %17,4' ü staj süresini yeterli bulmamıştır. %29,4' ü staj yeri bulurken zorluk çektiğini belirtmiş. %14,4' ü stajyer öğrencilere karşı önyargı olduğunu belirtmiş. %16,2' si işyerlerinin stajyerler için gerekli ortamı hazırlamadıklarını belirtmiş. %28,2' si iş yerlerinin stajyer ücretlerini tam ödemediğini ifade etmiştir. %16,8 i koordinatör öğretmenlerinin iş yerlerini düzenli ziyaret etmediğini ifade etmiş. %25,8' i stajyerlerin ucuz işgücü olarak görüldüğünü belirtmiş. %30,6'sı stajyerin bölümü dışındaki işlerde çalıştırıldığını ifade etmiştir. %49,7' si iş yerinde aynı işi tekrar etmenin olumsuz etkisini ifade etmiştir.Master Thesis The Effect of Mangement of Differences To Organational Commitment: an Applicationa and Administrative Sataff(2014) Ataman, Sıddık; Saydan, RehaBilgi ve teknolojinin başdöndürücü bir hızla geliştiği bu çağda, örgütlerde bu değişimden nasibini almaktadırlar. Bu etkiler sonucunda örgütler bünyesinde görev yapan işgörenlere daha farklı bir yaklaşım göstermekte, işgörenlerin farklılıklarını önemsemekte ve örgüte artı değer katan işgörenlerin örgütte kalmasını sağlama yollarını aramaktadırlar. İşgörenlerin her türlü kişisel özelliklerine saygı gösteren ve kabul görmesini benimseyen bir anlayış olarak Farklılıkların Yönetimi anlayışı önem kazanrken, verimli ve üretken işgörenlerin örgüt bünyesinde kalmasını ve daha da verimli olmasını sağlayan bir diğer anlayış olarak da Örgütsel Bağlılık anlayışı önem kazanmaktadır. Bu araştırmada Farklılıkların Yönetimi ile Örgütsel Bağlılık arasında her hangi bir ilişkinin olup olmadığı incelenmiştir. Çalışmamızda işgörenlerin farklılıkların yönetimi algılarının örgütsel bağlılık düzeylerini etkileyip etkilemedikleri belirlenmeye çalışılmıştır. Bir eğitim kurumu olan Yüzüncü Yıl Üniversitesinde görev yapmakta olan tüm idari ve akademik kadrolarda görev yapan personellere yönelik yapılan bu çalışmada farklılıkların yönetimi algısı ile örgütsel bağlılık düzeyi arasında pozitif ve anlamlı bir ilişkinin olduğu tespit edilmiştir. Anahtar Kelimeler: Fark,Farklılık, Farklılıkların Yönetimi, Örgütsel Bağlılık.Master Thesis The Relationship Between Job Satisfaction and Organizational Commitment(2014) Davran, Derya; Saydan, RehaHızla değişen, gelişen ve tüm dünyaya yayılan teknolojiye ayak uydurmak, sadece maddi kaynakların varlığıyla mümkün olmamaktadır. Bu kaynaklar geçici çözümler sunmaktadır. Oysaki örgütlerin tüm şartlara uyum sağlaması için daha güçlü kaynaklara ihtiyacı vardır. Bu kaynaklardan en önemlisi, her örgütte ayrı bir yere ve öneme sahip olan işgören yani insan faktörü olmuştur. Örgütlerin asıl amaçlarını oluşturan insan faktörü, iş tatmini ve örgütsel bağlılığa olan ilgiyi de arttırmıştır. Günümüzde iş tatmini ve örgütsel bağlılık unsurlarının örgütler açısından öneminin daha iyi anlaşılmasıyla, yapılan birçok bilimsel çalışmada bu iki unsur üzerinde daha çok durulmaktadır. Eğitim sektöründe de, birbirine paralellik gösteren bu iki konu bilimsel çalışmalara temel olmuştur. Eğitim sistemi sürekli tartışılmakta, öğretmenlerin sorunlarına geçici çözümler üretilmektedir. Ancak bu sorunlar tartışılırken akademik araştırmalardan faydalanmak ve bilimsel veriler kullanmak sorunlara daha gerçekçi ve kalıcı çözümler bulunmasını sağlayacaktır. Bu çalışmanın amacı, Van ili ilk ve ortaokullarında görev yapan öğretmenlerin iş tatmini ile örgütsel bağlılıkları arasındaki ilişkiyi incelemektir. Ankete katılan 490 öğretmenin iş tatmini ve örgütsel bağlılık arasındaki ilişki regresyon analizi ile incelenmiş ve bunun yanında iş tatmini ve örgütsel bağlılık düzeylerinin demografik farklılıklara göre değişiklik gösterip göstermediği incelenmiştir. Yapılan analizler sonucu, örgütsel bağlılığın öğretmenlerin iş tatminleri üzerinde olumlu etkisi olduğu ve örgütsel bağlılık ile iş tatmini arasında pozitif ilişki olduğu belirlenmiştir. Anahtar Kelimeler: İş Tatmini, Örgütsel BağlılıkArticle Tüketicilerin Online Alışverişe Yönelik Risk ve Fayda Algılamaları: Geleneksel ve Online Tüketicilerin Karşılaştırılması(2008) Saydan, RehaYeni iletişim teknolojileri ve özellikle İnternet devrimi sanal pazarlar olarak adlandırılan yeni pazar ortamlarını ve süreçlerini gündeme getirmiştir. Bu çalışmanın amacı söz konusu sanal pazarlardaki online alışverişe yönelik olarak tüketicilerin algılamalarını ve ortaya koydukları fiili davranışları analiz etmektir. Bu çerçevede çalışmanın 3 amacı bulunmaktadır. Bunlar online alışveriş deneyimine sahip tüketicilerle online alışveriş yapmayan tüketicileri demografik özellikleri itibariyle ayırmak, geleneksel ve online tüketicinin online alışverişte algıladıkları risk ve faydaları belirlemek ve son olarak online alışveriş deneyimine sahip olmayan tüketicilerin online alışveriş yapma ihtimalini arttıracak durumları tespit etmektir. Veriler yüz yüze anket yöntemiyle elde edilmiş ve 336 birey üzerinde uygulanmıştır. Elde edilen bulgulara göre online alışveriş deneyimine sahip tüketicilerle geleneksel yöntemlerle alışveriş yapan tüketiciler arasında demografik özellikler, algılanan risk ve faydalar arasında anlamlı farklılıklar belirlenmiştir.Article Üniversite Öğrencilerinin Öğretim Elemanlarından Kalite Beklentileri: Yüzüncü Yıl Üniversitesi İibf Örneği(2008) Saydan, RehaGünümüzde yükseköğretim pazarını etkileyen en önemli faktörlerden biri küreselleşmesidir. Küresel rekabet sadece ulusal düzeyde değil uluslararası düzeyde de üniversiteler üzerinde önemli bir baskı unsuru oluşturmaktadır. Bu eğitim pazarından daha fazla öğrenci çekebilmek içir rekabet edebilirlik düzeylerini arttırmayı hedefleyen üniversiteler kalite çalışmalarına da hız vermektedirler. Bu çalışmanın amacı daha kaliteli bir akademik kadro, daha bilgili bir öğrenci kitlesi ve daha başarılı bir üniversite eğitiminin gerçekleştirilmesine katkı sağlamak amacıyla üniversite öğrencilerinin öğretim elemanlarından beklentileri ve bu beklentilerin önem derecelerini belirlemeye yöneliktir. Bu amaçla, Yüzüncü Yıl Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi İktisat Bölümü öğrencilerinin öğretim elemanlarına yönelik kalite beklentileri belirlenmeye çalışılmıştır. Çalışmada, öğrencilerin bir öğretim elamanından beklediği kalite unsurlarının neler olduğu ve bu unsurların önem dereceleri ile belirlenen kalite unsurlarının hangi faktörler içerisinde yer aldığı incelenmiştir. 107 öğrenciyi kapsayan bu çalışmanın sonucunda öğrencilerin öğretim elemanlarını daha çok ders içi ve ders dışı performanslarıyla değerlendirdikleri belirlenmiştir. Bununla birlikte çalışmada 24 adet ifadeyi içeren altı boyutlu bir kalite beklenti ölçeği oluşturulmuştur (ders içi akademik performans, empati, ders dışı akademik performans, güven, destekleyici unsurlar, kişisel bakım ve hitabet ). Geliştirilen beklenti ölçeğinin bu alanda yapılacak daha sonraki çalışmalara da katkı sağlayacağı düşünülmektedirArticle Üniversiteli Tüketicilerin 'çevreci Tüketim' Tutumları ve Satın Alma Davranışlarına Etkileri(2007) Kanıbir, Hüseyin; Saydan, RehaBu çalışma, tüketicilerin 'çevreci tüketime' yönelik tutumlarını oluşturan yapıyı incelemektedir. Tüketim toplumundan 'çevreci tüketim toplumu'na geçiş, ancak, çevreci tüketicilerle mümkün olabilecektir. Bu çalışmada çevreci tüketicileri ortaya çıkaran belirleyiciler sorgulanmaktadır. Çevreci tüketime yönelik tutumu oluşturan bileşenlerin bilinmesi, söz konusu geçiş sürecini etkinleştirme çabalarına yardımcı olacaktır. Bu çalışmanın alan araştırması üniversiteli tüketicileri ele almaktadır. Araştırma kapsamında, iki ayrı üniversitede toplam 780 öğrenciden sağlanan veriler Faktör ve Regresyon analizleri yoluyla incelenmiştir. Ulaşılan sonuçlara göre; tüketicilerin sahip oldukları çevreci kültür, çevrecilik anlayışının tüketiciler tarafından içselleştirilme düzeyi, tüketicinin çevreci kimliğe sahip olması durumunda bunun yapacağı etki düzeyine ilişkin algılamalar ve tüketicilerin sahip olduğu çevrecilik yönlü inanışlar/bilgiler, çevreci ürün satın almaya yönelik tutumu belirleyen temel bileşenlerdir.