Browsing by Author "Sert, Abdullah"
Now showing 1 - 3 of 3
- Results Per Page
- Sort Options
Article Van Depremini Yaşayan Tıp Fakültesi Öğrencileri Üzerinde Depremin Uzun Dönem Etkileri(2018) Çokluk, Selin Tunalı; Sert, Abdullah; Dağlı, Sinemis Çetin; Yüksel, AyşeAmaç: Bu çalıĢmanın amacı, 2011 Van depreminiyaĢayan, Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Tıp Fakültesiöğrencilerinde depremin yol açtığı eğitim ve sağlıksorunlarını belirlemektir.Gereç ve Yöntem: Tanımlayıcı tiptedir. ÇalıĢma Vandepremini yaĢayan 210 öğrenciye yapılmıĢtır. 23 sorulukanket uygulanmıĢtır. Veri analizleri SPSS 22.0’da yapılmıĢ,istatistiksel analizlerde tanımlayıcı istatistikler, ki-kare veFisher’in kesin testi kullanılmıĢ, p değerinin 0,05’inaltında olması anlamlı kabul ed ilmiĢtir.Bulgular: ÇalıĢmaya katılanların %70,6’sı erkek, %29,4’ükadındır. Katılımcıların %50,5’i oturduğu yerin az hasar,%30,4’ü ağır hasar gördüğünü belirtmiĢtir. Katılımcıların%2,8’i depremden sonra psikolojik problemler yaĢadığını,%18,3’ü herhangi bir bağımlılık ve %36,5’inde herhangibir korku geliĢtirdiğini belirtmiĢtir. Öğrencilerin %76,9’udeprem nedenli eğitimlerinde aksama yaĢamıĢ, %10,6’sıeğitimine ara vermiĢ, %3,8’i eğitimine baĢka bir tıpfakültesinde devam etmiĢ, %27,3’ü okul baĢarısında düĢüĢolduğunu belirtmiĢtir. Kız öğrencilerin eğitimlerindeaksama ve okul baĢarısında düĢüĢ erkek öğrencilere göreanlamlı olarak fazla bulunmuĢtur (sırası ile p=0,01,p=0,04). Deprem sonrası maddi sıkıntı yaĢayanöğrencilerin okul baĢarısındaki düĢüĢ, maddi sıkıntıyaĢamayanlara göre anlamlı olarak daha fazladır (p=0,02).Sonuç: ÇalıĢmamızda depremin yarattığı en önemli sonuçeğitimin aksamasıdır. Van Yüzüncü Yıl Üniversitesikampüsündeki öğrencilerde yapılacak kesitsel bir çalıĢmaolağandıĢı durumların uzun dönem etkileri konusundadaha aydınlatıcı bilgiler verebilir.Article Van İl Merkezindeki Bazıilköğretim Okullarının Yaşanan Deprem Sonrasında Yeniden Değerlendirilmesi(2016) Sert, Abdullah; Yüksel, Ayşe; Gümüş, Abdurrahman; Çeleğen, İzzet; Dağlı, Sinemis ÇetinAmaç: Bu çalışma ile Mayıs-Haziran 2010 döneminde Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Tıp Fakültesi Halk Sağlığı Anabilim Dalı tarafından yapılan çalışmada değerlendirilen ilköğretim okulları deprem sonrası dönemde; yıkılan okulların yerine yapılan yeni binalar, hasar gören binalarda yapılan güçlendirme çalışmaları ve depremle ilişkili olsun veya olmasın çevre sağlığı açısından mevcut durumun değerlendirilmesi ve depremden önceki durumuyla karşılaştırılması amaçlanmıştır. Gereç ve Yöntem: Tanımlayıcı tipte bir çalışmadır. Bu çalışma daha önce Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Tıp Fakültesi Halk Sağlığı Anabilim Dalı tarafından yapılan çalışmanın devamı niteliğinde olup, daha önce değerlendirilen 18 okuldan 17'sine deprem sonrası tekrar gidilmiştir. Okullar, Türk Standartları Enstitüsü (TSE)'nün TS 9518 İlköğretim Okulları-Fiziki YerleşimGenel Kurallar ve TS 12014 Çevre Sağlığı-Okullar standartlarından yararlanılarak ve literatür taranarak oluşturulan 99 soruluk anket formu ile çevre sağlığı açısından değerlendirilmiştir. Verilerin istatistik analizi SPSS (ver:15) programıyla yapılmıştır. Bulgular: Derslikteki ortalama öğrenci sayısı, erkek öğrenci tuvalet sayısı, kız öğrenci tuvalet sayısı, erkek öğretmen tuvalet sayısı, kadın öğretmen tuvalet sayısı ve depreme dayanıklılık raporu sayısında deprem öncesi ile deprem sonrası arasındaki fark anlamlı bulunmuştur (p<0.05). Sonuç: Depremle birlikte ortaya çıkan eksiklikler ve deprem öncesi mevcut eksikliklerin önemli bir kısmı giderilememiştir.Article Van Organize Sanayi Bölgesi (OSB)'ndeki İşyerlerinin Halk Sağlığı Açısından Değerlendirilmesi(2016) Gümüş, Abdurrahman; Kale, Umahan; Ulu, Emine Botan; Yüksel, Ayşe; Sert, Abdullah; Dağlı, Sinemis Çetin; Aydın, TubaAmaç: Van OSB'nde yer alan işletmeleri halk sağlığı açısından değerlendirerek, elde edilen sonuçlar doğrultusunda iyileştirmeye yönelik öneriler geliştirmektir. Gereç ve Yöntem: Tanımlayıcı tipte bir çalışmadır. Çalışma, 23-30 Haziran 2014 tarihleri arasında OSB'de yapıldı. OSB'de kayıtlı olan 111 işletmeden aktif çalışan 59 işletmeye gidildi, çalışmayı kabul eden 55 işletmede bu çalışma gerçekleşti. İşletmelerde, işletme yetkilileri ile 32 soruluk anket formu yüzyüze görüşme tekniği ile uygulandı. Elde edilen veriler SPSS (Statistical Package for Social Sciences) 11.0 ile analiz edildi. Bulgular: İşyerlerinin çoğu, %40 (n=22)'ı ile inşaat, %27.3 (n=15)'ü ile gıda, geri kalanı diğer sektörlerde çalışıyordu. Görüşme yapılan yetkili kişilerin %49.1 (n=27)'i yüksekokul, %36.4 (n=20)'ü lise, %14.6 (n=8)'sı ilkokul ya da ortaokul mezunu idi. Görüşme yapılan kişilere göre, işyerlerinin %76.4 (n=42)'ü çevre analizi yapıyordu, bu işyerlerinin %92.9 (n=39)'u çevre analizi sonuçlarını değerlendirmekteydi. İşyerlerinin %81.8 (n=45)'inde çalışanlara çevre konusunda bilinçlendirme çalışmaları yapılıyor idi. İşletmelerin %92.7(n=51)'sinde ''Risk Değerlendirme ve Analizi'' çalışmalarının yapıldığı ifade edildi. Sonuç: İş Sağlığı ve Güvenliği Kanunu gereği OSB'nde bulunan işletmelerin büyük çoğunluğunun kendilerini iyileştirme, geliştirme gayreti içinde olduğu görüldü