Browsing by Author "Tatar, Filiz"
Now showing 1 - 1 of 1
- Results Per Page
- Sort Options
Master Thesis An Investigation on the Efficacy of Science and Technology Lesson in the First Stage of Primary Education(2010) Tatar, Filiz; Selçuk, AhmetBu çalışmanın amacı; sınıf öğretmenlerinin fen öğretiminde öz-yeterlik inanç düzeylerini belirlemek; sınıf öğretmenlerinin Fen ve Teknoloji dersini işlerken karşılaştıkları sorunları belirlemek ve bu dersin alan öğretmenleri mi yoksa sınıf öğretmenleri tarafından mı daha etkili bir şekilde işlenebileceğini; her iki durumda da ortaya çıkabilecek olumlu ve olumsuz sonuçları incelemektir. Araştırmada Van merkez ve ilçelerinde görev yapmakta olan 603 sınıf öğretmenine fen öğretimine ilişkin öz-yeterlik inançlarını ölçmek amacıyla Riggs ve Enochs tarafından 1990 yılında geliştirilen Bıkmaz (2002) tarafından Türkçeye uyarlanan 20 maddeden oluşan ?Sınıf Öğretmenlerinin Fen Öğretiminde Öz-yeterlik İnancı Ölçeği? uygulanmıştır. Sonuç olarak, öz-yeterlik inancının ve sonuç beklentisinin cinsiyet ve mezun olunan bölüme göre farklılaşmadığı; öz-yeterlik inancının kıdem yılı ve mezun olunan fakülteye göre farklılaşmadığı ancak sonuç beklentisine göre farklılaştığı görülmüştür.Araştırmada, 62 sınıf öğretmeni ve 50 fen bilgisi öğretmeni ile 10 fen bilimleri öğretim elemanına yapılandırılmış görüşme tekniği ile sorular yönlendirilmiştir. Elde edilen bulgulara göre, sınıf öğretmenlerinin birçoğunun, laboratuvarda malzeme araç-gereç eksikliği olduğunu belirttikleri, deney yaparken sorunlarla karşılaştıkları, laboratuvarı kullanmada yetersiz oldukları belirlenmiştir. Araştırmaya katılan öğretmenlerin ve öğretim elemanlarının büyük bir çoğunluğu, Fen ve Teknoloji dersinin özellikle alan öğretmenleri tarafından verilmesinin daha verimli olacağına inanmışlardır.Anahtar kelimeler: Sınıf öğretmeni, İlköğretim, Öz-yeterlik, Fen öğretimi.