Browsing by Author "Taymur, Abdulhakim"
Now showing 1 - 3 of 3
- Results Per Page
- Sort Options
Master Thesis A Model Suggestion To Restructure the Subsystem of Educational Supervision of Turkish Education System(2010) Taymur, Abdulhakim; Memduhoğlu, Hasan BasriBu araştırma, Türkiye Eğitim Sistemi Denetim Alt Sisteminin sorunlarını literatüre dayalı olarak saptamak ve sorunların çözümüne yönelik olarak bir model önerisi ortaya koymak amacıyla yapılmıştır. Bu yönüyle araştırma analitik bir çalışmadır. Önerilen yeni denetim modelinin müfettişler tarafından benimsenme ve Türk Eğitim Sisteminde uygulanabilir bulunma düzeyi müfettiş görüşlerine dayalı olarak ortaya konulmuştur.Bu araştırmanın evrenini 2008-2009 eğitim öğretim yılında görev yapan 3083 ilköğretim müfettişi oluşturmaktadır. Evrenin büyüklüğü nedeniyle örneklem alma yoluna gidilmiştir. Örneklem 555 ilköğretim müfettişi olarak belirlenmiştir.Veriler, Yrd. Doç. Dr. Hasan Basri MEMDUHOĞLU ve araştırmacı tarafından geliştirilen 46 maddelik ölçek kullanılarak toplanmıştır. Elde edilen verilerin çözümlenmesi, SPSS programı kullanılarak yapılmıştır. Gönderilen 555 ölçekten geri dönen 385'i değerlendirmeye alınmıştır.Önerilen modelin yapı boyutu ilköğretim müfettişleri tarafından ?tamamen? (4.53) benimsenmiş ve uygulanabilir (4.34) bulunmuştur. Aynı şekilde, önerilen modelin süreç boyutu da ilköğretim müfettişleri tarafından ?tamamen? benimsenmiş (4.70) ve uygulanabilir (4.34) bulunmuştur.İlköğretim Müfettişleri ve İlköğretim Müfettiş Yardımcılarının önerilen modeli benimseme düzeyleri arasında anlamlı bir fark olmadığı belirlenmiştir. İlköğretim Müfettişleri ve İlköğretim Müfettiş Yardımcılarının önerilen modeli Türk eğitim sisteminde uygulanabilir bulma düzeylerinde ise anlamlı fark olduğu belirlenmiştir. Müfettişlerin önerilen denetim modelini benimseme düzeylerine ilişkin görüşleri arasında kıdeme göre farklılık bulunmamıştır.Müfettişlerin önerilen denetim modelini Türk eğitim sisteminde uygulanabilir bulma düzeyleri hakkındaki görüşleri arasında ise kıdeme göre anlamlı fark bulunmuştur. Müfettişlerin önerilen denetim modelini benimse ve uygulanabilir bulma düzeyleri hakkındaki görüşleri arasında görev yaptıkları bölgeye göre anlamlı fark bulunmuştur.Anahtar Kelimeler: Denetim, Türk Eğitim Sistemi, Denetim ModeliArticle The Examination of Relationships Between Emotional Intelligence Levels and Creativity Levels of Pre-Service Teachers in the Teaching-Learning Process and Environments(Pegem Akad Yayincilik Egitim Danismanlik Hizmetleri Tic Ltd Sti, 2014) Memduhoglu, Hasan Basri; Taymur, AbdulhakimArticle A Model Proposal Regarding To Reconstruction of Subsystem of Education Supervision in Turkey(Pegem Akad Yayincilik Egitim Danismanlik Hizmetleri Tic Ltd Sti, 2014) Memduhoglu, Hasan Basri; Taymur, AbdulhakimThe aim of this study is to develop a model for the sub-system of education supervision in Turkey and to put forth how the developed model is adopted and applicable by the education supervisors. The population of this study in which qualitative and quantitative research design are used together, includes education supervisors working all across Turkey. The sample of the present study is composed of 555 education supervisors selected in two provinces of each geographic region. Within the scope of the survey, a model has been developed for the education sub-system in Turkey and this model has been offered to the education supervisors' opinion. In the study, it is concluded that the education supervisors have completely adopted the offered model for the Turkish education system and considered it as applicable.