Browsing by Author "Tekdemir, Mizgin"
Now showing 1 - 1 of 1
- Results Per Page
- Sort Options
Master Thesis Secondary School Students' Views on the Hybrid Learning Model in Science Education(2022) Tekdemir, Mizgin; Boynukara, ZeynalBu çalışmada, 2020-2021 eğitim-öğretim yılında pandemi dolayısı ile ülkemizde uygulanan hibrit eğitim modelinin, Diyarbakır ilinin merkez ilçelerindeki devlet okullarında öğrenim görmekte olan ortaokul öğrencilerinin fen bilimleri dersindeki uygulamalarına yönelik görüşlerini ortaya çıkarmak amaçlanmıştır. Çalışmada nitel araştırma yöntemlerinden fenomenoloji (olgubilim) deseni kullanılmıştır. Beşinci, altıncı, yedinci ve sekizinci sınıflardan toplam 117 ortaokul öğrencisinden 'Açık Uçlu Anket Formu' ile veriler toplanmıştır. Ortaokul öğrencilerinin açık uçlu anket formuna vermiş oldukları yanıtları ayrıntılı bir biçimde incelemek için 5, 6, 7 ve 8. sınıflardan bir kız, bir erkek öğrenci ve toplam sekiz gönüllü öğrencinin katılımı ile yarı yapılandırılmış görüşme gerçekleştirilmiştir. Çalışmada öğrencilerin görüşlerinden elde edilen veriler, içerik analizi kullanılarak değerlendirilmiştir. Araştırmanın bulgularına göre; ev rahatlığı, derslerin devamlılığı, görsel içerik, teknoloji kullanımı, zaman esnekliği, araştırma fırsatı, sosyalleşme olarak öğrencilerin belirttikleri ifadeler hibrit eğitim ortamına yönelik olumlu görüşlerini yansıtmaktadır. Teknolojik alet yetersizliği, teknolojik alet olmaması, ağ problemi, internete erişim olmaması, derse katılamama, özgüven eksikliği olarak öğrencilerin belirttikleri ifadeler hibrit eğitim ortamına yönelik olumsuz görüşlerini yansıtmaktadır. Araştırmanın bulgularına göre, COVİD-19 pandemisi ülkemizde hibrit eğitim modelinin erişim, altyapı, uygulama, niteliksel açıdan eksiklikleri olduğunu göstermektedir ve bu konularda ilgili çalışmalar yapılarak güçlendirilmesi sağlanılabilir. Hibrit eğitim uygulamalarına yönelik daha fazla nitel ve nicel çalışmalar yapılması önerilmektedir.