Browsing by Author "Tekin, Evliya"
Now showing 1 - 1 of 1
- Results Per Page
- Sort Options
Master Thesis Investigation of Physical Education Teachers' Stress Perceptions and Communication Skills (example of Hakkari Province)(2022) Tekin, Evliya; Kaplan, ŞeyhmusBu araştırma Hakkari İl Milli Eğitim Müdürlüğü bünyesinde orta öğretim ve liselerde görev yapan beden eğitimi öğretmenlerinin stres algıları ile iletişim becerilerinin araştırılması amacıyla yapılmıştır. Tarama modeli ile yapılan bu araştırmaya Hakkari ilinde 2021-2022 yılı eğitim öğretim döneminde orta öğretim ve liselerde görev yapan 27 kadın 92 erkek toplam 119 beden eğitimi öğretmeni gönüllü olarak katılmıştır. Veri toplama aracı olarak İletişim Becerilerini Değerlendirme Ölçeği (İBDÖ) ve Algılanan Stres Ölçeği (ASÖ) kullanılmıştır. Bu araştırmaya katılan beden eğitimi öğretmenlerinin cinsiyet, sigara, meslekteki yıl, anne- baba vefat durumu ve aktif spor branşının ölçeklerdeki stres algı değerini ve iletişim becerilerini değerini etkilemediği sonucuna ulaşılmıştır. Düzenli spor yapan beden eğitimi öğretmenlerinin, spor yapamayanlara göre iletişim becerilerinin daha iyi olduğu; stres algısı daha az olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca fazla ders saatine sahip öğretmenlerin, iletişim becerilerinin daha iyi olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Anlamlı çıkan bir diğer bulgu ise kronik rahatsızlığı olan öğretmenlerin stres/rahatsızlık algısı boyutunda daha stresli olduklarının tespit edilmiş olmasıdır. Sonuç olarak; mevcut araştırma düzenli spor yapan ve daha fazla derse giren beden eğitimi öğretmenlerinin, öğrenci ve sosyal çevre ile iletişimlerinin daha iyi olduğunu, stresle baş edebildiklerini aynı zamanda daha fazla özyeterliliğe sahip olduklarını göstermiştir. Dolaysıyla iletişimi daha iyi olan, stresle baş edebilen öğretmenin öğrenciler ile daha iyi iletişim kurabilmesinin yanı sıra, bu daha iyi iletişim, daha başarılı öğrencilerin yetişmesine de vesile olabilecektir. Kronik rahatsızlığı olan öğretmenlerin stresten etkilendiği araştırma da elde elden bir diğer bulgu idi. Yine düzenli spor yapmayan öğretmenlerin spor yapmaya teşvik edilmeleri, ders saatlerinin iyileştirilmesi öğretmenlerdeki stres algısını azaltıp iletişimin becerisini yükseltebileceğinden faydalı olabilecek diğer yaklaşımlar olabilir.