Browsing by Author "Temel, Zeynep Fulya"
Now showing 1 - 3 of 3
- Results Per Page
- Sort Options
Article Çocuktan Çocuğa Yaklaşımı Temel Alınarak Hazırlanan Eğitim Etkinliklerinin Suriyeli Çocukların Türkçe Dil Becerilerine Etkisi(2024) İnci, Mehmet Akif; Çopur, Hilal Genç; Genç, Hılal; Temel, Zeynep Fulya; Şahin, Fatma Tezel; Bekir, Hatice; Ongen, Merve BulutBu araştırmada, “Çocuktan Çocuğa Yaklaşımı” temel alınarak hazırlanan eğitim etkinliklerinin ilkokula devam eden Suriyeli öğrencilerin okul öncesi dönemdeki kardeşlerinin Türkçe dil becerilerine etkisi incelenmiştir. Araştırmada zayıf deneysel desenlerden tek grup ön test-son test deneysel desen kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubu, Ankara ilinde iki farklı ilkokulun 4. sınıfına devam eden geçici koruma altındaki Suriyeli öğrencilerden (53) ve bu çocukların okul öncesi dönemde olan kardeşlerinden (54) oluşmaktadır. Veri toplama aracı olarak Genel Bilgi Formu, ilkokul 4. sınıfa devam eden geçici koruma altındaki Suriyeli öğrenciler için Türkçe İfade Edici ve Alıcı Dil Testi (TİFALDİ), Suriyeli öğrencilerin okul öncesi dönemdeki kardeşlerine ise İki Dilli Çocuklar için Türkçe Değerlendirme Aracı (İÇ-TDA) ön test ve son test olarak uygulanmıştır. Etkinlikler öğretmen adayları ve araştırmacılar tarafından uygulanmıştır. Araştırma sonucunda, uygulanan eğitim etkinliklerinin ilkokul 4. sınıfa devam eden geçici koruma altındaki Suriyeli öğrencilerin Türkçe dil beceri düzeylerini istatistiksel olarak anlamlı fark oluşturacak şekilde desteklediği, ancak okul öncesi dönemdeki kardeşlerinin Türkçe dil gelişimlerini desteklemekle beraber istatistiksel olarak anlamlı fark oluşturacak kadar etkili olmadığı görülmüştür.Article The Effect of Metacognitive Strategy-Based Geometry Education on Young Childrens' Metacognitive and Executive Functions Skills(Pegem Akad Yayincilik Egitim Danismanlik Hizmetleri Tic Ltd Sti, 2023) Altan, Rukiyye Yildiz; Temel, Zeynep FulyaThis study aims to investigate the effect of the Metacognitive Strategy-Based Geometry Education Program (McGEP) on children's metacognition and executive function skills and the permanence of this effect. The study was designed in a quasi -experimental design with pretest-posttest control group with a total of 27 children attending to kindergartens affiliated to the Ministry of National Education in Ankara City Center in the 2021-2022 academic year. WM, HTKS, FIST and Train Track Task were used to collect the data. Mann Whitney-U test, Wilcoxon signed-rank test and Friedman test statistics were used to analyze the data. As a result of the study, it was determined that the McGEP had significant effect on children's metacognitive skills of monitoring and control processes and that this effect was permanent. Moreover, it was found that the perseveration and distraction errors exhibited by the children decreased significantly after the implementation of the McGEP. In fact, it was found that there was significant difference in the three sub-tasks of the Train Track task in the sub-domains of Control, Metacognitive Skills, Perseveration and Distraction Errors, and Quality Score in favor of the children in the study group. Accordingly, it was found that the McGEP had significant effect on working memory, cognitive flexibility and inhibitory control skills among children's executive function skills and that this effect was permanent. Therefore, it was concluded that the McGEP significantly affected both metacognitive skills and executive function skills of children.Article Okul Öncesi Dönemde Görsel Algı ve Yazı Farkındalığı Becerileri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi(2024) Temel, Zeynep Fulya; Efe, Mehtap; Altan, Rukiyye YıldızBu çalışmanın amacı, okul öncesi dönemdeki çocukların görsel algı ve yazı farkındalığı becerileri arasındaki ilişkiyi incelemektir. Araştırma, 2022-2023 eğitim öğretim yılı güz döneminde Diyarbakır ilinde Millî Eğitim Bakanlığına bağlı okul öncesi eğitim kurumlarında okul öncesi eğitimine devam eden, toplam 132 tipik gelişim gösteren çocuk ile gerçekleştirilmiştir. Araştırma nicel araştırma yöntemlerinden korelasyonel desende tasarlanmıştır. Araştırmanın verileri “Motor Beceriden Bağımsız Görsel Algı Testi-3” ve “Erken Okuryazarlık Becerilerini Değerlendirme Aracı’nın Yazı Farkındalığı alt testi” aracılığıyla toplanmıştır. Araştırmanın bulguları, görsel algı ile yazı farkındalığı becerileri arasında pozitif yönde ve orta düzeyde anlamlı bir ilişki olduğunu göstermiştir. Bununla birlikte görsel algı ölçeği alt boyutlarının yazı farkındalığı genel puanlarına olan etkisine göre kurulan regresyon modeli istatistiksel olarak anlamlı bulunmuştur. Dolayısıyla çocukların görsel algı gelişimi ile yazı farkındalığı becerilerinin ilişkili olduğu ve birbirini yordadığı saptanmıştır. Bu araştırmanın sonuçlarından hareketle, yazı farkındalığı için çocukların görsel algı becerilerinin dikkate alınmasının ve desteklenmesinin önemli ve gerekli olduğu söylenebilir.