Browsing by Author "Temiz, Tuğba"
Now showing 1 - 1 of 1
- Results Per Page
- Sort Options
Master Thesis The Relationship Between Pre-Service Elementary School Teachers Self-Efficacy Perceptions and Anxity Towards Mathematics Teaching(2012) Temiz, Tuğba; Akbayır, KamilBu araştırmanın amacı, sınıf öğretmeni adaylarının matematik öğretimine yönelik öz- yeterlik algıları ve kaygılarının cinsiyete ve öğrenim görülen üniversite sınıf seviyesine göre farklılık gösterip göstermediğini belirlemek ve araştırma konusu olan öz-yeterlik algıları ile kaygıları arasındaki ilişkiyi belirlemektir.Araştırmanın örneklemini 2011?2012 öğretim yılı Akdeniz Üniversitesi Eğitim Fakültesi Sınıf Öğretmenliği Anabilim Dalında öğrenim gören birinci, ikinci, üçüncü ve dördüncü sınıf öğrencileri 308 kişi oluşturmaktadır. Bu araştırmada veri toplama aracı olarak, araştırmacı tarafından oluşturulan ?Kişisel Bilgi Formu?, Enochs, Smith ve Huinker'in (2000) tarafından geliştirilen ve Çakıroğlu (2000) tarafından Türkçeye uyarlanan ?Matematik Öğretimine Yönelik Öz-Yeterlik Algısı Ölçeği? Peker (2006) tarafından geliştirilen ?Matematik Öğretimine Yönelik Kaygı Ölçeği? kullanılmıştır.Araştırma sonucunda sınıf öğretmeni adaylarının matematik öğretimine yönelik öz-yeterlik algı düzeyleri cinsiyete ve öğrenim görülen sınıf seviyesine göre anlamlı bir farklılık göstermektedir. Diğer taraftan Sınıf öğretmeni adalarının matematik öğretimine yönelik kaygı düzeyleri cinsiyete göre bir farklılık göstermezken, sınıf seviyesi değişkeni bakımından anlamlı farklılık göstermektedir. Ayrıca, sınıf öğretmeni adaylarının matematik öğretimine yönelik öz-yeterlik algıları ile kaygıları arasında negatif yönde anlamlı ilişki olduğu ortaya çıkmıştır.Anahtar kelimeler: Sınıf öğretmeni adayları, öz-yeterlik algısı, matematik öğretimine yönelik öz-yeterlik algısı, kaygı, matematik öğretimine yönelik kaygı.