Browsing by Author "Topçu, Mustafa Sami"
Now showing 1 - 1 of 1
- Results Per Page
- Sort Options
Master Thesis An Explororation of Preservice Science Teachers? Written Argumentation Skills Regarding the Global Climate Change Issue(2011) Karışan, Dilek; Topçu, Mustafa SamiBu çalışmanın amacı, fen bilgisi öğretmen adaylarının iklim değişikliğinin dünyamıza etkileri konusundaki yazılı raporlarını analiz etmektir. Öğretmen adayları yazılı rapor hazırlarken web ortamındaki ham verilerden yaralanmıştır. Çalışma nitel bir durum tespit çalışması olup, 2009-2010 öğretim yılının bahar döneminde Yüzüncü Yıl Üniversitesi Fen Bilgisi Öğretmenliği 4. sınıfta öğrenim gören 20 (9 erkek, 11 kız) öğrencinin gönüllü katılımlarıyla gerçekleştirilmiştir. Öğretmen adaylarının haftalık olarak hazırladıkları ve yazılı olarak sundukları raporlar araştırmanın veri setini oluşturmaktadır. Raporların değerlendirilmesindeyazılı argümantasyon değerlendirme rubriği kullanıldı. Teknik raporlar iki araştırmacı tarafından bağımsız bir şekilde değerlendirilmiştir. Öğretmen adaylarının rapor sonuçları haftalık olarak hesaplanıp, sonuçlar adaylarla bire bir tartışılmıştır. Öğretmen adaylarının ilk haftaki yazılı raporlarında kullandıkları kanıtların birbiriyle çok tutarlı olmadığı ve sayıca yetersiz olduğu görülmüştür. İlerleyen haftalarda ise argümantasyon örüntülerinde belirgin bir ilerleme tespit edilmiştir. Aynı zamanda iddialarını dayandırdıkları kanıtların sayısında ve tutarlılığında önemli bir artış meydana gelmiştir.Sonuç olarak, katılımcıların argümantasyon deneyimleri arttıkça, argümantasyon niteliklerinde ve niceliklerinde anlamlı bir ilerleme tespit edilmiştir. Bu sonuçlar ışığında fen eğitiminde argümantasyon uygulamaları artırılabilir ve bu uygulamalar fen eğitimi müfredatına dâhil edilebilir. Gelecek çalışmalarda bu uygulamalar farklı bölümlerde öğrenim gören öğretmen adayları ile yapılabilir, öğretmen adaylarının iklim değişimi hakkındaki bilgileri ve yazılı argümantasyon yapma becerileri karşılaştırılabilir.Anahtar kelimeler: Fen bilgisi öğretmen adayları, Yazılı argümantasyon, İklim değişikliği