Browsing by Author "Tozlu, İsrafil"
Now showing 1 - 3 of 3
- Results Per Page
- Sort Options
Master Thesis The Effect of Argumentation Based Stem Education on 7th Grade Students Academic Achievements, Attitude, and Argumentation Levels on Unit of the Force and Energy(2020) Gülseven, Emine; Tozlu, İsrafil; Tüysüz, MustafaBu araştırmanın amacı, öğrencilerin Kuvvet Ve Enerji ünitesinde yer alan konulardaki akademik başarılarının, fen bilimlerine karşı tutumlarının ve argümantasyon seviyelerinin argümantasyon temelli FeTeMM eğitimi ile mevcut programda ön görülen yaklaşımla karşılaştırarak aralarındaki farkın belirlenmesidir. Bu çalışmada, 2018-2019 Eğitim-Öğretim yılında, Van ili İpekyolu ilçesine bağlı bir ortaokulunda 7. Sınıfta öğrenim gören 64 öğrenci ile yapılmıştır. Çalışmada kontrol grubu 32 öğrenci, deney grubu 32 öğrenciden oluşmaktadır. Araştırmada kontrol grubu ile mevcut öğretim programına yönelik ünite planına göre, deney grubunda ise hazırlanan argümantasyon temelli FeTeMM etkinlikleri ile dersler işlenmiştir. Çalışmada akademik başarı, tutum ve argümantasyon seviyeleri bir arada incelendiği için karma yöntem (mixed method) araştırma modeli kullanılmıştır. Çalışma haftada 4 ders saati olmak üzere toplam 5 hafta sürmüştür. Uygulamada elde edilen veriler SPSS ( Statisticalpackape for the Social Sciences) programı ile analiz edilerek hipotezlerin geçerliliklerinin test edilmesi ve verilerin yorumlanması için t-test kullanılmıştır. Araştırmada daha önceden geçerliliği ve güvenirliği sağlanmış Fen Bilimleri Tutum Ölçeği ile araştırmacı tarafından Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) ders kitaplarından uyarlanarak hazırlanmış Kuvvet ve Enerji Akademik Başarı Testi, argümantasyon seviyelerindeki gelişimlerini görmek için etkinlikkağıtlarıve yapılan uygulamanın değerlendirilmesi için yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Uygulamaya başlamadan önce seçilen deney ve kontrol grupları arasında bilgi düzeyleri bakımından farklılığı belirlemek üzere uygulanan ön test sonuçlarına göre gruplar arasında anlamlı bir farklılığın olmadığı tespit edilmiştir. Akademik başarı testi ve fen bilimlerine karşı tutum ölçeği deney ve kontrol gruplarına ön test ve son test olarak uygulanmıştır. Uygulama sonucunda her iki gruba uygulanan akademik başarı testi son testinden elde edilen sonuçlara göre deney grubunun kontrol grubuna göre başarı seviyeleri daha yüksek çıkmıştır. Fen bilimlerine karşı tutumlarında ise son test sonuçlarına göre fark olmadığı tespit edilmiştir. Yine kontrol grubu ve deney grubunun argümantasyon seviyeleri incelendiğinde deney grubunda artış olduğu gözlemlenmiştir. Araştırma sonuçlarına göre, argümantasyon temelli FeTeMM eğitimi ile işlenen derslerin, mevcut programdaki yaklaşımlara göre işlenen derslerden akademik başarıya ve argümantasyon seviyesine etkisinin fazla olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Uygulanan tutum ölçeği değerleri incelendiğinde işlenen derslerde kullanılan yöntemin fene karşı olumlu tutum geliştirmede iki grup arasında anlamlı bir farklılık oluşturmadığı gözlemlenmiştir.Article Sübstitüe Pirazol Karboksilik Asit Sentezi, Siklizasyonu ve Nükleofilik Yer Değiştirme Reaksiyonları(2022) Çelik, Aycan Güner; Tozlu, İsrafil; Tasdemır, Volkan; Genç, HasanSubstitüe pirazol karboksilik asit 2a-b türevleri 2,3-furandion 1 ve benzaldehit hidrazon 11a-b elde edildi. Pirazol karboksilik asit türevleri asit klorürlerine 3a-b dönüştürüldü. Pirazol karboksilik asitin asit klorürü çeşitli alkoller, üre ve aminlerle reaksiyonundan karşılık gelen ester 6a-b, üre 7a-b ve amid 4a-b, 8a-b türevleri elde edildi. Ek olarak, amid türevlerinden (SOCl2/DMF) ile su çekilerek karşılık gelen nitril türevleri 5 elde edildi. Ayrıca pirazol karboksilik asit türevlerinin hidrazin ile siklizasyon reaksiyonlarından 9 ve dekarboksilasyonu sonucu 10 türevlerinin eldesi reaksiyonları araştırılmıştır.Master Thesis The Effects of Level of Science and Technology Course Organized Primary Schools Courses at Weekends for 7 Grade Students Achievement Test(2011) İdin, Şahin; Tozlu, İsrafilBu çalışmanın amacı, Van il Merkezinde bulunan ilköğretim okullarında, Seviye Belirleme Sınav (SBS) başarılarını artırmak için Milli Eğitim Müdürlüğü tarafından hafta sonları ücretsiz olarak düzenlenen SBS kurslarının Fen ve Teknoloji dersi başarısına olan etkisini araştırmaktır.Araştırmanın verileri 2009-2010 eğitim-öğretim yılında Van il merkezinde öğrenim gören 8.sınıf öğrencileri arasından seçilen 1.000 öğrencinin ilköğretim 7. sınıf SBS puan verilerinden elde edilmiştir. Bu çalışmada, araştırmacı tarafından geliştirilen 23 maddelik bir anket öğrencilere uygulanmıştır. Ankette, öğrencilerin SBS'deki Fen ve Teknoloji başarıları üzerinde etkileri olan sorular yer almaktadır.Araştırmada elde edilen verilerin analizinde Statics Packet for Social Sciences (SPSS) paket programının ücretsiz deneme sürümü kullanılmıştır. Verilerin değerlendirilmesinde ?çapraz tablo?, ?bağımsız örneklem t-testi?, ?tek faktörlü varyans analizi?, ?basit korelâsyon? ve ?çoklu regresyon? istatistik test yöntemleri kullanılmıştır.Araştırmanın sonunda:SBS ve sınıf puanlarının cinsiyete göre farklılaştığı, Fen ve Teknoloji net sayılarının ise cinsiyete göre farklılaşmadığı görülmüştür.Eğitimine ek yardım alanların SBS puanlarının, sınıf puanlarının ve Fen ve Teknoloji net sayılarının, eğitimine ek yardım almayanlara göre daha yüksek değerlerde olduğu ortaya çıkmıştır.Okullarda ücretsiz olarak düzenlenen SBS kurslarının başarıya olumlu etkisinin olduğu fakat bunun istenilen seviyede olmadığı tespit edilmiştir.Anne ve baba eğitim düzeyi, aylık ekonomik gelir durumu, günlük ders çalışma süresi, günlük TV izleme süresi ve çalışma odasının olup olmaması gibi etkenlerin öğrencilerin SBS puanı, sınıf puanı, Fen ve Teknoloji net sayıları üzerinde olumlu etkileri olduğu ortaya çıkmıştır.Anahtar Kelimeler: Çoklu Regresyon, Fen ve Teknoloji Eğitimi, SBS Kursları,