Browsing by Author "Tozlu, Israfıl"
Now showing 1 - 4 of 4
- Results Per Page
- Sort Options
Article Argümantasyon Temelli Fetemm Eğitiminin 7. Sınıföğrencilerinin Kuvvet ve Enerji Ünitesine Yönelik Akademikbaşarılarına, Tutumlarına ve Argümantasyon Seviyelerine Etkisi(2021) Gülseven, Emine; Tozlu, Israfıl; Tuysuz, MustafaBu araştırmanın amacı, Argümantasyon temelli FeTeMM eğitiminin yedinci sınıf öğrencilerinin Kuvvet ve Enerji ünitesinde yer alan kavramlara yönelik akademik başarılarına, fen bilimlerine karşı tutumlarına ve argümantasyon seviyelerine olan etkisini mevcut programda ön görülen yaklaşımla karşılaştırarak araştırmak olarak belirlenmiştir. Araştırmada karma model araştırma desenlerinden biri olan iç içe karma metot kullanılmıştır. Bu çalışma, 2018-2019 Eğitim-Öğretim yılında, Van ili İpekyolu ilçesine bağlı bir ortaokulda yedinci sınıfta öğrenim gören 64 öğrenci ile yapılmıştır. Çalışmada deney ve kontrol grubu 32 öğrenciden oluşmaktadır. Araştırmada kontrol grubu ile mevcut öğretim programına yönelik ünite planına göre dersler işlenirken, deney grubunda ise argümantasyon temelli FeTeMM etkinlikleri ile dersler işlenmiştir. Çalışma haftada dört ders saati olmak üzere toplam beş hafta sürmüştür. Çalışmada ‘Fen Bilimleri Tutum Ölçeği’, ‘Kuvvet ve Enerji Akademik Başarı Testi’, argümantasyon seviyelerindeki gelişimlerini görmek için ‘Etkinlik kağıtları’ ve yapılan uygulamanın değerlendirilmesi için ‘Yarı yapılandırılmış Mülakat Formu’ veri toplama araçları olarak kullanılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre, argümantasyon temelli FeTeMM eğitimi ile işlenen derslerin, öğrencilerin akademik başarısına ve argümantasyon seviyelerine etkisinin mevcut programdaki yaklaşımlarla işlenen derslerden daha fazla olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Uygulanan tutum ölçeği bulgularıincelendiğinde işlenen derslerde kullanılan yöntemin fene karşı olumlu tutum geliştirmede iki grup arasında anlamlı bir farklılık oluşturmadığı gözlemlenmiştir. Bulgular ilgili alan yazın doğrultusunda tartışılmıştır.Article Fetemm Eğitimine Yönelik Etkinlik Uygulaması: Kuvvet ve Enerji Örneği(2019) Gülseven, Emine; Tüysüz, Mustafa; Tozlu, IsrafılBu çalışmanın amacı; yedinci sınıf Fen Bilimleri dersi “Kuvvet ve Enerji” ünitesi kapsamında argümantasyon temelli Cunningham mühendislik tasarım süreci ile örnek bir FeTeMM etkinliğinin basamaklarını uygulamalı bir şekilde açıklamak olarak belirlenmiştir. Araştırma 2018-2019 eğitim-öğretim yılında Van iline bağlı bir ortaokulda yedinci sınıfta öğrenim gören 32 öğrenci (21 erkek- 11 kız ) ile gerçekleştirilmiştir. Etkinliğin uygulanması dört ders saati sürmüştür. Bu etkinlikteki temel amaç, kazanımların günlük yaşam problemleri ile ilişkilendirip, senaryolaştırarak öğrencilerin konu kavramlarını etkin bir şekilde anlamalarını sağlamaktır. Etkinlikler bir senaryo ile başlayıp Cunningham mühendislik tasarım sürecine (sor, hayal et, planla, oluştur, geliştir) Toulmin’nin argümantasyon modeli bileşenleri (iddia, veri, gerekçe, destek, niteleyici ve çürütme) entegre edilerek uygulanmıştır. Yüzen Aracım etkinliği, bilim ve mühendislik uygulamalarının fen derslerinde kullanılmasının faydalı olduğunu gösteren bir örnektir. Bu etkinliği sınıflarında uygulayacak olan öğretmenler argümantasyon temelli mühendislik tasarım süreciyle öğrencilere problem çözümü için farklı disiplinlerin kavramlarını kullanarak bilimsel olarak anlamlı gerekçelerle yeni ürün oluşturmayı, oluşturdukları ürünleri test etmeyi deneyimlemelerini sağlayacaklardır. Bu durum onlarda ileriye dönük 21. yüzyılda bireylerden beklenen becerilerin gelişimine katkı sunacağı düşünülmektedir.Article Ortaokul Öğrencilerine Yönelik Çevre Eğitimi Kavramları Farkındalık Ölçeği: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması(2017) Temur, Atilla; Ötün, Yağmur; Artun, Hüseyin; Tozlu, IsrafılBu çalışmanın amacı; ortaokul öğrencilerinin çevre eğitimi kavramlarına yönelik farkındalık düzeylerini belirlemek için bir ölçek geliştirmektir. Çalışmada nicel yöntemlerden yararlanılmıştır. Çalışmanın örneklemini; Bitlis ili merkez ortaokullarının 6., 7. ve 8. sınıflarında öğrenim gören toplamda 1140 öğrenci oluşturmaktadır. Çalışmada, veri toplama aracı olarak araştırmacılar tarafından geliştirilen 22 maddelik \"Çevre Eğitimi Kavramları Farkındalık Ölçeği (ÇEKFÖ)\" kullanılmıştır. Ölçeğin faktör yapısı Açımlayıcı Faktör Analizi (AFA) ile belirlenmiş ardından Doğrulayıcı Faktör Analizi (DFA) uygulanmıştır. Ölçeğin Cronbach Alfa iç tutarlılık katsayısı 0.75 olarak hesaplanmıştır. Sonuç olarak, 22 maddeden oluşan 6 faktörlü geçerli ve güvenilir bir ölçek geliştirilmiştirArticle Triflorometil Grubuna Sahip Pirazol-3-karboksilik Asit Sentezi ve Bazı Tepkimeleri(2019) Genç, Hasan; Tozlu, Israfıl; Hacıalioğlu, Elif; Tasdemır, Volkan4-Benzoil-5-fenil-2,3-furandion 1 ve (4-(triflorometil)fenil) benzaldehit-fenil hidrazonun 1a reaksiyonundan 4-benzoil5-fenil-1-(4-(triflorometil)fenil)-1H-karboksilik asit 2 elde edildi. Elde edilen yeni pirazol karboksilik asit (2) türevi, asit klorürüne dönüştürüldü ve çeşitli nükleofillerle asit klorür arasında yeni türevlerin reaksiyonları gerçekleştirildi. Esterler (4a-c), ilgili alkoller ve asit klorür (3) ile Schotten Baumann metodu kullanılarak elde edildi. Pirazolopiridazinon türevleri (8, 9, 10), pirazol karboksilik asit ve çeşitli hidrazinler arasındaki halkalanma reaksiyonları sonucunda elde edildi. Ek olarak, amidleri (5a, 5b-5f) ve karbon-üre türevlerini (6a-c) elde etmek için asit klorür ile çeşitli aminler ve ürelerle reaksiyonlar gerçekleştirildi. Nitril bileşiği (7), SOCl2 ve DMF kullanılarak amin bileşiğinden suyun uzaklaştırılması ile elde edildi. Sentezlenen tüm moleküller, potansiyel aktivitelerinden dolayı antimikrobiyal aktiviteye tabi tutuldu. Moleküllerden 6-nitro-3,4-difenil-2-(4-(triflorometil)fenil)-2,6-dihidro-7Hpirazolo[3,4-d]piridazin-7-on bileşiğinin (10) sadece Gram-pozitif bakterilere karşı antibakteriyal aktivite gösterdi. Bacillus cereus ve Micrococcus luteus, A MIC değerleri 32 ve 128 µg/mL aktif olduğu bulundu. Yapısında nitro grubu bulunduran ve aktivite gösteren 10 nolu molekülden dolayı fonksiyonel grubun aktivite üzerinde önemli bir etkisi olduğu söylenebilir. Ayrıca 10 nolu molekülün pozitif kontrol olan streptomycin antibiyotiğinden daha etkili bir zon oluşturduğu da gözlendi. Bu durumda etkisini gösterdiği bakteriler için ileri çalışmalar konusunda iyi bir antibiyotik adayı olabilir.