Browsing by Author "Tuysuz, Mustafa"
Now showing 1 - 18 of 18
- Results Per Page
- Sort Options
Article 5e Öğrenme Döngüsü ve Çoklu Zekâ Kuramının 9. Sınıf Öğrencilerinin Kimyasal Özellikler Ünitesi Üzerindeki Başarılarına, Kimya Dersine Olan Tutumlarına ve Motivasyonlarına Etkisi(2020) Geban, Ömer; Tuysuz, MustafaBu çalışmanın amacı 5E öğrenme döngüsü modeli ve çoklu zekâ kuramını temelli öğretimlerin öğrencilerin kimyasal özellikler ünitesinin kavramları üzerindeki başarılarına, hatırlama düzeylerine, kimya dersine karşı tutumlarına ve kimya öğrenmeye yönelik motivasyon bileşenlerine etkisini geleneksel öğretim metodu ile karşılaştırmalı olarak araştırmaktır. Araştırma 151 (69 erkek, 82 kız) dokuzuncu sınıf öğrencisi ile yürütülmüştür. Araştırmada eşit olmayan kontrol gruplu yarı deneysel desen kullanılmıştır. Çalışmada veri toplama araçları olarak, uygulama öncesi ve sonrasında öğrencilere kimyasal özellikler başarı testi, kimyaya yönelik tutum ölçeği ve kimya motivasyon ölçeği uygulanmıştır. Tanımlayıcı ve çıkarımsal istatistiksel analiz ile araştırmanın verileri çözümlenmiştir. Araştırmanın sonuçları, 5E öğrenme döngüsü ve çoklu zekâ teoremi temelli öğretimin öğrencilerin kimyasal özellikler ünitesi kavramları üzerine başarına, hatırlama düzeylerine, kendilerinin kimyaya olan tutum ve kimyayı öğrenmeye yönelik bazı motivasyon bileşenlerini bakımından geleneksel öğretim metoduna kıyasla daha etkili olduğunu göstermiştir. Öğrencilerin kaygı ve öz-yeterlilik ortalamaları bakımından ise gruplar arasında herhangi bir farklılık yoktur. Çalışmanın bulguları ve önerileri tartışılmıştır.Conference Object Adaptation of an Epistemological Belief Instrument Towards Chemistry and Chemistry Lessons(Elsevier Science Bv, 2011) Yildiran, Demet; Demirci, Nilgun; Tuysuz, Mustafa; Bektas, Oktay; Geban, OmerThe purpose of this study was adapting an instrument into Turkish which is developed by a research group in California University for identifying pre-service science teachers' epistemological beliefs toward chemistry. The adapted instrument is a likert type instrument with five scales, includes 18 items and it was applied to 100 pre-service sicence teachers to determine their epistemological beliefs in 2009-2010 spring semester. The reliability of the instrument was found as .59. It was concluded that this adapted instrument can be used to determine teachers' and students' epistemological beliefs toward chemistry. (C) 2011 Published by Elsevier Ltd. Open access under CC BY-NC-ND license.Article Argümantasyon Temelli Fetemm Eğitiminin 7. Sınıföğrencilerinin Kuvvet ve Enerji Ünitesine Yönelik Akademikbaşarılarına, Tutumlarına ve Argümantasyon Seviyelerine Etkisi(2021) Gülseven, Emine; Tozlu, Israfıl; Tuysuz, MustafaBu araştırmanın amacı, Argümantasyon temelli FeTeMM eğitiminin yedinci sınıf öğrencilerinin Kuvvet ve Enerji ünitesinde yer alan kavramlara yönelik akademik başarılarına, fen bilimlerine karşı tutumlarına ve argümantasyon seviyelerine olan etkisini mevcut programda ön görülen yaklaşımla karşılaştırarak araştırmak olarak belirlenmiştir. Araştırmada karma model araştırma desenlerinden biri olan iç içe karma metot kullanılmıştır. Bu çalışma, 2018-2019 Eğitim-Öğretim yılında, Van ili İpekyolu ilçesine bağlı bir ortaokulda yedinci sınıfta öğrenim gören 64 öğrenci ile yapılmıştır. Çalışmada deney ve kontrol grubu 32 öğrenciden oluşmaktadır. Araştırmada kontrol grubu ile mevcut öğretim programına yönelik ünite planına göre dersler işlenirken, deney grubunda ise argümantasyon temelli FeTeMM etkinlikleri ile dersler işlenmiştir. Çalışma haftada dört ders saati olmak üzere toplam beş hafta sürmüştür. Çalışmada ‘Fen Bilimleri Tutum Ölçeği’, ‘Kuvvet ve Enerji Akademik Başarı Testi’, argümantasyon seviyelerindeki gelişimlerini görmek için ‘Etkinlik kağıtları’ ve yapılan uygulamanın değerlendirilmesi için ‘Yarı yapılandırılmış Mülakat Formu’ veri toplama araçları olarak kullanılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre, argümantasyon temelli FeTeMM eğitimi ile işlenen derslerin, öğrencilerin akademik başarısına ve argümantasyon seviyelerine etkisinin mevcut programdaki yaklaşımlarla işlenen derslerden daha fazla olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Uygulanan tutum ölçeği bulgularıincelendiğinde işlenen derslerde kullanılan yöntemin fene karşı olumlu tutum geliştirmede iki grup arasında anlamlı bir farklılık oluşturmadığı gözlemlenmiştir. Bulgular ilgili alan yazın doğrultusunda tartışılmıştır.Article An Enrichment Implementation in the Education of Gifted Students:biomimicry With the Macro, Micro, and Sub-Micro Nature Offreshwater Creatures(2021) Tanalp, Tuğçe Deniz; Mirici, Semra; Tüzün, Ümmüye Nur; Tuysuz, MustafaBiomimicric implementations provide positive contributions to the development of many abilities such as problem solving, creative thinking and productivity by enabling students to look at nature from a different perspective. For this reason, in this study, it was investigated how the biomimicric applications of the macro, micro, and sub-micro nature of freshwater creatures were reflected in their arguments with special gifted students. The research was planned as a summer workshop in an institution that teaches with special gifted students in Ankara in the 2017-2018 academic year, and was carried out on the basis of case study from qualitative research patterns with eight gifted students. In a two-stage study, gifted students conducted microscopic and literature research on freshwater creatures in the first stage and made drawings about the macro, micro, and sub-micro nature of living things. In the second phase, they discussed their biomimicric prototypes in groups and explained them with their arguments. In the study based on document analysis, the data were obtained from students' worksheets and analyzed by content analysis. As a result of the research, it can be said that the concept images of gifted students develop with macro, micro, and sub-micro drawings and the quality of the arguments they construct has become more qualified during the process, and the application contributes to their creative and analytical thinking.Article Examination of Science Self-Regulation Skills of Gifted and Non-Gifted Students(Ceska Zemedelska Univ & Praze, 2021) Nacaroglu, Oguzhan; Bektas, Oktay; Tuysuz, MustafaThe study aimed to examine and compare the science self-regulation skills of gifted and non-gifted students in this study. Survey design, one of the quantitative methods, was utilized in the research. The sample of the study consisted of 263 gifted students enrolled in science and art center and 482 non-gifted students located in the Eastern Anatolia Region of Turkey. Science Self-regulation Scale was used as a data collection tool in the research. Independent samples t-test and one-way analysis of variance were used in the analysis of the data. The findings showed that gifted and non-gifted students had high self-regulation skills towards science. In addition, it was found that although there was no statistically significant difference between the average scores of gifted female and male students on the overall scale, there was a significant difference in the other group. Moreover, while the difference between the mean scores obtained in the dimensions of Refinement, Time Organizing, Organizing, Help Seeking, Metacognitive Self-regulation, and Repetition was in favor of gifted students, it was in favor of non-gifted students regarding the mean scores of critical thinking and effort regulation dimensions. The conclusion and implication were discussed in line with these findings.Article Examining the Emotional Semantic Orientation of Gifted Students Towards the Flipped Learning Model(Springer, 2023) Nacaroglu, Oguzhan; Bektas, Oktay; Tuysuz, MustafaThe aim of this study was to examine the emotional semantic orientation of gifted students towards the flipped learning model (FLM). An explanatory sequential design, one of the mixed research methods, was utilized in this research. Participants were 53 gifted students, who continued their education in a Science and Art Center in the Eastern Anatolia Region, in the first semester of the 2019-2020 academic year. Participants stated the FLM to be fun, different, instructive, useful, advantageous, and flexible in terms of in-class practices. They also found the FLM to be fun owing to its features such as facilitating learning, being flexible, and providing opportunities for practice. Moreover, the participants regarded the FLM as fun, useful, advantageous, flexible, and effective in terms of out-of-class practices. Another result was that no significant difference was found between the emotional semantic orientations of the female and male gifted students in terms of in-class practices. However, in terms of out-of-class practices, there was a significant difference between the scores obtained from the answers given for the effective-ineffective adjective pair in favor of male participants, while there a significant difference between the scores obtained from the answers given for the fun-boring adjective pair in favor of female participants. Investigation of integrating hybrid learning approaches such as the FLM and evaluating students' cognitive and affective developments in other disciplines and subjects should be conducted to obtain more data on this approach.Article Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Fetemm ile İlgili Görüşlerinin İncelenmesi*(2020) Tuysuz, Mustafa; Boynukara, Zeynal; Deniz, Aslı NurAraştırmanın amacı fen bilgisi öğretmenlerinin FeTeMM eğitimi hakkındaki bilgi ve görüşlerinin araştırılması olarak belirlenmiştir. Çalışma nitel araştırma yöntemlerinden fenomenolojideseni ile gerçekleştirilmiştir. AraştırmanınörnekleminiVan İliMerkez ilçelerinde (Tuşba, İpekyolu ve Edremit) görev yapan 50 gönüllüFen Bilimleri öğretmeni oluşturmuştur.Araştırmada veriler, açık uçlu anket, yarı yapılandırılmış görüşme ve gözlem tekniği kullanılarak toplanmıştır. Verilerin analizi nitel analiz yöntemlerinden içerik analizi ile değerlendirilmiştir. Araştırma sonrasında bulgular kendilerine ait kategoriler altında kodlanarak belirtilmiştir. Çalışma sonucunda Fen Bilimleri öğretmenlerinin FeTeMM ile ilgili yeterli alan bilgisine sahip olmadıkları belirlenmiştir. Ayrıca öğretmenlerinFeTeMM eğitimini sınıf ortamlarında uygulamada zorluklar yaşadıklarıgözlenmiştir. FeTeMM eğitiminde öğretim yöntem/stratejileri kullanmada ve öğrencilerin değerlendirilmesinde Fen Bilimleri öğretmenlerinin çoğunun yeterli olmadıkları bulunmuştur. Çalışma ile ilgili öneriler tartışılmıştır.Article Hikâyelendirme Tekniği ile Desteklenen Argümantasyon Temelli Eğitim Kapsamında Öğretilen Sosyo-bilimsel Konuların 8. Sınıf Öğrencilerinin, Eleştirel Düşünme Becerilerine, Fene Karşı Tutumlarına ve Argümantasyon Seviyelerinin Gelişimlerine Olan Etkisinin İncelenmesi(2023) Tuysuz, Mustafa; Arslan, GülBu çalışmada ‘hikâyelendirme tekniği ile desteklenen argümantasyon temelli eğitim kapsamında öğretilen sosyo-bilimsel konuların sekizinci sınıf öğrencilerinin, eleştirel düşünme becerilerine, fene karşı tutumlarına ve argümantasyon seviyelerinin gelişimlerine olan etkisinin incelenmesi’ araştırılmıştır. Sosyo-bilimsel konu olarak hidroelektrik enerji santralleri, rüzgâr türbinleri ve nükleer enerji santrallerinin kurulmasının faydalı ve zararları yönleri ele alınmıştır. Araştırmada karma yöntem araştırmalarından yakınsayan paralel desen kullanılmıştır. Kolay ulaşılabilir örneklem grubunu Van İli Erciş İlçesine bağlı 2021-2022 eğitim öğretim yılında bir devlet ortaokulunda ve sekizinci sınıfta öğrenim gören toplamda 38 öğrenci oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak “Eleştirel Düşünme Eğilimi Ölçeği”, \"Fen ve Teknolojiye Yönelik Tutum Ölçeği” ve “Argümantasyon metinler” kullanılmıştır. Araştırma sonucunda sosyo-bilimsel konulara yönelik deney ve kontrol grubu öğrencilerinin ön test ve son test fene karşı tutum puan ortalamaları arasında anlamlı bir farkın olmadığı belirlenmiştir. Eleştirel düşünme beceri puanları arasında ise anlamlı bir fark tespit edilmiştir. Ayrıca bir başka sonuç olarak sosyo-bilimsel konuların hikâyelendirme yöntemi ile ele alınması öğrencilerin argümantasyon seviyelerinin gelişiminde pozitif yönde katkı sağladığı düşünülmektedir. Öğrencilerin argümantasyon seviyelerinin daha üst düzeyde gelişebilmesi için daha uzun süreli nitel çalışmalar gerçekleştirilebilir.Article Ortaokul Fen Bilimleri Ders Kitabında Yer Alan Etkinliklerin Çoklu Zekâ Türlerine Göre İncelenmesi(2024) Tanrıkulu, Ersin; Tuysuz, MustafaEğitimin tüm seviyelerinde bireyi merkeze alarak doğuştan gelen kapasitelerinin ve zekâlarının geliştirilmesi önemli görülmektedir. Bu bakımdan bilim insanları bireysel farklılıkları temele alan eğitim yaklaşımları üzerine araştırmalar yapmaktadır. Bu yaklaşımlardan birisi de son yıllarda popülaritesi artan çoklu zeka kuramı (ÇZK) temelli eğitim yaklaşımıdır. Bu yaklaşımın sınıf içerisinde etkili bir şekilde uygulanmasında yardımcı etmenlerden birisi de şüphesiz ders kitaplarıdır. Bu kapsamda, yapılan bu çalışmada Türkiye’de Millî Eğitim Bakanlığı tarafından yayınlanan ve 2022-2023 eğitim-öğretim döneminde kullanılan ders kitaplarının çoklu zeka kuramına göre uygunluğunun incelenmesi araştırılmıştır. Çalışmada betimsel tarama yöntemi kullanılmıştır. Araştırma yöntemi doğrultusunda, ortaokullarda 5., 6., 7. ve 8. sınıflarda fen bilimleri derslerinde tercih edilen ve yazılı ve basılı bir kaynak olan ders kitaplarında yer alan etkinlikler, ÇZK türlerine göre incelenmiş ve betimsel-doküman analizi yöntemi ile analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda ortaokul ders kitaplarında incelenen 164 etkinlikte 2844 ÇZK söylemi olduğu, ders kitaplarında 9 ÇZK türünün tümüne yönelik söylem olduğu belirlenmiştir. Araştırmada ayrıca ortaokul fen bilgisi ders kitaplarında%23,31 ile bedensel-kinestetik zekâ alanının en fazla değinilen ÇZK türü olduğu ve %0,27 ile varoluşçu ÇZK türünün en az değinilen zekâ alanı olduğu belirlenmiştir. Araştırmada somut bulgular doğrultusunda sonuçlar tartışılmıştır.Article Ortaokul Fen Bilimleri Ders Kitaplarında Yer Alan Etkinliklerin Stem Etkinliklerine Uygunluğuna Dair Öğretmen Görüşleri(2022) Tezcan, Gizem; Tuysuz, Mustafa; Oğuz, Elif Kaval2018 Fen Bilimleri Öğretim Programında, Mühendislik ve Tasarım becerileri ve Fen, Mühendislik ve Girişimcilik uygulamaları eklenmiştir. Bu durum STEM yaklaşımıyla ilişkilendirilerek ders kitabı etkinliklerinin uygulayıcısı öğretmenlerin, 2018-2019 eğitim öğretim yılında okutulan ortaokul fen bilimleri ders kitaplarındaki etkinliklerin STEM yaklaşımına uygunluğuna dair görüşleri incelenmiştir. Araştırmada nitel araştırma desenlerinden olgu bilim kullanılmıştır. 63 katılımcı fen bilimleri öğretmenine Açık Uçlu Anket Formu uygulanmış, 10 öğretmen ile yarı yapılandırılmış görüşmeler yapılmış ve bu gruptan gönüllü 3 öğretmenin ders kitaplarındaki etkinlikleri uyguladığı dersler yapılandırılmamış gözlem ile izlenmiştir. Öğretmenlerin STEM tanımını bildikleri, ders kitabı etkinliklerini derslerinde kullandıkları, ders kitabı etkinliklerini uygulamada kendilerini alan bilgisi ve pedagojik alan bilgisi olarak yeterli düzeyde buldukları görülmektedir. Öğretmenler ders kitabı etkinliklerini günlük yaşamla ilişkili ancak STEM etkinliklerine uygun olmadığını, disiplinler arası kavramsal entegrasyonu sağlamadığını, etkinlik değerlendirme sorularının kavramsal entegrasyonu ölçebilme düzeyinin yetersiz olduğunu belirtmişlerdir. Yapılandırılmamış gözlemlerde öğretmenlerin etkinlikleri disiplinler arası entegrasyonu sağlamadan sadece fen bilimlerine yönelik uyguladıkları görülmüştür. Öğretmenler, etkinliklerin uygulanabilirliği açısından ders saatlerinin uzatılması, laboratuvar koşullarının iyileştirilmesi, sınıf mevcutlarının azaltılması, ders kitaplarındaki etkinliklerin öğretim programına ve ders kazanımlarına uygun olarak güncellenmesini önermektedir.Article Ortaokul Fen Bilimleri Ders Kitaplarında Yer Alanetkinliklerin Stem Etkinlikleri Açısındanuygunluğunun İncelenmesi(2022) Tezcan, Gizem; Oğuz, Elif Kaval; Tuysuz, MustafaYenilenen 2018 fen bilimleri öğretim programında matematik, mühendislik ve teknoloji disiplinlerinin bütünleştirildiği görülmektedir. Bu durum STEM yaklaşımıyla örtüştürülerek, araştırmada 2018-2019 eğitim-öğretim yılında okutulan ortaokul fen bilimleri beş, altı, yedi ve sekizinci sınıf ders kitaplarında yer alan etkinliklerin STEM etkinliklerine uygunluğu incelenmiştir. STEM etkinliklerinde gerekli ölçütler; STEM disiplinlerini bütünleştirme, bilim temelli yaşam problemi, üst düzey bilişsel becerilerini ve 21. yüzyıl becerilerini içerme, etkinliğin uygulandığı öğretim yöntem–teknikleri ve etkinliğin sonunda bir ürün elde edebilme olarak belirlenmiştir. Araştırma alan araştırma desenlerinden betimsel tarama modeliyle yürütülmüştür. Veri toplama aracı olarak araştırmacılar tarafından geliştirilen STEM Etkinlik Analizi Ölçeği kullanılmıştır. Araştırmanın sonucunda disiplinlerarası bütünleştirmeyi sağlayan, bilim temelli yaşam problemi içeren etkinlik sayısı yetersiz bulunmuştur. Etkinliklerin genellikle bilişsel alan uygulama basamağında, deney yöntemi kullanılarak, problem çözme, eleştirel düşünme, yaratıcılık, girişimcilik ve üretkenlik gibi becerileri destekleyen etkinlik sayısı yetersiz ve etkinlikler sonunda bir ürün oluşturulmadığı görülmektedir. Etkinlik değerlendirme sorularında ise, soruların sonuç değerlendirme odaklı bilgi ve anlama düzeyinde olduğu, disiplinlerarası kavramsal bütünleştirmenin göz ardı edildiği görülmektedir.Article Özel Yetenekli Öğrenciler için Adlî Kimya Eğitimi(2019) Tüzün, Ümmüye Nur; Tuysuz, MustafaBu araştırmanın amacı öğretim ortamlarının farklılaştırılması-zenginleştirilmesinde argümantasyon eğitim modelinin spesifik birkonu olarak adlî kimya etkinliklerinde özel yetenekli bireylerin eleştirel düşünmelerinin geliştirilmesinde kullanımı olarakbelirlenmiştir. Araştırma 2017-2018 öğretim yılında Ankara’da özel yetenekli bireylerle eğitim yapan bir kurumda sekiz özelyetenekli bireyle nitel araştırma desenlerinden durum çalışması temelinde yürütülmüştür. Araştırmanın veri toplama aracı olarak yediadet adlî kimya etkinliğinin her birini argüman olarak yeniden kurgulatan öğretim dizini çalışma yaprakları ve katılımcı gözlemcigözlem notları kullanılmıştır. Veri toplama sürecinde öğrencileri birbirlerinin düşünme stratejilerini takip ederek her bir a dlî kimyaetkinliğini yürütmüşler ardından da etkinlikleri bireysel argümantasyonla yeniden kurgulamışlardır. Veriler içerik analiziyle vebetimlemelerle çözümlenmiştir. Araştırma sonucunda özel yetenekli öğrencilerin adlî kimya etkinliklerini argüman olarak yenidenkurgulayabildikleri bu sayede de eleştirel düşünmelerinin geliştiği bulunmuştur. Ayrıca araştırma sonucunda adlî kimyaargümantasyon-eleştirel düşünme entegreli bu farklılaştırma-zenginleştirme uygulamasıyla özel yetenekli bireylerin eğitmenleri içinde örnek bir model sunulmuştur.Article Özel Yetenekli Öğrencilerin Öğretmenlerinin Argüman Yapıları ve Düşünce Deneylerinin Değerlendirilmesi(2022) Tüzün, Ümmüye Nur; Tuysuz, Mustafa; Sardag, MetinBu çalışmanın amacı özel yetenekli öğrencilerin öğretmenlerinin düşünce deneyleri üzerinde argümantasyon sürecini deneyimlemeleri ve kendi düşünce deneylerini oluşturabilmelerini sağlayarak argüman ve düşünce deneyleri yapılarını incelemektir. Bu araştırma nitel araştırma desenlerinden durum çalışması temelinde yürütülmüştür. Ankara ilinde 2019-2020 öğretim yılında özel yetenekli öğrencilerin eğitimi alanında görev yapan 15 öğretmen çalışmanın örneklemini oluşturmaktadır. Çalışmada, düşünce deneylerini argüman olarak kurgulatan öğretim dizini çalışma yaprakları ve katılımcıların özgün düşünce deneylerini yapılandırdıkları çalışma yapraklarıyla veriler toplanmıştır. Toplanan veriler içerik analizi ile ele alınmıştır. Çalışmanın bulguları öğretmenlerin ürettiği argümanların %61,78’i üçüncü, dördüncü ve beşinci düzeylerde bulunduğu tespit edilmiştir. Tamamının %24.51’i ise beşinci düzey argümanlar olarak ele alınabilmektedir. Bu durum öğretmenler tarafından nitelikli argümanlar ürettiklerinin bir delili olarak gösterilebilir. Dahası, katılımcılar tarafından üretilen düşünce deneyleri bulguları ele alındığında ise bir öğretmen hariç çalışmaya katılan öğretmenlerin düşünce deneylerini başarılı bir şekilde yapılandırdıkları görülmektedir. Son olarak özel yetenekli bireylerin öğretmenlerinin düşünce deneylerini derslerine nasıl entegre edebileceğine yönelik çalışmaların yürütülmesi önerilmektedir.Conference Object Pre-Service Chemistry Teachers' Knowledge Regarding Laboratory Equipment and Their Functions(Elsevier Science Bv, 2011) Bektas, Oktay; Tuysuz, Mustafa; Kirbulut, Zubeyde Demet; Cetin-Dindar, AylaThe purpose of the current study was to investigate pre-service chemistry teachers' knowledge about chemistry laboratory equipments and their functions. The sample of this study consisted of eight pre-service chemistry teachers. Open-ended questions were used in this study. The findings of this study showed that most of the participants mentioned the erlenmeyer and thermometer as laboratory equipments when they were asked to write the equipments that they remembered. Additionally, it was seen that participants had difficulties in explaining the function of the equipments. This study concluded that pre-service chemistry teachers did not identify laboratory equipments and know their functions appropriately. (c) 2011 Published by Elsevier Ltd. Open access under CC BY-NC-ND license.Conference Object Pre-Service Chemistry Teachers' Understanding of Ionization and Dissolution(Elsevier Science Bv, 2011) Ekiz, Betul; Bektas, Oktay; Tuysuz, Mustafa; Uzuntiryaki, Esen; Kutucu, E. Selcan; Tarkin, AysegulThe purpose of this study was to find out pre-service chemistry teachers' explanations and representations regarding ionization and dissolution concepts. Data were collected through open ended questions from seven respondents. Findings indicated that only three participants agreed that solid AgCI partially dissolves in water. Moreover, only two of them drew this process at the microscopic level correctly. Similarly, three respondents accepted that solid NaCI dissolves in water not ionizes. Moreover, only two of them were able to draw this process at the microscopic level correctly. Finally, one participant stated that gaseous HCl ionizes in the water. Also, none of the participants represented this process correctly. (c) 2011 Elsevier Ltd. Open access under CC BY-NC-ND license.Conference Object Pre-Service Chemistry Teachers' Understanding of Phase Changes and Dissolution at Macroscopic, Symbolic, and Microscopic Levels(Elsevier Science Bv, 2011) Tuysuz, Mustafa; Ekiz, Betul; Bektas, Oktay; Uzuntiryaki, Esen; Tarkin, Aysegul; Kutucu, E. SelcanThe purpose of this study was to investigate how pre-service chemistry teachers use macroscopic, symbolic, and microscopic levels and how they integrate teaching strategies at these three levels while instructing phase changes and dissolution. Also, their opinions on the importance of using these three levels in their instructions were examined. The participants were seven pre-service chemistry teachers. Data were collected using open ended questions. Results indicated that pre-service chemistry teachers generally used demonstration, experimentation, and lecturing at macroscopic level. Although they believed that the use of the three levels promotes meaningful learning, they had some difficulties in integrating these levels with the contents during instruction. (c) 2011 Elsevier Ltd. Open access under CC BY-NC-ND license.Article Pre-Service Physics and Chemistry Teachers' Conceptual Integration of Physics and Chemistry Concepts(Eurasia, 2016) Tuysuz, Mustafa; Bektas, Oktay; Geban, Omer; Ozturk, Gokhan; Yalvac, BugrahanThis study examines the pre-service teachers' opinions about conceptual integration (CI) and their understanding of it. A qualitative phenomenology design was used in the study. Data was collected through in-depth semi-structured interviews comprising ten guiding questions. Three pre-service physics and three pre-service chemistry teachers participated conveniently in the study. While the pre-service chemistry teachers took a course regarding the CI explicitly taught, the pre-service physics teachers were not subjected to any information relating to the CI in their course. Data was analyzed by forming the codes and themes. Generally speaking, while the pre-service chemistry teachers think that physics concepts should be used in the chemistry lessons, the preservice physics teachers believe that these two subjects' concepts generally are not related to each other. Moreover, the participants had some difficulties in understanding the CI between physics and chemistry concepts. The possible implication for science teacher education and research is discussed.Conference Object What Is the Motivation Difference Between University Students and High School Students(Elsevier Science Bv, 2010) Tuysuz, Mustafa; Yildiran, Demet; Demirci, NilgunRecent years, it has been seen that affective variables are needed to be considered for better science learning. One of the valuable affective variables is the motivation. Motivation itself is an important factor that increases students' achievement. Because of this finding, in this study motivation of students in high school and in universities are investigated to compare how the students' motivation is changing when they choose a science area for studying in the universities. It was found that university students are more motivated to science when compared to high school students. (C) 2010 Elsevier Ltd. All rights reserved.