Browsing by Author "Uzun, Yusuf Barış"
Now showing 1 - 4 of 4
- Results Per Page
- Sort Options
Master Thesis The Effect of Undergraduate Program on Music Teachers' and Prospective Music Teachers' Self-Efficiency(2023) Azbağ, Diyar; Uzun, Yusuf BarışBu araştırma, 2006 ve 2018 yıllarında yürürlüğe giren müzik öğretmenliği lisans öğretim programlarının; öğretmen ve öğretmen adaylarının müzik öğretimine yönelik öz yeterlilik düzeylerine etkisinin incelenmesi amacıyla yapılmıştır. Eğitim fakültelerinin müzik öğretmenliği lisans programı çeşitli sebeplerle farklı zamanlarda revize edilmiş ve program içeriğinde bazı değişiklikler yapılmıştır. Bu değişikliklerin Milli Eğitim Geliştirme Projesi çerçevesinde, eğitim fakültelerindeki ders programlarının çağdaş eğitimin gerekliliklerine uyulması amacıyla yapıldığı, ancak her yeni düzenlemenin de kendi içinde yeni eksiklikler veya problemler barındırabileceği düşünülmektedir. Tarama modelinde yapılan bu çalışmanın evrenini; üniversitelerin eğitim fakültelerine bağlı güzel sanatlar eğitimi bölümü müzik eğitimi anabilim dallarından mezun öğretmenler ve hali hazırda öğrenim görmekte olan dördüncü sınıf müzik öğretmen adayları, örneklemini ise Türkiye'nin dört farklı bölgesinden seçilen Marmara Üniversitesi, Gazi Üniversitesi, Trabzon Üniversitesi ve Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi'nin Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Müzik Öğretmenliği Anabilim Dalı'ndan mezun müzik öğretmenleri ve halen öğrenim görmekte olan dördüncü sınıf öğretmen adayları oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak; Özmenteş (2011) 'Müzik Öğretimine Yönelik Öz Yeterlik Ölçeği' ve araştırmacı tarafından oluşturulan 'Kişisel Bilgi Formu' kullanılmıştır. Araştırmanın problem cümlesi, 'müzik öğretmenlerinin ve öğretmen adaylarının müzik öğretimine yönelik öz yeterlilik düzeyleri lisans eğitimi aldıkları öğretim programına göre ve bazı demografik değişkenlere göre farklılık göstermekte midir' olarak belirlenmiştir. Araştırma sonunda: 2006 öğretim programından mezun müzik öğretmenlerinin müzik öğretimine yönelik öz yeterlik puan ortalamalarının, 2018 öğretim programından mezun olmuş öğretmenlere ve halen öğrenim görmekte olan dördüncü sınıf öğretmen adaylarına göre daha yüksek olduğu sonucuna varılmıştır. Anahtar sözcükler: Lisans programı, müzik eğitimi, öz yeterlik.Master Thesis Evaluation of the Music and Game Course Teaching Program Applied in Special Education Practice Schools(2024) Dönmez, Okan; Uzun, Yusuf BarışBu araştırmanın amacı, 2023-2024 eğitim öğretim yılında Özel Eğitim Uygulama Okulları'nda uygulanan Müzik ve Oyun dersi öğretim programının müzik öğretmenleri tarafından değerlendirilmesini belirlemek olmuştur. Araştırmada nicel araştırma yöntemlerinden genel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubu küme örnekleme yöntemi ile belirlenmiş ve bu doğrultuda Özel Eğitim Uygulama Okulları'nda görev yapan müzik öğretmenlerinden 242 kişilik bir çalışma grubu oluşturulmuştur. Veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından geliştirilen Müzik ve Oyun dersi öğretim programı değerlendirme ölçeği kullanılmıştır. Ölçeğin geliştirilmesi sürecinde literatür taraması yapılmış, madde havuzu oluşturulmuş, uzman görüşleri alınmış ve oluşan taslak form son haline getirildikten sonra uygulama gerçekleştirilmiştir. Ölçek geliştirme aşamasının ardından araştırmanın birinci alt problemine yönelik olarak betimsel istatistikler, ikinci alt problemine yönelik olarak bağımsız örneklemler için t-testi, üçüncü ve beşinci alt problemlerine yönelik olarak Kruskal-Wallis H testi ve dördüncü alt probleme yönelik olarak tek yönlü varyans analizi (ANOVA) gerçekleştirilmiştir. Çok değişkenli normallik analizinde R paketlerinden MVN, açımlayıcı ve doğrulayıcı faktör analizlerinde bir R paketi olan lavaan, path diyagramının çizilmesinde ve güvenirlik analizinde R paketlerinden semTools, paralel analiz ve Hull yöntemi için EFAtools paketi kullanılmış ve hipotez testlerinde de SPSS yazılımı kullanılmıştır. Araştırma sonucunda; öğretmenlerin görev yapılan kademe ve mezun olunan fakülte/bölüm değişkenine göre değerlendirmelerinin benzer olduğu, görevdeki hizmet süresi ve mezuniyet yılı değişkenine göre görevde yeni olan öğretmenlerin tecrübeli öğretmenlere göre programı daha olumlu değerlendirdikleri sonucuna ulaşılmıştır. Araştırmanın diğer sonuçlarına bakıldığında programın; ders etkinliklerinin kazanımlarla uyumluluk göstermediği, hedef ve kazanımlarının öğrenci ihtiyaçlarına uygun olmadığı ve 1 ders yılı içerisinde uygulanamayacağı sonuçlarına ulaşılmıştır. Ayrıca ölçek puan ortalamasının orta düzeyin altında olması sebebiyle programın güncellenebileceği sonucuna ulaşılmıştır.Master Thesis Music Teacher Candidates' Motivations for Instrument Lesson and Their Individual Instrument Study Habits(2020) Barlık, Mert Ozan; Uzun, Yusuf BarışBu araştırma, müzik öğretmeni adaylarının bireysel çalgı çalışma alışkanlıkları ile çalgı dersine yönelik motivasyonlarının düzeylerini, birbirleriyle ve farklı demografik değişkenler ile olan ilişkilerini belirleme amacı taşımaktadır. Araştırmanın örneklemini Türkiye'nin farklı bölgelerinden seçilen 4 farklı üniversitenin müzik öğretmenliği anabilim dallarında 3. ve 4. sınıflarda öğrenim görmekte olan öğretmen adayları oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak 'Bireysel Çalgı Çalışma Alışkanlıkları Ölçeği' ve 'Çalgı Dersine Yönelik Motivasyon Ölçeği' ve araştırmacı tarafından oluşturulan 'Kişisel Bilgi Formu' kullanılmıştır. Elde edilen verilerin çözümlenmesinde Frekans ve Yüzde Dağılımları, Korelasyon, Bağımsız Gruplar T-Testi ve Tek Yönlü Varyans Analizi (ANOVA) tekniklerinden faydalanılmıştır. Yapılan analizler sonucunda öğretmen adaylarının bireysel çalgı çalışma alışkanlıkları ile çalgı dersine yönelik motivasyonları arasında anlamlı ilişkiler saptanmıştır. Adayların bireysel çalgı çalışma alışkanlıkları düzeylerinde bazı çalgı gruplarına, çalışma ortamlarına ve çalışırken uyguladıkları yöntemlere göre, ayrıca adayların çalgı dersine yönelik motivasyon ölçeği alt boyutlarından elde edilen puanlarda sınıf düzeyine, çalışma ortamlarına ve çalışırken uyguladıkları yöntemlere göre farklılıklar bulunduğu saptanmıştır.Article Müzikal Performans Kaygısıyla Başa Çıkmada Kullanılan Bilişsel Stratejiler(2023) Sehrıbanoglu, Sanem; Otacıoğlu, Ayşe Sena Gürşen; Uzun, Yusuf BarışSahne performansının olduğu her alanda heyecan, gerek izleyici gerekse icracı kişi veya topluluk için performans anının olmazsa olmaz bir bileşenidir. İyi ve etkili bir performans için olması gerektiği ve hatta heyecansız bir performansın yeterince verimli olmayacağı düşünülmekle beraber bu durum istenmeyecek düzeyde belirdiğinde sanatçının performansını olumsuz şekilde etkileyebilmektedir. Bu çalışmada, müzik icra eden bireylerin performans kaygı düzeyleri ile kaygıyla başa çıkmada kullandıkları bilişsel stratejiler arasındaki ilişkilere yer verilmiştir. Araştırmaya Türkiye'nin birçok ilinden yüz yüze ya da çevrimiçi olanaklarla ulaşılan sanatçı, akademisyen, öğretmen ve öğrenci olmak üzere 346 müzisyen gönüllü olarak katılmıştır. Veri analizinde yapılan korelasyon, bağımsız gruplar T-testi ve tek yönlü Varyans Analizi (ANOVA) sonuçlarına göre müzisyenlerin başa çıkma stratejileri ile kaygı düzeyleri arasında ilişki bulunduğu ve ayrıca kullanılan stratejilerin bazı değişkenlere göre farklılık gösterdiği saptanmıştır.