Browsing by Author "Yamaç, Kerem"
Now showing 1 - 2 of 2
- Results Per Page
- Sort Options
Article İlköğretim 7. Sınıf Öğrencilerinde Doğrusal Denklemler Konusundaki Kavram Yanılgıları ve Güçlüklerin Gözlenme Sıklığı (VAN İli Örneği)(2019) Cancan, Murat; Yamaç, Kerem; Kalaç, Senem; Bılgın, Enes AbdurrahmanBu araştırmanın temel amacı, 7. sınıf öğrencilerinin “doğrusaldenklemler” konusuna yönelik sahip oldukları kavram yanılgılarının vegüçlüklerin seçilen çalışma grubundaki gözlenme oranının ortayakonmasıdır. Araştırma 2015-2016 eğitim öğretim yılında Van’ın merkezilçelerine (Edremit, Tuşba, İpekyolu) bağlı 6 okulda okuyan 515 öğrenciile yürütülmüştür. Araştırmada ilgili literatür kapsamında kavramyanılgıları belirlenmiş ve uzman görüşü alınarak çoktan seçmeli 8maddeden oluşan Teşhis Testi geliştirilmiştir. Testin madde analizleriyapılarak ortalama güçlük değeri 0,51 ortalama ayırt edicilik ise 0,57olarak elde edilmiştir. Güvenirlik analizi ise 70 kişilik bir öğrenci grubuile gerçekleştirilmiş ve Cronbach Alfa katsayısı .76 olarak eldeedilmiştir. Teşhis Testi yardımıyla toplanan verilere frekans analiziyapılmıştır. Elde edilen bulgular ışığında öğrencilerin %23’ünde deuzaklığın negatif olabileceği yanılgısına rastlanırken, %23.1’inde isenoktaları koordinat sistemi ve eksenlerde gösterme konusunda zorlukyaşadığı söylenebilir. Diğer taraftan öğrencilerin %21.6’sının sıralıikililer konusunda öğrenme güçlüğüne sahip oldukları görülmüştür.Öğrencilerin % 30,7 sinin grafik okuma konusunda güçlük yaşandıklarıve %23.7’sinin denklemler, tamsayılar konularında eksik bilgiye sahipoldukları görülmektedir. %44.5 gibi büyük bir bölümü ise denklem kavramı ve doğrusal denklem konusunda hem zorluk yaşamakta hemde öğrencilerin kavram yanılgısına sahip oldukları görülmektedir.Öğrencilerin denklem konusuyla ilgili kavram yanılgılarının gelenekselyollar yerine matematik dersi öğretim programında belirtildiği üzereöğrenci merkezli yaklaşımlar kullanıldığında öğrencilerin sürece dahilolması sağlanarak öğrenme engellerinin giderilebileceğidüşünülmektedir.Doctoral Thesis Numerical Solutions of Singularly Perturbed Reaction-Difussion Type Problem(2019) Yamaç, Kerem; Erdoğan, FevziBu tezde, reaksiyon-difüzyon tipli, ikinci mertebeden singüler pertürbe özellikli sınır değer problemleri ele alındı. İlk önce lineer durumdaki problem, daha sonra lineer olmayan (yarı-lineer) problem ve son olarak lineer gecikmeli problem ele alınmıştır. Ele alınan her üç denklem sınıfında da öncelikle sürekli problemin özellikleri verilmiş, daha sonra pertürbe teorisi ve kuadratür formülleri yardımıyla sonlu fark şemaları oluşturulmuştur. Bu problemlerin her biri için uygun Numerov metoduna dayalı fark şemaları verilmiştir. Fark şemalarının kararlılığı incelenmiş, hata analizleri yapılmıştır. Bütün bu teorik çalışmalar literatür örnekleriyle desteklenmiş, nümerik sonuçlar çözüm eğrileri ile tablolar halinde sunulmuştur. Anahtar kelimeler: Düzgün yakınsaklık, Gecikmeli diferensiyel denklemler, Numerov metodu, Sınır katmanları, Shishkin şebeke, Singüler pertürbe problemleri, Sonlu fark şeması.