Browsing by Author "Yeşilyurt, Mustafa"
Now showing 1 - 8 of 8
- Results Per Page
- Sort Options
Master Thesis A Meta-Analysis of the Effects of Laboratory Based Teaching on Students' Success(2014) Yılmaz, Figen Demirtaş; Yeşilyurt, MustafaBu araştırmanın temel amacı, meta analiz yöntemini kullanarak fen eğitiminde laboratuvar destekli öğretim yöntemi ile öğrenci başarısı arasındaki ilişkiyi ortaya koymaktır. Bu araştırma, Türkiye'de 2000-2012 yılları arasında fen eğitiminde laboratuvar destekli öğretim yönteminin öğrenci başarısı üzerindeki etkisini inceleyen çalışmaları bir araya getirmiştir. Bu çalışmada 1 adet doktora tezi, 17 adet yüksek lisans tezi, 10 adet makale ve 2 adet bildiri meta analiz yöntemi ile birleştirilmiştir. Araştırma sonucunda, laboratuvar destekli öğretimin akademik başarıyı, +2,8729 büyüklüğünde etkilediği bulunmuştur. Thalheimer ve Cook tarafından yapılan sınıflandırmaya göre, laboratuvar destekli öğretimin akademik başarıyı muazzam (huge) düzeyde etkilediği görülmektedir. Anahtar kelimeler: Meta- Analiz, Laboratuvar Destekli Eğitim, Fen Eğitimi.Article İlköğretim Fen Laboratuarı İçin Tutum Anketi Geliştirilmesi ve Uygulanması(2005) Temur, Atilla; Kurt, Turgut; Yeşilyurt, MustafaBu çalışmada bir tutum anketi geliştirilerek öğrencilerin fen laboratuarına olan ilgi ve tutumlarının tespit edilmesine çalışılmıştır. Van ilinde üç ilköğretim kurumunda yürütülmekte olan fen laboratuar uygulamalarında öğrenci başarısını artırmaya yönelik hazırlanan fen laboratuar uygulamalarına paralel olarak tutum araştırması tamamlanmıştır. Örneklemden 30 öğrenci ile mülakat yürütülerek bulgular desteklenmiş ve tartışmalar gerçekleştirilmiştir. İlköğretimde öğrencilerin fen laboratuarına karşı olumlu tutum geliştirdikleri sonucuna ulaşılmıştır. Öğrencilerin fen laboratuarına olan ilgilerinin geliştirilebileceği düşüncesiyle bazı öneriler sunularak çalışma tamamlanmıştır.Article İlköğretim Fen Laboratuvarı İçin Tutum Anketi Geliştirilmesi ve Uygulanması(2004) Kurt, Turgut; Yeşilyurt, Mustafa; Temur, AtillaBu çalışmada bir tutum anketi geliştirilerek öğrencilerin fen laboratuarına olan ilgi ve tutumlarının tespit edilmesine çalışılmıştır. Van ilinde üç ilköğretim kurumunda yürütülmekte olan fen laboratuar uygulamalarında öğrenci başarısını artırmaya yönelik hazırlanan fen laboratuar uygulamalarına paralel olarak tutum araştırması tamamlanmıştır. Örneklemden 30 öğrenci ile mülakat yürütülerek bulgular desteklenmiş ve tartışmalar gerçekleştirilmiştir. İlköğretimde öğrencilerin fen laboratuarına karşı olumlu tutum geliştirdikleri sonucuna ulaşılmıştır. Öğrencilerin fen laboratuarına olan ilgilerinin geliştirilebileceği düşüncesiyle bazı öneriler sunularak çalışma tamamlanmıştır.Article İlköğretimde Taşımalı Eğitim Araştırması Van İl Merkezi Örneği(2007) Yeşilyurt, Mustafa; Tozlu, Necmettin; Uçak, Ayşe; Sezer, Dilek; Orak, SalimTaşımalı ilköğretim uygulaması; nüfusu az ve dağınık yerleşim birimlerindeki zorunlu öğrenim çağındaki çocukların, merkezi okullara günübirlik taşınmaları suretiyle yapılan uygulamadır. Bu araştırmanın amacı, taşımalı ilköğretim uygulamasına ilişkin yönetici, öğretmen ve öğrenci görüşlerini ortaya koymaktır. Araştırmanın evrenini, 2004–2005 Eğitim-Öğretim Yılı’nda Van İl merkezinde görev yapan okul yöneticileri, öğretmenler ve ilköğretim 2. kademe taşımalı öğrenciler oluşturmaktadır. Van İl merkezinde araştırmaya, 16 yönetici, 157 öğretmen ve 350 öğrenci olmak üzere toplam 523 denek katılmıştır. İstatistikî verilerden elde edilen bilgilere göre, 1990–1991 Eğitim- Öğretim Yılı’nda 9 İl’de başlatılan taşımalı ilköğretim uygulaması her yıl arttırılarak yaygınlaştırılmıştır. Ulaşılan sonuçlar ve önerilerin sunumu ile çalışma tamamlanmıştır.Article Kavram Çarkı Diyagramının Öğrenme Başarısına Etkisi(2010) Yeşilyurt, Mustafa; Keser, Ömer Faruk; Ermiş, Ferhat; Orak, SalimBu çalışma; kavram çarkının, ilköğretim 7. sınıf öğrencilerinin “kuvvet ve hareket” konusunu öğrenmedeki başarılarına olan etkisini tespit etmek amacıyla yapılmıştır. Bunun için çalışmada, deney ve kontrol gruplu yarı deneysel yöntem kullanılmıştır. Araştırma, 4 farklı ilköğretim okulunda öğrenim gören toplam 372 öğrenci ile yapılmıştır. Kontrol grubundaki öğrenciler (N=189), konuyu, yapılandırmacı öğretim programında öngörülen etkinlikler kapsamında öğrenirken, deney grubundaki öğrenciler (N=183), yapılandırmacı öğrenme etkinliklerinin yanında kavram çarkı tekniğini de kullanarak konuyu öğrenmeye çalışmışlardır. Öğrencilerin konu ile ilgili bilgileri, “Kuvvet ve Hareket Başarı Testi” ile ölçülmüştür. Elde edilen veriler, t-testi kullanılarak çözümlenmiş ve böylelikle, deney grubundaki öğrencilerin kontrol grubundaki öğrencilere göre daha çok başarılı oldukları sonucuna ulaşılmıştır.Article Matematik Öğretiminde Kullanılan Dile İlişkin Öğrenci Görüşleri(2007) Yeşilyurt, Mustafa; Aydın, SinanMatematik, eğitim ve öğretimin en önemli temel alanlarından biridir. Dil ise iletişim sağlamada kullanılan, sosyal hayatın en önemli öğelerinden biridir. Matematiği anlamak ve anlatmak dili iyi bilmeyi ve kullanmayı gerektirir. Özellikle, dili yeni öğrenme ve geliştirme aşamasında olan ilköğretim birinci kademe öğrencileri için matematikte dil kullanımı çok daha fazla önem arz eder. Buda bu dersi öğreten öğretmenlerin dili kullanma konusunda ne kadar donanımlı olmaları gerektiği sonucunu ortaya çıkarır.Bu araştırmada, ilköğretim matematik öğretmenliği birinci sınıf öğrencileri ile mezuniyet aşamasındaki dördüncü sınıf öğrencilerinin matematik öğretiminde dile ilişkin görüşleri arasındaki farklar, “matematik öğretiminde dil” ölçeği kullanılarak t-testi yardımıyla karşılaştırılmıştır. Grupların, matematik öğretiminde dil kullanımı puanları birinci sınıf öğrencileri lehine farklılık göstermiştir. Araştırmanın verileri Yüzüncü Yıl Üniversitesi İlköğretim bölümü Matematik Anabilim Dalında okuyan öğrenciler ile yapılan çalışmadan elde edilmiştir.Master Thesis Performing the Laboratory Activities Concerning the Matter and Heat Section in the New Programme According To Multi Intelligence Theory(2008) Sezer, Dilek; Yeşilyurt, MustafaYapılandırmacı Öğrenme Kuramı, öğrencinin bilgiyi birinci elden alarak zihinlerinde yapılandırması demektir. Çoklu Zeka Kuramı, her bireyin farklı zeka çeşitlerine sahip olduğunu ve bu zeka türlerinin geliştirilebileceğini savunur.Bu çalışmanın amacı, ilköğretim okullarında uygulanmakta olan yeni programda çoklu zeka kuramına dayalı etkinliklerin madde ve ısı konusundaki laboratuar uygulamaları üzerine etkilerini araştırmaktır. Van ilinde bulunan bir ilköğretimde deney ve kontrol grupları önceden belirlenmiştir. Gruplara ön test uygulandıktan tam bir ay sonra da son test uygulanmıştır. Deney grubundaki öğrencilere kontrol grubundan farklı olarak çoklu zeka anketi uygulanmış daha sonra öğrenciler deney gruplarına ayrılmıştır. Bu uygulamadan sonra mülakat yapılarak öğrencilerin görüşleri alınmıştır.Veriler SPSS paket programı ile analiz edilmiştir. Buna bağlı olarak çeşitli bulgulara ulaşılmıştır. Deney grubu ile kontrol grubu arasında anlamlı bir fark bulunmuştur. Çalışmanın sonuçları tartışılmış ve problem çözümü için bazı önerilerde bulunulmuştur.Anahtar kelimeler: Fen eğitimi, Çoklu zeka kuramı, Yapılandırmacı öğrenme kuramı, Laboratuar, Madde ve ısıMaster Thesis Testing the Effects of Students' Attitude Toward the Lesson Based on Computer Aided Teaching in the Field of Physics Chemistry Biology and Mathematics by the Method of Meta Analysis(2011) Acar, Sinur; Yeşilyurt, MustafaÜlkemizde bilgisayar destekli öğretimin etkililiği üzerine gerçekleştirilen araştırma sayısı her geçen gün artarak devam etmekte, literatürde birbirinden bağımsız ve farklı sonuçlara ulaşmış birçok araştırmaya rastlanmaktadır. Bu bilgi yığını içerisinde araştırmaların sonuçlarının hedef kitleye ulaşmasında sıkıntılar yaşanmaktadır. Bu birbirinden bağımsız çalışmaları bir çatı altında derleyen, çalışmaların verilerini birleştirerek örneklemi arttıran ve bu örneklem üzerinden daha genel yorumlar yapan meta analiz yöntemi bu sıkıntıları ortadan kaldıran bir yöntem olarak karşımıza çıkmaktadır. Bu çalışmada, 2002?2011 yılları arasında fizik, kimya, biyoloji ve matematik alanları eğitiminde yapılmış, bilgisayar destekli öğretimin tutuma etkisinin, geleneksel yöntem ile karşılaştırıldığı nicel çalışmalar incelenmiştir. Konu ile ilgili 142 yüksek lisans ve doktora, 45 makale ve bildirinin bulunduğu çalışma havuzundan dahil edilme kriterlerine uygun 56 adet çalışma meta analiz yöntemiyle birleştirilmiştir. 4761 tane deneğin örneklemi oluşturduğu 78 tane veri meta analiz yöntemi ile birleştirilmiş ve toplam etki büyüklüğü hesaplanmıştır.Araştırma sonucunda, bilgisayar destekli öğretim yönteminin tutuma olan etki büyüklüğü 0,2627 olarak bulunmuştur. Bulunan değerin, Thalheimer ve Cook tarafından yapılan sınıflandırmaya göre küçük (small) etkiye sahip olduğu görülmüştür. Fizik, kimya, biyoloji ve matematik alanları eğitiminde bilgisayar destekli öğretimin öğrencilerin derse karşı tutumları üzerinde geleneksel yöntemle karşılaştırıldığında bilgisayar destekli öğretim lehinde bir etkisi olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Ulaşılan sonuçlar doğrultusunda uygulamaya ve araştırmacılara yönelik önerilerde bulunulmuştur.Anahtar kelimeler: Fizik Eğitimi, Kimya Eğitimi, Biyoloji Eğitimi, Matematik Eğitimi. Bilgisayar Destekli Eğitim, Meta Analiz, Tutum.