Сovid-19 Pandemi Döneminde Rusça Dersleri Özelinde Uzaktan Öğretim Programının Analizi: Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Örneği

No Thumbnail Available

Date

2021

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Abstract

Türkiye Cumhuriyeti Sağlık Bakanlığı verilerine göre Türkiye'de ilk Covid-19 vakası 11.03.2020'de görülmüştür. Türkiye salgın nedeniyle öncelikli halk sağlığı önlemlerini uygulamaya koymuştur. Bu bağlamda, devlet ve vakıf üniversitelerinde üç hafta, ilk ve orta okullarda bir hafta süreyle eğitime ara verilmesi, ileride ise eğitime uzaktan devam edilmesi kararlaştırılmıştır. Karar 16.03.2020 tarihinde yürürlüğe girmiştir. Anılan tarihten itibaren eğitim-öğretim faaliyetleri üniversite senatolarında alınan kararlar çerçevesinde internet üzerinden senkron ve asenkron olarak yürütülmektedir. Uzaktan eğitim sistemi altyapısına sahip olan Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi’nde alınan önlemlerin uygulanması bağlamında senkron ve asenkron derslerin anında düzenlenmesi mümkün olmuştur. VYYÜ Edebiyat Fakültesi ve Turizm Fakültesi'nde seçmeli yabancı dil statüsünde Rusça dersleri senkron ve asenkron olarak kesintisiz gerçekleştirilmiştir. Bu çalışmada, VYYÜ tarafından pandemi sırasında yürütülen eğitim faaliyetleri kapsamında, 2019-2020 (bahar) ve 2020-2021 (güz) akademik yıllarında asenkron / senkron yürütülen Rusça derslerinin verimliliğini, öğrencilerin süreçte karşılaştıkları zorlukları ve öğrencilerin uzaktan öğrenim sürecindeki uyum mekanizmalarını ve başarılarını belirlemeye imkân tanıyan veri analizi anketi yapılmıştır. Çalışmanın amacı, uzaktan eğitim sürecinde öğrencilerin Rusça derslerine adaptasyonunu ve başarısını etkileyen faktörleri belirlemektir. Ayrıca yazar, öğrencilerin kayıtlı oldukları bölümlerin genel derslerinin ve seçmeli Rusça derslerinin demografik özelliklere göre farklılaşıp farklılaşmadığını belirlemeyi amaç edinmiştir. Araştırma sonucunda elde edilen bulguların analizi IBM SPSS programı V22.0 sürümü ile yapılmıştır.

Description

Keywords

Eğitim, Eğitim Araştırmaları

Turkish CoHE Thesis Center URL

WoS Q

N/A

Scopus Q

N/A

Source

Yüzüncü Yıl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi

Volume

0

Issue

Van Özel Sayısı

Start Page

883

End Page

906
Google Scholar Logo
Google Scholar™