Investigation of the Effect of Developed Exercises and Re-Software on Distance Education Students' Success in Mathems and Their Motivations for Mathematics Learning

No Thumbnail Available

Date

2022

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Abstract

Günümüz öğrencileri, teknolojinin yoğun olarak kullanıldığı bir dönemde büyümektedirler. Geleneksel öğretim yöntemleri bu neslin beklentilerini istenilen düzeyde karşılayamamaktadır. Matematik dersi genel olarak soyut kavramlardan oluştuğundan dolayı öğrenciler matematik kavramlarını anlamakta zorluk yaşayabilmekte ve bunun neticesinde matematiğe korkuyla yaklaşabilmektedirler. Bilgisayar yazılımları, belirli öğrenme hedefleri olan fen, matematik, dil ve bilgisayar bilimleri gibi çeşitli bilgi alanlarında hem çocukların hem de yetişkinlerin başarı düzeylerini yükseltmede etkili olmuştur. COVID-19 pandemisinde ve bulunduğumuz bilgi çağında zaman ve mekân kısıtlaması olmayan, öğrenci merkezli ve düşük maliyetli uzaktan eğitim sisteminin etkili kullanılabilmesi önem taşımaktadır. Dünya genelinde yapılan araştırmalara göre öğrenciler önemli bir geçiş konusu olan ondalık gösterimler konusunu öğrenmede güçlük yaşamaktadırlar. Bunların neticesinde günlük hayatta sıkça karşılaştığımız, matematik düşünme becerilerini güçlendiren, önemli bir geçiş konusu özelliği taşıyan ondalık gösterim konusunun öğrencilerin zihinlerinde tamamen yer edebilmesine olanak sağlayacak ve pandemi sürecinde öğrencilerin derse ilgisini ve motivasyonunu arttıracak bir alıştırma ve tekrar yazılımı geliştirilmiş ve öğrencilerin matematik başarıları ve matematik öğrenmeye yönelik motivasyonları incelenmiştir. Araştırmada nicel araştırma yöntemlerinden tip 1 geliştirme ve tasarım araştırması kullanılmıştır. Çalışma grubunu 6. sınıfta öğrenim gören 20 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmanın veri toplama araçları 'Matematik Öğrenmeye Yönelik Motivasyon Ölçeği' ve araştırmacı tarafından geliştirilen 'Ondalık Gösterimler' başarı testidir. Elde edilen bulgulara göre geliştirilen yazılımın matematik başarısına ve matematik öğrenmeye yönelik motivasyona anlamlı düzeyde etkili olduğu görülmüştür.
Today's students are growing up in a time when technology is used intensively. Traditional teaching methods cannot meet the expectations of this generation at the desired level. Mathematics lessons generally consist of abstract concepts. Therefore, students may have difficulties in understanding the concepts of mathematics and as a result, they may approach mathematics with fear. Computer software has been effective in raising the achievement levels of both children and adults in various knowledge areas with specific learning goals such as science, mathematics, language and computer science. In the COVID-19 pandemic and in the information age we are in, it is important to effectively use the student-centered and low-cost distance education system that has no time and place restrictions. Therefore, it is necessary to increase the motivation of students in the digital education world by gamifying the lessons in the distance education process. According to studies conducted around the world, students have difficulties in learning about decimal notations, which is an important transitional subject. For these reasons, an exercise and repetition software has been developed that will allow the decimal notation subject, which we frequently encounter in daily life, to strengthen mathematical thinking skills, and which is an important transitional subject, to be fully embedded in the minds of students and to increase students' interest and motivation in the course during the pandemic process. motivations were studied. Type 1 development and design research, which is one of the quantitative research methods, was used in the research. The study group consists of 20 students studying in the 6th grade. Data collection tools of the research are 'Motivation Scale for Learning Mathematics' and 'Decimal Notations' achievement test developed by the researcher. According to the findings, it was seen that the software developed was significantly effective on mathematics achievement and motivation towards learning mathematics.

Description

Keywords

Eğitim ve Öğretim, Matematik, Education and Training, Mathematics

Turkish CoHE Thesis Center URL

WoS Q

Scopus Q

Source

Volume

Issue

Start Page

End Page

90

Collections

Google Scholar Logo
Google Scholar™