Karışımlı Model Analiz Tekniğinin Eğitim Bilimleri Araştırmalarında Uygulanabilirliği Üzerine Bir Araştırma Örneği
No Thumbnail Available
Date
2006
Authors
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Abstract
Araştırmada karışımlı model (mixture model) analiz tekniğinin eğitim bilimlerine yönelik araştırmalarda uygulanabilirliği ele alınmıştır. Araştırmada 2005-2006 öğretim yılı için Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Beden Eğitimi ve Spor Öğretmeliği Bölümü yetenek sınavına katılan 643 aday çalışma grubunu oluşturmuştur. Araştırma verileri yapılandırılmış görüşme tekniği ile toplanmıştır. Katılımcıların AOÖBP, cinsiyet, baba mesleği, anne mesleği, yaşanılan bölge, öğrenim görülen lise türü gibi bireysel özelliklerini ortaya koyan değişkenlerin ÖSS puanını etkileme düzeyi Türkiye'de eğitim bilimleri için yeni sayılabilecek gözlenemeyen sınıf (latent class) ve karışımlı model analiz teknikleriyle çözümlenmiştir. Araştırma sonucunda oluşan beş alt sınıfta, söz konusu değişkenlerin her birinin farklı her bir alt sınıfta, farklı yön ve düzeyde etkili olduğu ayrıca her bir değişkenin birbirleri üzerinde de belli düzeylerde etki unsuru oldukları gözlenmiştir.
Description
Keywords
Eğitim, Eğitim Araştırmaları
Turkish CoHE Thesis Center URL
WoS Q
N/A
Scopus Q
N/A
Source
Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri
Volume
6
Issue
3
Start Page
753
End Page
778