Utilized Aspects of Information Tecnology Classes Built Up in Primary Education Schools (Sample of Van)

No Thumbnail Available

Date

2008

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Abstract

Tüm dünya ülkelerinde olduğu gibi, Türk eğitim sisteminde de özellikle son yıllarda bilgi teknolojileri alanında önemli atılımlar olduğu dikkat çekmektedir. Türkiye'deki ilköğretim programlarında öğrencilerde geliştirilmesi hedeflenen sekiz temel alandan biri de bilgi teknolojilerini kullanma becerisidir. Bu amaçla ilköğretim okullarında bilgi teknolojisi sınıfları oluşturulmuştur. Ancak bu sınıfların amacına uygun kullanılıp kullanılmadığına yönelik belirsizlikler söz konusudur. Bu nedenle araştırmada ilköğretim okullarında oluşturulan Bilgi Teknolojisi sınıflarından yararlanılma durumları yönetici, öğretmen ve öğrenciler açısından belirlenmeye çalışılmıştır.Araştırmanın Evrenini Van ili kapsamındaki ilköğretim okulları, örneklemini ise Van il merkezinde bulunan 24 ilköğretim okulu ile Van iline bağlı Edremit, Gevaş, Gürpınar, Muradiye, Bahçesaray, Erciş ve Çatak ilçelerinde bulunan 21 ilköğretim okulundan toplam 150 yönetici, 690 öğretmen ve 1390 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak yönetici, öğretmen ve öğrenci anketi olmak üzere üç ayrı anket formu kullanılmıştır.Araştırma sonucunda ulaşılan ve geçerli sayılan verilerin, araştırmanın alt amaçları doğrultusunda çözümlenmesinde dağılımları betimlemek için frekans (f) ve yüzde (%)'den; bağımlı değişkenlerin bağımsız değişkenlerle olan ilişkisini ortaya koymak için ise non-parametrik testlerden olan Kay-Kare testinden yararlanılmıştır. İstatistiksel çözümlerde SPSS 10.0 paket programından yararlanılmıştır.Araştırma sonucunda genel olarak bilgi teknolojisi sınıflarının istenilen düzeyde olmasa da öğretmen ve öğrenciler tarafından çeşitli amaçlarla kullanıldığı, okul dışından kullanıcılara bu olanağın yeterince sunulamadığı ve bu yönde bir talebin de istenilen düzeyde oluşmadığı sonucuna ulaşılmıştır.Anahtar Kelimeler: Bilgi Teknolojileri, Eğitim Teknolojisi, Bilgi Teknolojisi Sınıfları
As in all the countries in the world, it appears that there are important leaps in Turkish educational system,especially in the area of Information Technology in recent years.One of the eight skills aimed for students in primary education program in Turkey is skill of using Information Technology. For this purpose,the Information Technology classes are constructed in primary schools.But,there are some uncertainties if they are used according to the aim or not. Therefore,it is aimed to make clear the benefit situation of Information Technology classes in search for the purposes of administrators,teachers and students.The scope of search includes the primary schools in Van and the sampling includes 24 primary schools in Van and totally 150 administrators, 690 teachers and 1.390 students in 21 primary schools of Edremit, Gevaş, Gürpınar, Muradiye, Bahçesaray, Erciş and Çatak districts of Van. The three kinds of survey sheets for administrators,teachers and students are used sa data gathering tools in search.The frequency and percentage (%) are used to describe distributions in analysis of valid datas according to the sub objects,and the chi-squared test which is one of the non-parametric tests is used for displaying relation of dependent variables with independent variables.The SPSS 10.0 package program is used in statistical solutions.At the end of search, maybe it is not enough but it is generally came to the conclusion that the Information Technology classes are used for various aims by the teachers and students, the facilities couldn?t be presented enough to the users from out of schools and there was not enough request in this head.Key Words : Information Technology, Education Technology, Information Technology Classes

Description

Keywords

Eğitim ve Öğretim, Eğitim Teknolojisi, Education and Training, Education Technology

Turkish CoHE Thesis Center URL

WoS Q

Scopus Q

Source

Volume

Issue

Start Page

End Page

180

Collections

Google Scholar Logo
Google Scholar™