Erken Matematik İnanç ve Güven Ölçeğinin Türkçe ’ye Uyarlanma Çalışması
No Thumbnail Available
Date
2024
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Abstract
Bu araştırmanın amacı, okul öncesi öğretmenlerinin erken matematik inanç ve güvenlerini belirlemeye yardımcı olacak bir ölçme aracının Türkçeye uyarlama çalışmasını yapmak ve okul öncesi öğretmenlerinin erken matematik inanç ve güven belirlemeyi amaçlamaktadır. Ölçeğin orijinali Chen, arkadaşları, (2014) tarafından yapılmıştır. 6 farklı okul öncesi eğitim uzmanın görüşleri doğrultusunda son hali verilen ölçek, e-form aracılığıyla uygun örneklem yöntemi kullanılarak Türkiye’nin farklı yerlerindeki 354 Okul Öncesi Öğretmenine ulaştırılmıştır. Elde edilen verilerle Doğrulayıcı ve Açımlayıcı Faktör Analizi yapılmıştır. Yapılan analiz sonucuna göre orijinal formdaki 28 maddeden 7 madde çıkarılarak 21 maddeli bir form elde edilmiştir. Ölçme aracının güvenirliğini belirlemek için Cronbach Alpha güvenirlik katsayısı incelenmiş ve üç faktörlü yapının güvenirlik katsayısının 0.95 olduğu görülmüştür. Geçerliği sağlamak için % 27’lik alt ve üst gruplarının ölçekten aldıkları puanların iç ölçüt geçerliğini belirlemek ve toplam puanları arasındaki farkı saptamak için İlişkisiz (Bağımsız) Örneklem T Testi kullanılmıştır. Tüm bu analizler sonucunda uyarlanan ölçeğin Türk kültürüne uygun, güvenilir ve geçerli bir ölçme aracı olduğu sonucuna varılmıştır. Yapılan ANOVA analiz sonucunda okul öncesi öğretmenlerinin Erken Matematik İnanç ve Güvenlerinin cinsiyetleri ve mesleki kıdemlerine göre anlamlı bir şekilde ayrıştığı; yaş ve eğitim düzeylerine göre önemli bir ayrışmanın olmadığı sonucuna varılmıştır.
Description
Keywords
Turkish CoHE Thesis Center URL
WoS Q
N/A
Scopus Q
N/A
Source
Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Volume
26
Issue
3
Start Page
446
End Page
459