Çalışan Memnuniyetine Etki Eden Faktörler: Otellere Yönelik Bir Araştırma

No Thumbnail Available

Date

2020

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Abstract

Bu araştırma Van ilinde faaliyet gösteren 4 ve 5 yıldızlı konaklama işletmelerindeki çalışanların memnuniyetineetki eden faktörleri incelemek amacı ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmada anket tekniği ile veriler elde edilmiştir.Konaklama işletmelerinde iş döngüsünün sağlanabilmesi, misafirin işletmeden mutlu ayrılması, işletmesürekliliğinin sağlanması, işletmenin büyümesi gibi konular çalışanı memnun etmekle doğrudan ilişkilidir. Bunedenle çalışan memnuniyeti oldukça önemli bir konu olarak literatürde ele alınmaktadır. Araştırmada kullanılanölçek, geçerliliği ve güvenilirliği test edilmiş olan, çalışanların memnuniyetine etki eden faktörleri belirlemeyeyönelik hazırlanmış bir ölçektir. Kolayda örneklem yöntemi ile toplamda 110 anket toplanmıştır. SPSS 24programı kullanılarak farklılık ve frekans analizleri yapılmıştır. Araştırma sonucunda eğitim durumu, alınanmaaş ve turizm sektöründeki çalışma süresi kapsamında çalışanların memnuniyetleri açısından farklılıklar tespitedilmiştir. Çalışanların memnuniyetini belirleyen faktörlere ilişkin ortalamalara bakıldığında, Van ilindekikonaklama işletmelerinde bulunan çalışanların genel olarak memnuniyetleri yüksektir.

Description

Keywords

Otelcilik, Konaklama, Spor Ve Turizm, İşletme

Turkish CoHE Thesis Center URL

WoS Q

N/A

Scopus Q

N/A

Source

Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (elektronik)

Volume

19

Issue

74

Start Page

812

End Page

827
Google Scholar Logo
Google Scholar™