Sınıf Öğretmenlerinin Uzaktan Eğitim Sürecine Yönelik Görüşleri

No Thumbnail Available

Date

2021

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Abstract

Uzaktan eğitim, internet teknolojisi ile beraber yaygınlaşan bir kavramdır. Yüz yüze eğitimin zorlaştığı ya dakısıtlı olduğu zamanlarda uzaktan eğitim uygulamaları daha yoğun tercih edilmektedir. Covid-19 salgınınınTürkiye‟de yayılmasıyla birlikte uzaktan eğitim süreci tüm eğitim kademelerinde sistemli bir şekilde başlamıştır.Bu çerçevede gerçekleştirilen araştırmada, sınıf öğretmenlerinin uzaktan eğitim sürecine ilişkin görüşlerininbelirlenmesi amaçlanmıştır. Öğretmenlerin belli bir deneyime ilişkin görüşleri incelendiği için nitel araştırmayaklaşımlarından biri olan olgubilim (fenomenoloji) araştırma yöntemi kullanılmıştır. Araştırma grubu 38 sınıföğretmenden oluşmaktadır. Veriler yapılandırılmış sorulardan oluşan anket formu aracılığıyla toplanmıştır. 2019-2020 öğretim yılı bahar yarıyılında toplanan verilerin analizinde içerik analizi kullanılmıştır. Sınıföğretmenlerinin uzaktan eğitim sürecine ilişkin görüşleri; „uzaktan eğitim sürecinde yaşanan sorunlar‟, „uzaktaneğitim sürecinin yararları‟ ve „uzaktan eğitim sürecine ilişkin öneriler‟ olmak üzere üç başlık altında toplanmıştır.Öğrencilerin internete erişim sorunu yaşadıkları, velilerin deneyimsiz oldukları ve bu yüzden destek alamadıkları,katılımın istenen düzeyde olmadığı sonucuna varılmıştır. Buna karşın öğrencilerin konuları düzenli tekraretmesini sağlaması uzaktan eğitimin yararı olarak görülmüştür.

Description

Keywords

Eğitim, Eğitim Araştırmaları

Turkish CoHE Thesis Center URL

WoS Q

N/A

Scopus Q

N/A

Source

Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (elektronik)

Volume

20

Issue

80

Start Page

1896

End Page

1914
Google Scholar Logo
Google Scholar™