Çağın Sorunları Bağlamında Batı ve İslam Eğitim Anlayışının Karşılaştırılması

No Thumbnail Available

Date

2019

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Abstract

Tüm eğitim sistemlerinde eğitim ve öğretim faaliyetlerinin amacı, insanın huzur vemutluluğunu temin etmektir. Bu da insanın fıtratında bulunan-gerek duyulan maddi vemanevi ihtiyaçlarının karşılanması ve yaşadığı problemlerin giderilmesi ile mümkünolabilmektedir. Batı eğitim sistemleri, insanın manevi ihtiyaç ve sıkıntılarını göz ardıederek, materyalist bir anlayışla maddi çıkar ve arzuları hedef edinmektedir. Böyleceburada bir taraftan insanın manevi ihtiyaçlarının giderilmesi eksik kalırken, öbürtaraftan modern çağda olup da ulaşılamayan ve hayal edilip de gerçekleştirilemeyenideallere dayalı oluşan psikolojik sorunlar da çözümsüz kalabilmektedir. Oysaki İslamieğitim, fıtrata uygun olarak insanın maddi ve manevi ihtiyaçlarının teminini birlikte elealmaktadır. Aynı zamanda yaşanan çağın psikolojik sorunlarına karşı da Allah’a imanve tevekkül anlayışını benimseterek çözüm oluşturulabilmektedir. Binaenaleyh İslamieğitim sisteminde, insanın dünya ve ahiret mutluluğu ile huzuru sağlanabilmektedir. Bumakalede Batı eğitim sisteminin temel anlayışı ve bu anlayışın yaşanan çağdaşsorunlara karşı çözümsüzlüğü üzerinde durulurken, İslami eğitim sisteminin temelanlayışı ve bu anlayışın yaşanan çağdaş sorunlara getirdiği çözümler üzerindedurulmaktadır.

Description

Keywords

Etik, Eğitim, Eğitim Araştırmaları, Felsefe

Turkish CoHE Thesis Center URL

WoS Q

N/A

Scopus Q

N/A

Source

e-Şarkıyat İlmi Araştırmalar Dergisi

Volume

11

Issue

1

Start Page

1

End Page

12