Browsing by Author "Öztürk, Gülşah"
Now showing 1 - 1 of 1
- Results Per Page
- Sort Options
Master Thesis The Adaptability of Total Quality Management in Primary Education (a Case Study in Van Province)(2004) Öztürk, Gülşah; Nalçacıoğlu, İlhamiBu araştırma ile Van ilimizde bulunan merkez ilköğretim okullarında Toplam Kalite Yönetimi 'nin uygulanabilirliğini tespit etmek amaçlanmıştır. Bu konuda öğretmenlerin görüşlerinin ne olduğu belirlenmeye çalışılmıştır. Araştırmanın evreni 2002-2003 eğitim-öğretim yılında Van merkez ilköğretim okullarında görevli öğretmenlerdir. Araştırmanın örneklemi 250 kişilik bir öğretmen grubudur.bu örneklem evrenin %25'ini oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri genel tarama yöntemlerinden anket tekniğiyle elde edilmiştir. Anket iki bölümden oluşturulmuş, birinci bölümde kişisel bilgilere, ikinci bölümde ise Toplam Kalite Yönetimi'nin ilköğretimde uygulanabilirliğini belirlemeye yönelik sorulara yer verilmiştir. Araştırmada elde edilen verilere göre Toplam Kalite Yönetimi'nin Van merkez ilköğretim okullarında uygulanabileceği tespit edilmektedir. Ancak Toplam Kalite Yönetimi'nin uygulanabilmesi için özellikle okul yönetimlerinin bu konuda bilinçlendirilmesi gerektiği anlaşılmakta ve öğretmenlerin Toplam Kalite Yönetimi'nin uygulanmasının eğitim-öğretim sürecini olumlu yönde etkileyeceği görüşünde oldukları görülmektedir. Ayrıca elde edilen verilere göre; okulların fiziki şartlarının eğitim-öğretim mzmetlerinin rahatça yapılabilmesi için uygun olmadığı, öğretmenlerin derslerde gerekli araç-gereçleri istenilen düzeyde kullanma imkanına sahip olmadıkları, sınıf mevcutlarının kaliteli bir eğitim için istenilen düzeyde olmadığı anlaşılmaktadır. Yine anket sonuçlarına göre; Milli Eğitimin kaliteli eğitime yeteri kadar destek vermediği ve bu durumun okullarda Toplam Kalite Yönetimi'nin uygulanmasını zorlaştırdığı görülmektedir. Okullarda eğitim alanında meydana gelen sürekli değişim ve gelişmelere uygun çağdaş bir eğitim felsefesi geliştirilmediği, öğrenci merkezli bir eğitimin yapılmadığı ve Toplam Kalite Yönetimi'nin en önemli özelliklerinden biri olan 'bütün öğrenciler öğrenebilir' anlayışının okullarımıza yerleşmediği ve halen geleneksel eğitim anlayışının devam ettiği görülmektedir.