Browsing by Author "Öztürk, Yeşim"
Now showing 1 - 1 of 1
- Results Per Page
- Sort Options
Master Thesis Complying With Basic Skills of Comprehension Achievements in the 2015 Turkish Lesson Curriculum(2018) Öztürk, Yeşim; Çiftçi, ÖmerGünümüzdeki teknolojik gelişmeler neticesinde küreselleşen bir dünyada oldukça fazla bilgiye, olaya ve duruma maruz kalan toplumlar; bu bilgi, olay ve durumu eleştirel, sorgulayıcı bir bakışla inceleyebilen bireylere ihtiyaç duymaktadır. Ayrıca karşılaştıkları problemlerle kolayca başa çıkan, iletişim becerisinin yanında girişimci yönü gelişmiş, olaylar ve durumlar karşısında araştırma yaparak bir karara varan bireyler de bilgi toplumlarında ihtiyaç duyulanlar arasındadır. Bu durumda eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme, problem çözme, araştırma, bilgi teknolojilerini kullanma gibi temel beceriler ön plana çıkmaktadır. Bahsi geçen temel becerilerin bireylere kazandırılması öğretim programlarının da kapsamına girmektedir. 2015 Türkçe Dersi Öğretim Programı'nda 'Temel Beceriler' başlığı altında birtakım becerilerin, Programdaki kazanımlar aracılığıyla öğrencilere kazandırılmasının öngörüldüğü dikkat çekmektedir. Bu çalışmanın amacı 2015 Türkçe Dersi Öğretim Programı'nda yer alan anlama kazanımlarının temel becerilere uygunluk düzeyinin nasıl olduğunu ortaya koymaktır. Çalışmada belgesel tarama modeli uygulanmıştır. Uzman görüşü yoluyla elde edilenler ışığında anlama kazanımlarının temel becerilere uygunluğu incelenmiştir. Araştırmada anlama kazanımlarının eleştirel düşünme becerisine, yaratıcı düşünme becerisine, problem çözme, araştırma ve karar verme becerisine uygunluğuna bakılmıştır. Böylece eleştirel düşünme becerisine göre incelenen 27 kazanımın 26'sı eleştirel düşünme becerisine uygun bulunmuş, 1'i uygun bulunmamıştır. Yaratıcı düşünme becerisine göre incelenen 20 kazanımın 12'si bu beceriye uygun bulunmuşken 8'i uygun bulunmamıştır. Problem çözme becerisine göre 11 kazanım incelenerek bunların 7'si problem çözme becerisine uygun bulunmuş, 4'ü uygun bulunmamıştır. Ayrıca araştırma becerisine uygunluğu incelenen 8 kazanımın 7'si araştırma becerisine uygun bulunmuş 1'i uygun bulunmamıştır ve karar verme becerisine uygunluğu incelenen 9 kazanımın 7'i karar verme becerisine uygun bulunmuştur.