Browsing by Author "Alpay, Yusuf"
Now showing 1 - 1 of 1
- Results Per Page
- Sort Options
Master Thesis Investigation of Internet Addiction and Problem Solving Skills High School Students Who Play and Do Not Do Sports(2022) Alpay, Yusuf; Özkan, ZekiyeBu çalışmada Balıkesir ilinde eğitimlerine devam eden, Spor Yapan ve Spor Yapmayan Lise Öğrencilerinde internet Bağımlılığı ile Problem Çözme Becerilerinin bazı değişkenlere göre araştırılması hedeflenmiştir. Tarama modeli ile gerçekleşmiştir. Çalışma toplam 589 öğrenci ile gerçekleşmiştir. Araştırmada internet bağımlılık ölçeği, Problem Çözme Envanteri ve kişisel bilgi formu kullanılmıştır. Toplanan verilerin analizi SPSS istatistiksel paket programı kullanılarak yapılmıştır. Veriler normal dağılım göstermediğinden dolayı iki düzeyli değişken karşılaştırılmasında Mann Whitney U testi, ikiden fazla grupların karşılaştırılmasında Kruskall-Wallis H testi kullanılmıştır. Bu çalışmada anlamlılık düzeyi p˂0.05 olarak alınmıştır. Araştırmada elde edilen bulgular değerlendirildiğinde katılımcıların cinsiyet değişkenine göre problem çözme alt boyutlarında ve toplam puanda anlamlı farklılık tespit edilmemiştir (p>0.05). Ayrıca cinsiyet değişkenine göre internet bağımlılığında anlamlı farklılık olmadığı (p>0.05) tespit edilmiştir. Spor yapma değişkenine göre problem çözme toplam puanında anlamlı farklılık olduğu tespit edilmiştir (p<0,05). Alt boyutlarda anlamlı bir farklılık tespit edilememiştir (p>0.05). Spor yapma değişkenine göre internet bağımlılığında anlamlı farklılık olmadığı (p>0.05) tespit edilmiştir. Katılımcıların gelir durumu değişkenine göre problem çözme alt boyutları toplam puanında ve internet bağımlılığında anlamlı farklılık tespit edilmemiştir (p>0.05). Katılımcıların kitap okuma değişkeni ile problem çözme toplam puanında anlamlı farklılık tespit edilmiştir (p<0.05). Katılımcıların akademik başarı durumları değişkenine göre internet bağımlılığı arasında, anlamlı farklılık olduğu tespit edilmiştir (p<0.05). Akademik başarı değişkenine göre kendine güvenli yaklaşım, planlayıcı yaklaşım, kaçıngan yaklaşım ve problem çözme toplam puanında anlamlı farklılık tespit edilmiştir (p<0.05). Spor yapan ve spor yapmayan lise öğrencilerinin internet bağımlılık düzeyleri ve problem çözme beceri düzeylerinde birçok değişken etkili olmaktadır.