Browsing by Author "Aras, Levent"
Now showing 1 - 1 of 1
- Results Per Page
- Sort Options
Master Thesis Examination of the Attitudes of the Students Studying in Different Types of Secondary Education İnstitutions Towards Physical Education and Sports Class (the Example of Van Province)(2019) Aras, Levent; Asma, Mehmet BülentBu araştırma, ortaöğretim öğrencilerinin beden eğitimi ve spor dersine yönelik tutumlarının incelenmesi, ortaöğretim öğrencilerinin kişisel bilgi ve özelliklerine göre beden eğitimi ve spor dersine yönelik tutumları arasındaki farklılıkların belirlenmesi amacıyla yapılmıştır. Araştırma grubunu, 2018-2019 eğitim öğretim yılında Van iline bağlı İpekyolu, Tuşba ve Edremit ilçelerinde bulunan 10 ortaöğretim kurumunda öğrenim gören toplam 1300 öğrenci oluşturmaktadır. Öğrenciler 9., 10., 11. ve 12. sınıflardan rastgele yöntemle seçilmiştir Araştırmada veri toplama aracı olarak iki bölümden oluşan anket formu uygulanmıştır. Anket formunun birinci bölümü, öğrencilerin kişisel bilgi ve özellikleri hakkında 20 sorudan; ikinci bölümü ise, 35 sorudan oluşan beden eğitimi ve spor dersi tutum ölçeğinden oluşmaktadır. Verilerin istatistiksel analizi SPSS 22.0 paket programı ile yapılmıştır. Araştırmada kullanılan tutum ölçeğinin yapı geçerliliği için açıklayıcı faktör analizi uygulanmıştır. Verilerin faktör analizine uygunluğu ise Bartlett's Küresellik Testi ve Kaiser-Meyer-Olkin (KMO) testi ile değerlendirilmiş ve madde analizi yapılmıştır. Ölçeğin tek boyutlu olduğu görülmüş ve tek faktörün açıkladığı varyans değeri % 40 olarak hesaplanmıştır. Aynı zamanda ölçeğin güvenirliği için Cronbach Alfa iç tutarlılık katsayısı hesaplanmıştır. Anket formunda yer alan değişkenlerin ve tutum ölçeğinin normal dağılım gösterip göstermedikleri Shapiro-Wilk Testi ve Kolmogorov-Smirnov Testi ile analiz edilmiştir. Verilerin analizi için ikili karşılaştırmalarda Mann-Whitney U Testi, çoklu karşılaştırmalarda ise Kruskal-Wallis Varyans Analizi kullanılmıştır. Anlamlılık düzeyi 0,05 olarak belirlenmiştir. Çoklu karşılaştırmalarda sonuçların anlamlı çıktığı durumlarda Games-Howell post hoc analizinden yararlanılmıştır. Araştırma sonucunda: Ortaöğretim öğrencilerinin beden eğitimi ve spor dersine ilişkin tutumlarının olumlu olduğu görülmüştür. Ortaöğretim öğrencilerinin cinsiyetlerine, sınıflarına, yaş gruplarına, kayıtlı oldukları okul türüne, egzersiz ve spor yapma sıklıklarına, öğrenim gördükleri okulda spor salonu olma durumuna, lisanslı olarak aktif spor yapma durumlarına, fiziksel görünümleri hakkında düşüncelerine, beden eğitimi ve spor öğretmenlerini tanımlama durumuna göre beden eğitimi ve spor dersine ilişkin tutumları arasında istatistiksel açıdan anlamlı düzeyde fark bulunmuştur. Kız ve erkek öğrencilerin beden eğitimi ve spor dersine birlikte katılmalarından rahatsız olma durumuna, öğrencilerin kendilerini sportif anlamda başarılı bulma durumuna, her beden eğitimi ve spor dersinde kıyafet değiştirme durumuna, sportif etkinliklere katılım konusunda anne ve babalarının destekleme durumuna göre öğrencilerin beden eğitimi ve spor dersine ilişkin tutumları arasında istatistiksel açıdan fark bulunmuştur. Ortaöğretim öğrencilerinin yurtta kalma durumlarına, ebeveynlerinin eğitim durumlarına, ebeveynlerinin mesleklerine ve üniversite hazırlık kurslarına gitme durumlarına göre beden eğitimi ve spor dersine ilişkin tutumları arasında istatistiksel açıdan fark bulunamamıştır. Ailelerin ortalama aylık gelirine göre öğrencilerin beden eğitimi ve spor dersine ilişkin tutumları arasında istatistiksel açıdan fark bulunamamıştır.
