Browsing by Author "Araz, Sevda"
Now showing 1 - 1 of 1
- Results Per Page
- Sort Options
Master Thesis An Examination of Misconceptions Regarding Rational Numbers in 7th Grade Mathematics Lesson Within the Context of Teaching With Mathematical Modeling Activities(2024) Araz, Sevda; Bilgin, TunayBu çalışmanın amacı; ortaokul yedinci sınıf matematik dersi sayılar ve işlemler öğrenme alanının alt öğrenme alanı olan rasyonel sayılar konusunun öğretiminde oluşabilecek kavram yanılgılarının tespiti ve matematiksel modelleme etkinliklerinin kullanımının kavram yanılgılarını gidermeye etkisini incelemektir. Bu çalışmada nitel ve nicel araştırmanın birlikte kullanıldığı karma yöntem araştırması kullanılmıştır. Çalışma grubunu; 2023-2024 eğitim-öğretim yılında Van ilinin Çaldıran ilçesinde bulunan bir ortaokulun yedinci sınıf düzeyinde öğrenim gören 24 öğrencisi oluşturmaktadır. Öğrencilerin rasyonel sayılar konusundaki kavram yanılgılarını belirlemek için 'Kavram Yanılgısı Tespit Testi 1' ve 'Kavram Yanılgısı Tespit Testi 2' uygulanmıştır. Ayrıca kazanımlar göz önünde bulundurularak matematiksel modelleme etkinlikleri oluşturulmuş ve ders sonrasında uygulanmıştır. Üç haftalık uygulamanın ardından öğrencilere son test uygulanmış ve grubu temsilen 9 öğrenci ile görüşmeler yapılmıştır. Elde edilen nicel veriler SPSS paket programı ile analiz edilirken, nitel veriler içerik analizi ile analiz edilmiştir. Öğrencilerin ön test sonuçları ve son test sonuçları kıyaslanmış yüzde ve frekans değerlerine bakılmıştır. Araştırma sonucunda öğrencilerde; rasyonel sayının pay kısmını tam kısma yazma ve payda kısmını ondalık kısma yazma, devirli ondalık sayıları ondalık sayılar gibi düşünerek rasyonel sayıya çevirme, sıralama yaparken eksiyi görmezden gelme, payları kendi arasında paydaları kendi arasında toplama işlemi yapma, çarpma ve bölme işlemlerinde payda eşitleme ve negatif tam sayılı kesri bileşik kesre çevirirken toplama yerine çıkarma işlemi yapma olmak üzere altı tane kavram yanılgısı tespit edilmiştir. Matematiksel modelleme etkinlikleri sonunda akademik başarı olarak öğrenciler 'orta' seviyeden 'iyi' seviyeye gelmişlerdir. Oluşan kavram yanılgılarının ise kısmi düzeyde giderildiği gözlemlenmiştir.