1. Home
  2. Browse by Author

Browsing by Author "Asiltürk, Erol"

Filter results by typing the first few letters
Now showing 1 - 2 of 2
  • Results Per Page
  • Sort Options
  • Loading...
    Thumbnail Image
    Article
    Analysing the Occupational Health and Safety Knowledge of Science Teachers
    (2025) Asiltürk, Erol; Karakoyun, Gülen Önal; Sarul, Meysa Simge; Polat, Mehmet
    This study was conducted to evaluate the occupational health and safety knowledge of science teachers in Malatya, Turkey. ‘Occupational Health and Safety’ questionnaire was used as a data collection tool in the descriptive survey method. The results of the survey conducted with a total of 352 teachers were analysed by SPSS analysis and it was found that teachers had a high level of knowledge in this field and were aware of the rules and occupational risks. In addition, it was determined that teachers received basic occupational health and safety and first aid trainings more than fire safety and hygiene trainings and could intervene appropriately in emergencies. There is also a widespread opinion that occupational health and safety course should be compulsory in the curriculum. Teachers stated that they frequently encountered back, neck and joint disorders and infections.
  • Loading...
    Thumbnail Image
    Article
    Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Akıl Yürütme Süreçlerinde Höristiklerin Rolü: Bileşiklerin Çözünürlüklerine Göre Sıralanması
    (2020) Asiltürk, Erol; Karakoyun, Gülen Önal
    Bu araştırmanın amacı fen bilgisi öğretmen adaylarının bileşiklerin çözünürlüklerine göre sıralanması konusu ile ilgili karar verme süreçlerinde etkili olan höristikleri Talanquer tarafından önerilen on höristik modelini esas alarak açıklamaktır. Fenomenografik araştırma metodunun kullanıldığı bu çalışma kapsamında veri toplamak amacıyla Fırat Üniversitesi Eğitim Fakültesi Fen Bilgisi Öğretmenliği programında öğrenim görmekte olan 30 öğretmen adayı ile 2018-2019 eğitim öğretim yılı bahar döneminde mülakatlar gerçekleştirilmiştir. Mülakatlarda katılımcılardan bileşiklerin çözünürlüklerine göre sıralanması konusu ile ilgili bir soruyu cevaplamaları ve cevaplarının nedenlerini açıklamaları istenmiştir. Araştırma sonucunda akıcılık höristiği hariç diğer tüm höristiklerin katılımcıların yorumlarını ve akıl yürütmelerini etkilediği, höristiklerin etkilerinden dolayı da öğrencilerin genellikle bilimsel akıl yürütmeler yerine kestirme yollu stratejileri kullandıkları tespit edilmiştir. Katılımcıların ilgili soruya vermiş olduğu cevaplardan 7 farklı cevap deseni elde edilmiş olup, bu desenlerden doğru cevabı ihtiva edeninin oranı %10 olarak bulunmuştur. Araştırma ile höristiklerin katılımcılar tarafından kullanılma yüzdeleri de belirlenmiştir. En çok kullanılan höristiklerin çağrışımsal aktivasyon ve nitelik yer değiştirmesi höristikleri olduğu ve ayrıca Talanquer tarafından önerilen modelde yer almamasına rağmen periyodik eğilim höristiğinin de katılımcıların bileşiklerin çözünürlüklerine göre sıralanması konusundaki akıl yürütmelerini etkilediği de bu çalışma ile açığa çıkarılmıştır