1. Home
  2. Browse by Author

Browsing by Author "Avci, Derya"

Filter results by typing the first few letters
Now showing 1 - 1 of 1
  • Results Per Page
  • Sort Options
  • Loading...
    Thumbnail Image
    Master Thesis
    The Opinions of Teachers and Students' About Implementation of the Instrument Training and Qanun Lesson's Curriculum at Fine Arts High Schools in Turkey
    (2019) Avci, Derya; Şaktanlı, Süleyman Cem
    Bu araştırma Türkiye'deki Güzel Sanatlar Liseleri (GSL) müzik bölümlerinde Çalgı Eğitimi (Kanun) Dersi Öğretim Programının uygulanışına yönelik öğretmen ve öğrenci görüşlerini belirli boyutlarıyla ele alıp incelemek ve ortaya çıkan verilerle Öğretim Programının geliştirilmesine yönelik görüş ve önerilerle katkıda bulunmak amacıyla yapılmıştır. Araştırma var olan durumu ortaya koymak amacıyla betimsel yöntem kullanılarak gerçekleştirilmiş; veri toplama araçları olarak, kaynak tarama ve anket tekniğinden yararlanılmıştır. Kaynak tarama çalışmasında konu ile ilgili kitaplar, bilimsel yazılar ve tezler incelenmiş; Internet ortamından da kaynak tarama kapsamında yararlanılmıştır. Bu yöntemle araştırmaya zemin oluşturacak eğitim, sanat, sanat eğitimi, müzik, müzik eğitimi, kanun, kanun eğitimi, Güzel Sanatlar Liseleri ve öğretim programları konuları incelenmiştir. Verilerin büyük bölümü anket uygulanarak elde edilmiş; ülkemizde kanun eğitimi verilen 21 GSL'den örneklem grubunu oluşturan 19 öğretmen ve 99 öğrencinin görüşlerine başvurulmuştur. Anketler tablolaştırılıp temel istatistiksel hesaplamalarla yorumlanmıştır, elde edilen bulgu ve yorumlara göre sorunların çözümüne yönelik öneriler geliştirilmiştir. Türkiye'de GSL'de kanun eğitimi ile ilgili yapılmış ilk çalışma olan bu araştırmada kanun öğretmenlerinin ve öğrencilerinin taşıdıkları belli başlı özellikler, kanun öğretmenleri ve öğrencilerinin Çalgı Eğitimi Kanun Dersi Öğretim Programının uygulanışına ilişkin görüşleri, ders içinde kullanılan metot ve kitaplar, ölçme ve değerlendirme yaklaşımları, öğretmen ve öğrencilere göre kanun eğitiminde karşılaşılan problemler ve kanun eğitiminin geliştirilmesine yönelik görüş ve öneriler ortaya konmuştur.