Browsing by Author "Beyde, Erdal"
Now showing 1 - 1 of 1
- Results Per Page
- Sort Options
Master Thesis 9th High School Ranked in the 10% in the 2023 Lgs Exam. Skill-Based Education of Grade Students Mathematics in the Process of Solving Problems Paragraph Question of Uses of Knowledge According To Decoding and Book Reading Levels Examining(2024) Beyde, Erdal; Ediz, SüleymanDaha sonLiselere geçiş sistemleri öğrencilerin ilköğretimden ortaöğretime geçmelerini ifade etmektedir. Bu sistem ülkemizde olduğu gibi birçok ülkede de görülen bir sistemdir. Bu sistemde öğrencilerin liseye geçişini etkileyen dersler arasında matematik önemli bir yer tutmaktadır. Bu bağlamda matematik dersinde oluşturulan beceri temelli sorular öğrencilerin başarısını etkilemektedir. Bu çalışma, LGS sınavında %10 dilime giren lise 9. sınıf öğrencilerinin beceri temelli soruları çözme süreçlerini, matematik bilgisi kullanımlarını, paragraf sorusu çözme becerilerini ve kitap okuma düzeylerini inceleyerek öğrenci başarılarını anlamayı hedeflemektedir. LGS sınavındaki başarı, matematik eğitimi, problem çözme becerileri ve kitap okuma düzeyleri arasındaki ilişkiler bu çalışmanın temel odak noktalarını oluşturmaktadır. Araştırmanın ana amacı, %10 dilim içinde yer alan başarılı öğrencilerin matematik bilgisi kullanımını, beceri temelli soruları çözme süreçlerini detaylı bir şekilde analiz etmek ve paragraf sorusu çözme becerileri ile kitap okuma düzeyleri arasındaki ilişkiyi değerlendirmektir. Bu çalışmanın evreni LGS sınavı ile %10 luk dilim içerisinde öğrenci alan Antalya ili merkez ilçelerinde Fen Lisesi, Anadolu Lisesi, Anadolu İmam Hatip Lisesi ve Sosyal Bilimler Lisesi öğrencileridir. Araştırma örneklemi olarak bu dört okul türünden 375 öğrenci ile yüz yüze anket yöntemiyle veri toplanmıştır. Verilerin toplanması sürecinde Antalya Milli Eğitim Müdürlüğü'nden ve Yüzüncü Yıl Üniversitesi bilimsel araştırma ve yayın etik kurulundan alınan yasal iznin ardından hazırlanan Okuduğunu Anlama Yeterlilik Ölçeği ile 2023 LGS Sınavı Sonucu ve Hazırlık Süreci anketi yapılmıştır. Araştırmada elde edilen verilerin analizinde 'SPSS 25.0' programından faydalanılmıştır. Bu araştırma ile 2023 LGS sınavı hazırlık sürecinde paragraf sorusu çözme sayısına göre yazılı ve görsel anlama özyeterliğin istatistiksel olarak anlamlı farklılıklar gösterdiği tespit edilmiştir. Araştırma sürecinde haftada 3-6 gün en az 30 dakika kitap okuyan ve yine haftada 3-6 gün en az 10 tane paragraf sorusu çözen öğrencilerin Matematik ve Türkçe özyeterlik puanı diğer öğrencilerden daha yüksek olduğu görülmüştür.ra doldurulacaktır.